Vocht/Schimmel/Ventielatie probleem woning staedion
Geplaatst: 30 nov 2015 14:27
Beste allemaal,
Mijn partner en ik wonen nu 1 jaar in een nieuwbouw huurwoning van woningcorporatie staedion.
Toen wij hier net woonden merkten wij al dat de woning iets vochtiger was dan dat van onze ouders waar wij eerst woonden.
Naar mate van tijd begon ons laminaat zodanig uit te zetten dat het gewoon gevaarlijk was.
Wij hebben toen contact gehad met de woningbouw en zij zouden langskomen, ook is toen onze stoffeerder langs geweest en hij concludeerde dat het door vocht zou komen.
Ook zijn onze raamkozijnen wanneer het wat kouder word buiten niet alleen beslagen in de ochtend maar ook **** nat, dit loopt ook het laminaat in.
Ik haal dit elke ochtend helemaal weg, maar de ''condens'' die onder het laminaat gelopen is, daar kom ik natuurlijk niet bij.
Staedion heeft toen (inmiddels een halfjaar +/- geleden) een vochtmeting laten doen door een extern bedrijf.
Uit dit onderzoek kwam dat de woning degelijk te vochtig was en dat er in de woonkamer en slaapkamer een extra ventilatie rooster geplaatst zou moeten worden.
Nu een aantal maanden verder is er nog steeds geen actie ondernomen en worden wij van het kastje naar de muur gestuurd.
Het probleem word steeds van de ene persoon naar de andere doorgespeeld, het lijkt wel alsof iedereen zijn plasje er even overheen moet doen.
Elke week staat er hier wel een andere persoon op de stoep om het ''probleem'' even te willen bekijken.
Nu is afgelopen weekend bij ons echt de emmer overgelopen en zijn wij er klaar mee.
Wij zijn afgelopen zaterdag een dagje weg geweest, bij thuiskomst s'avonds waren onze hele raamkozijnen vol met een wit/groen vachtje schimmel.
Naast de schade aan de gezondheid van mijn partner en huisdieren is dit voor mij net een tik extra vanwege chronische bronchitis.
Wij hebben al een aantal mails gestuurd naar staedion alleen worden wij niet serieus genomen en elke keer afgewimpeld.
Omdat wij net teveel verdienen voor een sociale huur woning, maar net te weinig voor alle woningen die op dit moment aangeboden worden in de vrije sector zitten wij hier nu vast.
De woning corporatie wil zelf ook niet meebuigen om ons te helpen, want de gene die nu aangewezen is (technische dienst) wil eerst kijken wat het probleem is voordat er over huurvermindering huurgenot, en schadevergoeding vanwege een gebrek kan worden gepraat, dus dit ligt nu ook stil.
Wij hebben zondag een mail gestuurd met fotos van de schimmel en dat wij binnen 5 dagen een passende oplossing willen (andere woning), ook dit word niet serieus genomen en zo afgewimpeld, omdat eerst de 10000e persoon het vocht probleem voor zichzelf wil bevestigen.
Ons werd ook geadviseerd minimaal een halfuur per dag even alle ramen open te zetten.
Ik vind het prima om even mijn ramen open te zetten, maar wij hebben een warmtepomp systeem waarbij de temperatuur constant op 21 graden staat, zodra ik dus mijn ramen in deze koud een halfuur open laat en alle regen naar binnen regent, gaat de pomp automatisch weer verwarmen waardoor onze stookkosten extreem oplopen.
Heeft iemand nog tips wat wij zouden kunnen doen m.b.t staedion aanspreken of heeft iemand het zelfde meegemaakt?
Met vriendelijke groet,
FrauAntje
Mijn partner en ik wonen nu 1 jaar in een nieuwbouw huurwoning van woningcorporatie staedion.
Toen wij hier net woonden merkten wij al dat de woning iets vochtiger was dan dat van onze ouders waar wij eerst woonden.
Naar mate van tijd begon ons laminaat zodanig uit te zetten dat het gewoon gevaarlijk was.
Wij hebben toen contact gehad met de woningbouw en zij zouden langskomen, ook is toen onze stoffeerder langs geweest en hij concludeerde dat het door vocht zou komen.
Ook zijn onze raamkozijnen wanneer het wat kouder word buiten niet alleen beslagen in de ochtend maar ook **** nat, dit loopt ook het laminaat in.
Ik haal dit elke ochtend helemaal weg, maar de ''condens'' die onder het laminaat gelopen is, daar kom ik natuurlijk niet bij.
Staedion heeft toen (inmiddels een halfjaar +/- geleden) een vochtmeting laten doen door een extern bedrijf.
Uit dit onderzoek kwam dat de woning degelijk te vochtig was en dat er in de woonkamer en slaapkamer een extra ventilatie rooster geplaatst zou moeten worden.
Nu een aantal maanden verder is er nog steeds geen actie ondernomen en worden wij van het kastje naar de muur gestuurd.
Het probleem word steeds van de ene persoon naar de andere doorgespeeld, het lijkt wel alsof iedereen zijn plasje er even overheen moet doen.
Elke week staat er hier wel een andere persoon op de stoep om het ''probleem'' even te willen bekijken.
Nu is afgelopen weekend bij ons echt de emmer overgelopen en zijn wij er klaar mee.
Wij zijn afgelopen zaterdag een dagje weg geweest, bij thuiskomst s'avonds waren onze hele raamkozijnen vol met een wit/groen vachtje schimmel.
Naast de schade aan de gezondheid van mijn partner en huisdieren is dit voor mij net een tik extra vanwege chronische bronchitis.
Wij hebben al een aantal mails gestuurd naar staedion alleen worden wij niet serieus genomen en elke keer afgewimpeld.
Omdat wij net teveel verdienen voor een sociale huur woning, maar net te weinig voor alle woningen die op dit moment aangeboden worden in de vrije sector zitten wij hier nu vast.
De woning corporatie wil zelf ook niet meebuigen om ons te helpen, want de gene die nu aangewezen is (technische dienst) wil eerst kijken wat het probleem is voordat er over huurvermindering huurgenot, en schadevergoeding vanwege een gebrek kan worden gepraat, dus dit ligt nu ook stil.
Wij hebben zondag een mail gestuurd met fotos van de schimmel en dat wij binnen 5 dagen een passende oplossing willen (andere woning), ook dit word niet serieus genomen en zo afgewimpeld, omdat eerst de 10000e persoon het vocht probleem voor zichzelf wil bevestigen.
Ons werd ook geadviseerd minimaal een halfuur per dag even alle ramen open te zetten.
Ik vind het prima om even mijn ramen open te zetten, maar wij hebben een warmtepomp systeem waarbij de temperatuur constant op 21 graden staat, zodra ik dus mijn ramen in deze koud een halfuur open laat en alle regen naar binnen regent, gaat de pomp automatisch weer verwarmen waardoor onze stookkosten extreem oplopen.
Heeft iemand nog tips wat wij zouden kunnen doen m.b.t staedion aanspreken of heeft iemand het zelfde meegemaakt?
Met vriendelijke groet,
FrauAntje