tot 3 tellen Vodafone en KPN Wholesale
Geplaatst: 29 sep 2015 14:18
Als je maar tot 3 kan tellen. (KPN EN VODAFONE)
Dat is waar het om gaat, tot 3 tellen. Schijnbaar is dat toch moeilijk voor fodaphone en KPN Wholesale.
Laat ik mijn situatie wat verduidelijken. Ik woon in een appartementencomplex (herenhuis) met 3 verdiepingen, maar wel onder 1 huisnummer .
De isra aansluitingen van de 2 eerste verdiepingen zitten in de meterkast.
Mijn isra punt (afkorting van infra-structuur /randapparatuur) zit in mijn woonkamer. Om even duidelijk te zijn, het is een kabel van KPN die jaren geleden door kpn zelf is aangelegd. Hiervoor is grof geld betaald. Dus 3 verdiepingen, 3 aansluitingen. Duidelijk toch? Goed, nu ga je dus een abonnement nemen op interet. En dan kom je er achter dat sommige bedrijven, en vooral mensen niet tot 3 kunnen tellen.
De aanvraag bij Vodafone liep normaal, komt keurig een brief van KPN Wholesale binnen om de lijn te testen en op te leveren. KPN snapte dat dit een zgn complex adres is. (complex adres is een gebruikte term binnen kpn voor meerdere isra-punten op 1 huisnummer). Maar dan…..
Monteur 1 KPN. (test en labeld)
Heeft de opdracht om de lijn te testen en labelen.. Monteur wil NIET naar boven lopen, naar mijn isra-punt. Vind dat het ook in de meterkast kan worden opgeleverd, hangt daar een label aan en gaat weg. Lijn zit dus op de verkeerde isra-punt. Monteur wou niet naar boven, had geen tijd.
Monteur 2 KPN (bovengronds)
Omdat de lijn door de 1e monteur op de verkeerde is/ra punt is gezet, heb ik maar een storing doorgegeven. Dit is door Vodafone doorgegeven aan KPN Wholesale en de laatste heeft een monteur van het bovengrondse team gestuurd.
Aardige man, is meegelopen naar de 3e etage, en ziet daar een oficiele isra-punt van kpn, met een blauwe KPN kabel er aan. Na 2 uur onderzoek komt die man er achter dat deze is-ra niet goed op papier staat, (in het zgn KPN kanvas-systeem). Hij zou dit laten herstellen. Dat het kanvas-systeem niet klopt, komt vaker voor. Dan kwam het 2e probleem, Er zit een breuk in de kabel (buiten). Daarvoor moest hij een ander team aansturen om deze breuk te herstellen. Hij heeft dit ook keurig gedaan. Goede man, goed werk en vooral omdat hij tot 3 kan tellen.
Monteur 3 en 4 (KPN ondergronds)
Dat waren 2 ingehuurde monteurs. KPN besteed een deel van zijn werk uit aan andere partijen en wat zijn dat een stelletje boeren. Echt…niet te beschijven. Op vrijdag kwamen ze, ik heb ze met pijn en moeite kunnen bewegen om boven te kijken. Ze keken best verbaast dat daar een 3e isra-punt zat. Pff en dat was moeilijk voor de monteurs . Ze keken eens op hun papiertje, en zeiden dat de lijn is beneden opgeleverd is, en daarmee moest ik het doen. Ze gaan niet graven om de breuk te herstellen, wat wel de opdracht was van de monteur bovengronds. Het zou me niets verbazen dat ze vroeg naar huis gingen die vrijdag. Maar tot 3 tellen kunnen ze NIET
Dan ga je bellen, zowel met KPN Wholesale en Vodafone.. Helpdesk kan ook niet tot 3 tellen, 1…..2…..3…israpunten, 3 verdiepingen……hoe moeilijk is het. Dus als resultaat : monteur komt langs.
Monteur 4 [persoonsgegevens verwijderd]
Aangestuurd door Vodafone, heeft zelfs een foto genomen van de isra in de woonkamer en een bon laten bij aanmaken via Vodafone bij kpn…voor jawel…graafwerkzaamheden door het ondergondse team van KPN. Dit keer copie van de werkbon gekregen..
En toen bleef het stil….niemand was meer tot 3 aan het tellen, of een poging aan het doen Behalve ik.. Heb zelf maar weer eens gebeld met Vodafone en KPN Wholesale. Vodafone moest volgens kpn een nieuwe lijn aanvragen op mijn adres. Maar kom op, hoe moelijk is het….tot 3 tellen.
Vodafone….toe nou !!!!!!!!!!! stuur KPN aan en zeg dat ze moeten graven om de lijn te herstellen.
KPN ,hoe moeijlijk is het om een storing uit te voeren die in jullie system staat.
Dat system draagt de naam ASTRID (afkorting voor: ALLE STORINGEN RAP IN DIENST). Dit is geen geintje!!!. Zo heet het system echt!!!……..en gebruik dan gelijk het system om tot 3 te tellen…geeft de monterus een tel-raam mee met drie kraaltjes…maar tel een keer tot 3, dus 3 verdiepingen, 3 isra-punten en dan gelijk zoals de naam zegt: RAP IN DIENST..
Laat ik mijn situatie wat verduidelijken. Ik woon in een appartementencomplex (herenhuis) met 3 verdiepingen, maar wel onder 1 huisnummer .
De isra aansluitingen van de 2 eerste verdiepingen zitten in de meterkast.
Mijn isra punt (afkorting van infra-structuur /randapparatuur) zit in mijn woonkamer. Om even duidelijk te zijn, het is een kabel van KPN die jaren geleden door kpn zelf is aangelegd. Hiervoor is grof geld betaald. Dus 3 verdiepingen, 3 aansluitingen. Duidelijk toch? Goed, nu ga je dus een abonnement nemen op interet. En dan kom je er achter dat sommige bedrijven, en vooral mensen niet tot 3 kunnen tellen.
De aanvraag bij Vodafone liep normaal, komt keurig een brief van KPN Wholesale binnen om de lijn te testen en op te leveren. KPN snapte dat dit een zgn complex adres is. (complex adres is een gebruikte term binnen kpn voor meerdere isra-punten op 1 huisnummer). Maar dan…..
Monteur 1 KPN. (test en labeld)
Heeft de opdracht om de lijn te testen en labelen.. Monteur wil NIET naar boven lopen, naar mijn isra-punt. Vind dat het ook in de meterkast kan worden opgeleverd, hangt daar een label aan en gaat weg. Lijn zit dus op de verkeerde isra-punt. Monteur wou niet naar boven, had geen tijd.
Monteur 2 KPN (bovengronds)
Omdat de lijn door de 1e monteur op de verkeerde is/ra punt is gezet, heb ik maar een storing doorgegeven. Dit is door Vodafone doorgegeven aan KPN Wholesale en de laatste heeft een monteur van het bovengrondse team gestuurd.
Aardige man, is meegelopen naar de 3e etage, en ziet daar een oficiele isra-punt van kpn, met een blauwe KPN kabel er aan. Na 2 uur onderzoek komt die man er achter dat deze is-ra niet goed op papier staat, (in het zgn KPN kanvas-systeem). Hij zou dit laten herstellen. Dat het kanvas-systeem niet klopt, komt vaker voor. Dan kwam het 2e probleem, Er zit een breuk in de kabel (buiten). Daarvoor moest hij een ander team aansturen om deze breuk te herstellen. Hij heeft dit ook keurig gedaan. Goede man, goed werk en vooral omdat hij tot 3 kan tellen.
Monteur 3 en 4 (KPN ondergronds)
Dat waren 2 ingehuurde monteurs. KPN besteed een deel van zijn werk uit aan andere partijen en wat zijn dat een stelletje boeren. Echt…niet te beschijven. Op vrijdag kwamen ze, ik heb ze met pijn en moeite kunnen bewegen om boven te kijken. Ze keken best verbaast dat daar een 3e isra-punt zat. Pff en dat was moeilijk voor de monteurs . Ze keken eens op hun papiertje, en zeiden dat de lijn is beneden opgeleverd is, en daarmee moest ik het doen. Ze gaan niet graven om de breuk te herstellen, wat wel de opdracht was van de monteur bovengronds. Het zou me niets verbazen dat ze vroeg naar huis gingen die vrijdag. Maar tot 3 tellen kunnen ze NIET
Dan ga je bellen, zowel met KPN Wholesale en Vodafone.. Helpdesk kan ook niet tot 3 tellen, 1…..2…..3…israpunten, 3 verdiepingen……hoe moeilijk is het. Dus als resultaat : monteur komt langs.
Monteur 4 [persoonsgegevens verwijderd]
Aangestuurd door Vodafone, heeft zelfs een foto genomen van de isra in de woonkamer en een bon laten bij aanmaken via Vodafone bij kpn…voor jawel…graafwerkzaamheden door het ondergondse team van KPN. Dit keer copie van de werkbon gekregen..
En toen bleef het stil….niemand was meer tot 3 aan het tellen, of een poging aan het doen Behalve ik.. Heb zelf maar weer eens gebeld met Vodafone en KPN Wholesale. Vodafone moest volgens kpn een nieuwe lijn aanvragen op mijn adres. Maar kom op, hoe moelijk is het….tot 3 tellen.
Vodafone….toe nou !!!!!!!!!!! stuur KPN aan en zeg dat ze moeten graven om de lijn te herstellen.
KPN ,hoe moeijlijk is het om een storing uit te voeren die in jullie system staat.
Dat system draagt de naam ASTRID (afkorting voor: ALLE STORINGEN RAP IN DIENST). Dit is geen geintje!!!. Zo heet het system echt!!!……..en gebruik dan gelijk het system om tot 3 te tellen…geeft de monterus een tel-raam mee met drie kraaltjes…maar tel een keer tot 3, dus 3 verdiepingen, 3 isra-punten en dan gelijk zoals de naam zegt: RAP IN DIENST..