Dixons Reparatie Laptop Voor Tweede x Kapot!
Geplaatst: 26 mei 2015 21:18
Op 27 augustus '14 heb ik een Asus T100TA-zwart ter waarde van €339,- gekocht bij Dixons. Echter begonnen de problemen al snel, mijn laptop viel zomaar uit terwijl de accu nog niet leeg was. Na een poos heb ik dan ook besloten om mijn laptop ter reparatie op te sturen (26-3-'15). Na een week of 2 heb ik deze terug gekregen. Er was een herconfiguratie van het systeem uitgevoerd. Daarbij werd er nog een opmerking gedaan met een *, maar de uitleg was niet op de Reparatienota te herkennen.
Twee weken geleden is mijn laptop weer enkele malen uitgevallen zonder reden en met een volle accu (minstens 40%). Hierop heb ik met de Dixons klachtenservice en een filiaal gebeld. Ik zou de laptop voor de tweede maal moeten opsturen ter reparatie.
Hier ben ik uiteraard niet blij mee en ik heb gevraagd hoe vaak zij een reparatie uit moeten voeren voordat zij een ander product aan zullen bieden. Hierop was het antwoord dat na de derde reparatie, contact op zou worden genomen met de fabrikant voor eventuele vervolgstappen.
Aangezien de reparatie de vorige keer bestond uit een systeemupdate, ben ik niet blij met het plan om mijn laptop weer ter reparatie op sturen. Een dergelijke update kan ik namelijk ook zelf laten uitvoeren en dan ben ik mijn laptop niet twee weken kwijt!
Na een telefoontje met o.a. de Consuwijzer, is duidelijk geworden dat nergens in de wet staat opgenomen dat een bedrijf drie keer de kans moet krijgen om een product te repareren alvorens over te gaan op vervolgstappen.
Nu heb ik ook iets gehoord over het zogenaamde retentierecht.
Wie kan mij advies geven?
Alvast heel erg bedankt!
Twee weken geleden is mijn laptop weer enkele malen uitgevallen zonder reden en met een volle accu (minstens 40%). Hierop heb ik met de Dixons klachtenservice en een filiaal gebeld. Ik zou de laptop voor de tweede maal moeten opsturen ter reparatie.
Hier ben ik uiteraard niet blij mee en ik heb gevraagd hoe vaak zij een reparatie uit moeten voeren voordat zij een ander product aan zullen bieden. Hierop was het antwoord dat na de derde reparatie, contact op zou worden genomen met de fabrikant voor eventuele vervolgstappen.
Aangezien de reparatie de vorige keer bestond uit een systeemupdate, ben ik niet blij met het plan om mijn laptop weer ter reparatie op sturen. Een dergelijke update kan ik namelijk ook zelf laten uitvoeren en dan ben ik mijn laptop niet twee weken kwijt!
Na een telefoontje met o.a. de Consuwijzer, is duidelijk geworden dat nergens in de wet staat opgenomen dat een bedrijf drie keer de kans moet krijgen om een product te repareren alvorens over te gaan op vervolgstappen.
Nu heb ik ook iets gehoord over het zogenaamde retentierecht.
Wie kan mij advies geven?
Alvast heel erg bedankt!