service asus via mediamarkt kansloos
Geplaatst: 23 dec 2015 18:04
Eind juni kocht ik een laptop van asus bij mediamarkt, best een dure, bijna 1000 euro en was voor studie doeleinden. Laptop was gekocht inclusief installatie van diverse programma's.
Nog geen 3 weken later ging de laptop kapot. Het moederbord bleek stuk en de laptop zou gerepareerd worden.
In de rij voor de reparatieservice van de mediamarkt en laptop ingeleverd. Twee weken later krijg je bericht dat de reparatie in behandeling is genomen en ongeveer een maand later krijg je de laptop retour. Wel met de mededeling dat je extra moet betalen (het is garantie) als je de laptop opnieuw geïnstalleerd aangeleverd wilt krijgen. Blijkbaar viel dat niet onder garantie.
Weer in de rij voor de reparatieservice en de laptop mee naar huis. Doet het 1 dag, net alles opnieuw geïnstalleerd en de laptop stopt ermee.
Mediamarkt geeft aan dat de herhalingsreparatie procedure versneld kan worden door rechtstreeks contact op te nemen met Asus. Zo gezegd, zo gedaan. Alle procedures gevolgd, laptop 3 weken later retour en terug.
Doet het 1 dag en vervolgens weer kapot.
En zo nog een keer en zo nog een keer. Alleen in de tussentijd vraagt Asus wel vriendelijk om op de reparatie formulieren de reparatie als special case te benoemen. Extra aandacht betekent dat. Maar weer die laptop kapot.
Binnen de fora is er via de Wehkamp ook een dergelijke case benoemd, bijna identiek.
Asus nederland is blijkbaar totaal niet capabel om een laptop te repareren en een oorzaak te achterhalen. Ik zou me kapot schamen als ik 4x een laptop op hetzelfde probleem moet repareren en de klant moet teleurstellen. Asus niet, geen aanbod, geen andere laptop alleen maar de eindeloze reparatie procedure en de mededeling dat men verder niets kan.
Wat heeft een gebruiker aan een laptop die 6 maanden in bezit is, waarvan bijna 4 maanden bij een reparatie afdeling?
Na al die eindeloze procedures krijg je de mededeling dat de laptop niet meer binnen de gestelde termijn gerepareerd kan worden en dat via de distributeur naar de Mediamarkt geld wordt teruggestort. Hier zit nog wel even 20 dagen tussen waarna je dus naar de Mediamarkt terug kunt gaan en waar men kan overwegen je geld terug te geven of iets anders te doen? Men laat het open. Geld terugkrijgen is dus geen vanzelfsprekendheid.
En wat als volgens diezelfde asus de laptop meer dan 6 maanden (dus 6 maanden + 1 dag) geleden is gekocht? Dan is je laptop nog steeds 4 maanden in reparatie geweest, maar krijg je 80% van de nieuwwaarde terug wegens genoten genot.
Ik ben buitengewoon benieuwd of er andere merken zijn die iets coulanter zijn in dit soort schaamteloze acties. Het zal toch niet zo zijn dat laptops die 4x kapot gaan, dagelijkse kost zijn voor Asus? Mij lijkt het normaal om na 2x al goed in te grijpen en niet na 4x. Voor mij in ieder geval nooit meer een Asus en ik vind ook dat een Mediamarkt die aangeeft dat wij niet gek zijn, moet ingrijpen en niet enkel moet doorverwijzen naar de kansloze procedures van een kansloze fabrikant.
Nog geen 3 weken later ging de laptop kapot. Het moederbord bleek stuk en de laptop zou gerepareerd worden.
In de rij voor de reparatieservice van de mediamarkt en laptop ingeleverd. Twee weken later krijg je bericht dat de reparatie in behandeling is genomen en ongeveer een maand later krijg je de laptop retour. Wel met de mededeling dat je extra moet betalen (het is garantie) als je de laptop opnieuw geïnstalleerd aangeleverd wilt krijgen. Blijkbaar viel dat niet onder garantie.
Weer in de rij voor de reparatieservice en de laptop mee naar huis. Doet het 1 dag, net alles opnieuw geïnstalleerd en de laptop stopt ermee.
Mediamarkt geeft aan dat de herhalingsreparatie procedure versneld kan worden door rechtstreeks contact op te nemen met Asus. Zo gezegd, zo gedaan. Alle procedures gevolgd, laptop 3 weken later retour en terug.
Doet het 1 dag en vervolgens weer kapot.
En zo nog een keer en zo nog een keer. Alleen in de tussentijd vraagt Asus wel vriendelijk om op de reparatie formulieren de reparatie als special case te benoemen. Extra aandacht betekent dat. Maar weer die laptop kapot.
Binnen de fora is er via de Wehkamp ook een dergelijke case benoemd, bijna identiek.
Asus nederland is blijkbaar totaal niet capabel om een laptop te repareren en een oorzaak te achterhalen. Ik zou me kapot schamen als ik 4x een laptop op hetzelfde probleem moet repareren en de klant moet teleurstellen. Asus niet, geen aanbod, geen andere laptop alleen maar de eindeloze reparatie procedure en de mededeling dat men verder niets kan.
Wat heeft een gebruiker aan een laptop die 6 maanden in bezit is, waarvan bijna 4 maanden bij een reparatie afdeling?
Na al die eindeloze procedures krijg je de mededeling dat de laptop niet meer binnen de gestelde termijn gerepareerd kan worden en dat via de distributeur naar de Mediamarkt geld wordt teruggestort. Hier zit nog wel even 20 dagen tussen waarna je dus naar de Mediamarkt terug kunt gaan en waar men kan overwegen je geld terug te geven of iets anders te doen? Men laat het open. Geld terugkrijgen is dus geen vanzelfsprekendheid.
En wat als volgens diezelfde asus de laptop meer dan 6 maanden (dus 6 maanden + 1 dag) geleden is gekocht? Dan is je laptop nog steeds 4 maanden in reparatie geweest, maar krijg je 80% van de nieuwwaarde terug wegens genoten genot.
Ik ben buitengewoon benieuwd of er andere merken zijn die iets coulanter zijn in dit soort schaamteloze acties. Het zal toch niet zo zijn dat laptops die 4x kapot gaan, dagelijkse kost zijn voor Asus? Mij lijkt het normaal om na 2x al goed in te grijpen en niet na 4x. Voor mij in ieder geval nooit meer een Asus en ik vind ook dat een Mediamarkt die aangeeft dat wij niet gek zijn, moet ingrijpen en niet enkel moet doorverwijzen naar de kansloze procedures van een kansloze fabrikant.