Flipsen Motors Tilburg
Geplaatst: 11 mei 2015 22:19
Om te beginnen wil ik melden dat ik het erg jammer vindt dat ik dit artikel moet schrijven over een Honda motoren specialist in Tilburg. Onlangs ben ik met mijn Honda Pan European motor naar Flipsen motoren in Tilburg gegaan. Van oudsher een gerenommeerde Honda specialist. Zo was zijn naam bekend bij mij. Dat is me duur komen te staan. Vergane glorie zou ik het willen noemen. Ik zal uitleggen waarom.
Mijn Honda Pan European uit 1990 produceerde een resonerende trilling onderin de motor het leek het cardan. Met deze klacht ben ik naar Flipsen Motors BV in Tilburg gegaan. [persoonsgegevens verwijderd] (de eigenaar) maakte een kort ritje en gaf aan niets te merken. Hij adviseerde me de distributie riem te vervangen. Dit zou ongeveer € 250,- en een beetje kosten. Wat moet dat moet dus ik plan een afspraak met hem om de motor te brengen. Hij zou dan direct nog eens goed naar dat resonerende probleem kijken en de motor testen. Voor dat ik de motor bracht heb ik hem nog eens gebeld met de vraag of die kosten wel juist waren. Zijn antwoord "natuurlijk is dat juist. Geen zorgen, breng die motor maar en dan komt het goed" zo gezegd zo gedaan. Te goede trouw breng ik de motor met de mededeling om eerst nog eens goed naar die trilling in de motor te kijken. Boven de 80 KM per uur is het heel goed merkbaar zeg ik hem nog. Natuurlijk komt dat goed volgens hem.
Vervolgens belt hij op, de remblokken achter moeten vervangen worden, de kleppen moesten toch gesteld worden want dat was al lang niet meer gedaan (was 5000 KM daarvoor nog gebeurd), er zat een schroef niet vast in kleppen huis, totale schade € 635,-. Oké wat moet dat moet dus doe maar. Nog wat kunnen vinden rondom die resonantie vroeg ik? Nee, niets aan de hand zegt hij. Ik dacht "dat zal wel aan de distributie riem gelegen hebben... ". Weet ik veel... Ik ben geen techneut. Motor klaar, ik haal hem op en jawel, of ik even € 1.000,- wil betalen. Het viel toch tegen allemaal, radiator hing scheef en het was heel veel werk om dat weer goed te krijgen. Kwam door schade zegt hij. Tja, en er was zelfs een andere klant die zou helemaal niet blij zijn. Zijn motor had nog veel meer problemen. Alsof mij dat boeit.... Desalniettemin, bijzonder jammer allemaal maar als de motor daarmee helemaal top was geweest had ik dit artikel nooit geschreven.
Nu komt het:
Ik rij een rit van 200 KM. De resonerende trilling is alleen maar heftiger en heftiger. Ik ga naar een collega motor zaak omdat ik het niet vertrouwde en [persoonsgegevens verwijderd] zei immers dat er niets aan de hand was. Die collega motorspecialist zetten hem op de rollerbank en de conclusie, cardan aandrijving gebroken in de motor. Een onoverzichtelijke reparatie die wel € 2.000,- kan gaan kosten. Motor is 24 jaar oud en daarmee total loss.
Flipsen Motoren in Tilburg heeft een verkeerde diagnose gesteld en op een slinkse manier € 1.000,- uit mijn zak getroggeld. Na het stellen van de juiste diagnose door een ander bedrijf heb ik Flipsen motors gebeld en gevraagd wat hij voor me kon doen. Zijn antwoord "niets"! Hij zegt dat het mijn fout is dat ik naar een ander motor bedrijf ben gegaan. Ik had nog in hem moeten vertrouwen en terug moeten komen met een klacht. Ik heb hem aangegeven dat hij dan weer heel veel kosten moest maken voor de diagnose. Dat bevestigde hij. Heel bijzonder.
Hoe had hij mij kunnen helpen?
Hij had mijn klacht moeten erkennen. Hij had moeten toegeven dat hij een foute diagnose had gesteld en mij daarom € 1.000,- heeft laten investeren in een motor die eigenlijk total loss is. Hij had nog een aantal vergelijkbare motoren in zijn showroom staan en het was dus klantgericht geweest als hij mij een helpende hand had geboden. Een motor kopen met korting was zelfs een optie voor mij. Wat doet de man.... Niets... Zoek het maar uit... Zijn woorden "ik kan niets voor je doen"..
Mijn Honda Pan European uit 1990 produceerde een resonerende trilling onderin de motor het leek het cardan. Met deze klacht ben ik naar Flipsen Motors BV in Tilburg gegaan. [persoonsgegevens verwijderd] (de eigenaar) maakte een kort ritje en gaf aan niets te merken. Hij adviseerde me de distributie riem te vervangen. Dit zou ongeveer € 250,- en een beetje kosten. Wat moet dat moet dus ik plan een afspraak met hem om de motor te brengen. Hij zou dan direct nog eens goed naar dat resonerende probleem kijken en de motor testen. Voor dat ik de motor bracht heb ik hem nog eens gebeld met de vraag of die kosten wel juist waren. Zijn antwoord "natuurlijk is dat juist. Geen zorgen, breng die motor maar en dan komt het goed" zo gezegd zo gedaan. Te goede trouw breng ik de motor met de mededeling om eerst nog eens goed naar die trilling in de motor te kijken. Boven de 80 KM per uur is het heel goed merkbaar zeg ik hem nog. Natuurlijk komt dat goed volgens hem.
Vervolgens belt hij op, de remblokken achter moeten vervangen worden, de kleppen moesten toch gesteld worden want dat was al lang niet meer gedaan (was 5000 KM daarvoor nog gebeurd), er zat een schroef niet vast in kleppen huis, totale schade € 635,-. Oké wat moet dat moet dus doe maar. Nog wat kunnen vinden rondom die resonantie vroeg ik? Nee, niets aan de hand zegt hij. Ik dacht "dat zal wel aan de distributie riem gelegen hebben... ". Weet ik veel... Ik ben geen techneut. Motor klaar, ik haal hem op en jawel, of ik even € 1.000,- wil betalen. Het viel toch tegen allemaal, radiator hing scheef en het was heel veel werk om dat weer goed te krijgen. Kwam door schade zegt hij. Tja, en er was zelfs een andere klant die zou helemaal niet blij zijn. Zijn motor had nog veel meer problemen. Alsof mij dat boeit.... Desalniettemin, bijzonder jammer allemaal maar als de motor daarmee helemaal top was geweest had ik dit artikel nooit geschreven.
Nu komt het:
Ik rij een rit van 200 KM. De resonerende trilling is alleen maar heftiger en heftiger. Ik ga naar een collega motor zaak omdat ik het niet vertrouwde en [persoonsgegevens verwijderd] zei immers dat er niets aan de hand was. Die collega motorspecialist zetten hem op de rollerbank en de conclusie, cardan aandrijving gebroken in de motor. Een onoverzichtelijke reparatie die wel € 2.000,- kan gaan kosten. Motor is 24 jaar oud en daarmee total loss.
Flipsen Motoren in Tilburg heeft een verkeerde diagnose gesteld en op een slinkse manier € 1.000,- uit mijn zak getroggeld. Na het stellen van de juiste diagnose door een ander bedrijf heb ik Flipsen motors gebeld en gevraagd wat hij voor me kon doen. Zijn antwoord "niets"! Hij zegt dat het mijn fout is dat ik naar een ander motor bedrijf ben gegaan. Ik had nog in hem moeten vertrouwen en terug moeten komen met een klacht. Ik heb hem aangegeven dat hij dan weer heel veel kosten moest maken voor de diagnose. Dat bevestigde hij. Heel bijzonder.
Hoe had hij mij kunnen helpen?
Hij had mijn klacht moeten erkennen. Hij had moeten toegeven dat hij een foute diagnose had gesteld en mij daarom € 1.000,- heeft laten investeren in een motor die eigenlijk total loss is. Hij had nog een aantal vergelijkbare motoren in zijn showroom staan en het was dus klantgericht geweest als hij mij een helpende hand had geboden. Een motor kopen met korting was zelfs een optie voor mij. Wat doet de man.... Niets... Zoek het maar uit... Zijn woorden "ik kan niets voor je doen"..