Aanrechtbladen Fabriek Nijkerk
Geplaatst: 12 mei 2016 13:39
Hallo allemaal,
Graag kom ik in contact met gedupeerde welke ook hun werkblad van beton hebben van het bedrijf Aanrechtbladenfabriek.nu (Nijkerk).
Medio februari 2015 zijn wij een overeenkomst aangegaan met dit bedrijf om het werkblad voor onze keuken van beton te laten maken. Daarnaast een achterwand (fornuis) en een ombouw voor de kastenwand. Totaal plaatje +/-€4.000,-
Tijdens het offerte traject en bij het uitzoeken van de kleur in de fabriek in Nijkerk werd ons een nieuwe soort coating verkocht. Dit wilde wij sowieso met het oogpunt, geen vlekken. De prijs ging wat omhoog maar dat begrepen wij. Voor wat extra's betaal je gewoon.
In april 2015 werden de bladen gebracht en na een stroeve montage (lees 23.00uur) gingen de monteurs weg en hadden wij waar voor ons geld. Wat een prachtig resultaat!
In juli 2015 kregen wij onze eerste schrik. In de fruitmand had een nectarine gelekt en dit heeft voor een grote bruine vlek gezorgd. De coating heeft het dus niet tegen gehouden. Het viel mij op dat ik meerdere vlekjes begon te krijgen op het werkblad, vooral naast het fornuis allemaal zwarte vlekjes van het vet. Antwoord: direct na het koken het aanrecht schoonmaken. De tip kwam alleen te laat en het kwaad was al geschied. Daarnaast sloot het totaal niet aan bij het verkoop verhaal van eerder over de coating.
Contact gezocht met het bedrijf. Na wat telefoontjes zou ik terug gebeld worden door de eigenaar. Helaas gebeurde dit pas na een aantal weken. Er werd een afspraak gemaakt om zo ervoor te zorgen dat een monteur langs zou komen. Het blad zou schuren en de coating opnieuw zou aanbrengen. Wij weer blij, denken in oplossingen en niet in problemen....
Dus op 15 juli was de monteur geweest. Coating nu helemaal goed (op dat moment). De grootste vlekken waren ook verdwenen maar de vetvlekjes waren er nog steeds. Heb direct gemaild naar het bedrijf met foto's. Geen reactie ontvangen. 1,5 week later nogmaals gemaild. Geen reactie. Eind augustus een antwoord. Zonder aanhef (door de directeur nog wel):
Ik heb contact met drost coating.
De vertegenwoordiger heeft direct al aangegeven dat heet vet wat niet word schoongemaakt in de coating brand.
Ik heb hem gevraagd dit op papier te zetten, dit zal ik ook doormailen.
Kortom: Hier heb ik geen boodschap aan. Terug gemaild dat ik het er niet mee eens was. Dit was bij levering niet bekend. Gevraagd hoe nu verder.
September .... Mail nog maar een keer gestuurd. Weer geen reactie mogen ontvangen.
Op 7 oktober een aangetekende brief gestuurd (ook per e-mail). Deze is door een vriend van ons opgesteld die jurist is.
Op grond van artikel 7:5 lid 1 Burgerlijk Wetboek is er in geval van onze koop (tussen een professionele partij en consumenten) sprake van een consumentenkoop. Als blijkt dat een product bij een consumentenkoop binnen zes maanden gebreken vertoont dan geldt er een bewijsvermoeden dat dit ligt aan de verkopende partij. Dit blijkt uit artikel 7:18 Burgerlijk Wetboek.
In ons geval betreft het dus de niet-schoonmaakbare vlekken op onze aanrechtbladen terwijl wij hiervoor wel een extra coating hebben besteld en wij door u (een professionele partij) hierover zijn voorgelicht.
Op grond van artikel 7:21 Burgerlijk Wetboek bent u gehouden om deze vlekken te herstellen of hier een oplossing voor te bedenken in samenspraak met ons. De kosten hiervoor kunt u volgens dit artikel niet aan ons in rekening brengen.
Direct dezelfde dag per mail antwoord dat de brief in goede orde ontvangen was. Aangegeven dat er wat zieke waren en hij probeerde z.s.m. een oplossing te zoeken.
Eind oktober gevraagd of iedereen weer beter was en of er al schot in de zaak zat... Geen respons.
Plots ontvingen wij in januari een mail dat er een advocaat op de zaak gezet was en dat Aanrechtbladenfabriek dus Drost Coating aansprakelijk ging stellen. De advocaat schatte in dat het niet tot een rechtszaak zou komen en dat er een schikking voorgesteld zou worden. Terug gemaild dat wij blij waren met dit bericht en dat we het ieder geval fijn vonden dat er serieus aan gewerkt zou worden.
Halverwege maart gemaild..... geen reactie (wat een toeval)
Nu 3-5-2016 per Facebook contact gezocht, binnen 5 minuten antwoord. Gevraagd of er op mijn mail gereageerd kon worden. Antwoord : Ik stuur vandaag een reactie! Maar helaas, we werden weer blij gemaakt met een dode mus. In de mail hebben wij aangegeven dat als er die week geen antwoord zou komen, wij via Tros Radar en Social Media verdere stappen zouden ondernemen.
Wat kunnen wij hier nog aan doen...Per mail worden wij niet gehoord. Telefonisch komen wij niet met de juiste personen in contact, en zelfs via Facebook krijgen wij valse beloftes..... Aangetekende brief ook al geprobeerd. Ik wil niet de vervelende klant uithangen maar nu 13 maanden na levering is de coating ver te zoeken op ons aanrecht. Bijna alles is er vanaf gesleten.
Iemand ideeën of tips of dit ook meegemaakt?
Groeten M. uit Duiven
Graag kom ik in contact met gedupeerde welke ook hun werkblad van beton hebben van het bedrijf Aanrechtbladenfabriek.nu (Nijkerk).
Medio februari 2015 zijn wij een overeenkomst aangegaan met dit bedrijf om het werkblad voor onze keuken van beton te laten maken. Daarnaast een achterwand (fornuis) en een ombouw voor de kastenwand. Totaal plaatje +/-€4.000,-
Tijdens het offerte traject en bij het uitzoeken van de kleur in de fabriek in Nijkerk werd ons een nieuwe soort coating verkocht. Dit wilde wij sowieso met het oogpunt, geen vlekken. De prijs ging wat omhoog maar dat begrepen wij. Voor wat extra's betaal je gewoon.
In april 2015 werden de bladen gebracht en na een stroeve montage (lees 23.00uur) gingen de monteurs weg en hadden wij waar voor ons geld. Wat een prachtig resultaat!
In juli 2015 kregen wij onze eerste schrik. In de fruitmand had een nectarine gelekt en dit heeft voor een grote bruine vlek gezorgd. De coating heeft het dus niet tegen gehouden. Het viel mij op dat ik meerdere vlekjes begon te krijgen op het werkblad, vooral naast het fornuis allemaal zwarte vlekjes van het vet. Antwoord: direct na het koken het aanrecht schoonmaken. De tip kwam alleen te laat en het kwaad was al geschied. Daarnaast sloot het totaal niet aan bij het verkoop verhaal van eerder over de coating.
Contact gezocht met het bedrijf. Na wat telefoontjes zou ik terug gebeld worden door de eigenaar. Helaas gebeurde dit pas na een aantal weken. Er werd een afspraak gemaakt om zo ervoor te zorgen dat een monteur langs zou komen. Het blad zou schuren en de coating opnieuw zou aanbrengen. Wij weer blij, denken in oplossingen en niet in problemen....
Dus op 15 juli was de monteur geweest. Coating nu helemaal goed (op dat moment). De grootste vlekken waren ook verdwenen maar de vetvlekjes waren er nog steeds. Heb direct gemaild naar het bedrijf met foto's. Geen reactie ontvangen. 1,5 week later nogmaals gemaild. Geen reactie. Eind augustus een antwoord. Zonder aanhef (door de directeur nog wel):
Ik heb contact met drost coating.
De vertegenwoordiger heeft direct al aangegeven dat heet vet wat niet word schoongemaakt in de coating brand.
Ik heb hem gevraagd dit op papier te zetten, dit zal ik ook doormailen.
Kortom: Hier heb ik geen boodschap aan. Terug gemaild dat ik het er niet mee eens was. Dit was bij levering niet bekend. Gevraagd hoe nu verder.
September .... Mail nog maar een keer gestuurd. Weer geen reactie mogen ontvangen.
Op 7 oktober een aangetekende brief gestuurd (ook per e-mail). Deze is door een vriend van ons opgesteld die jurist is.
Op grond van artikel 7:5 lid 1 Burgerlijk Wetboek is er in geval van onze koop (tussen een professionele partij en consumenten) sprake van een consumentenkoop. Als blijkt dat een product bij een consumentenkoop binnen zes maanden gebreken vertoont dan geldt er een bewijsvermoeden dat dit ligt aan de verkopende partij. Dit blijkt uit artikel 7:18 Burgerlijk Wetboek.
In ons geval betreft het dus de niet-schoonmaakbare vlekken op onze aanrechtbladen terwijl wij hiervoor wel een extra coating hebben besteld en wij door u (een professionele partij) hierover zijn voorgelicht.
Op grond van artikel 7:21 Burgerlijk Wetboek bent u gehouden om deze vlekken te herstellen of hier een oplossing voor te bedenken in samenspraak met ons. De kosten hiervoor kunt u volgens dit artikel niet aan ons in rekening brengen.
Direct dezelfde dag per mail antwoord dat de brief in goede orde ontvangen was. Aangegeven dat er wat zieke waren en hij probeerde z.s.m. een oplossing te zoeken.
Eind oktober gevraagd of iedereen weer beter was en of er al schot in de zaak zat... Geen respons.
Plots ontvingen wij in januari een mail dat er een advocaat op de zaak gezet was en dat Aanrechtbladenfabriek dus Drost Coating aansprakelijk ging stellen. De advocaat schatte in dat het niet tot een rechtszaak zou komen en dat er een schikking voorgesteld zou worden. Terug gemaild dat wij blij waren met dit bericht en dat we het ieder geval fijn vonden dat er serieus aan gewerkt zou worden.
Halverwege maart gemaild..... geen reactie (wat een toeval)
Nu 3-5-2016 per Facebook contact gezocht, binnen 5 minuten antwoord. Gevraagd of er op mijn mail gereageerd kon worden. Antwoord : Ik stuur vandaag een reactie! Maar helaas, we werden weer blij gemaakt met een dode mus. In de mail hebben wij aangegeven dat als er die week geen antwoord zou komen, wij via Tros Radar en Social Media verdere stappen zouden ondernemen.
Wat kunnen wij hier nog aan doen...Per mail worden wij niet gehoord. Telefonisch komen wij niet met de juiste personen in contact, en zelfs via Facebook krijgen wij valse beloftes..... Aangetekende brief ook al geprobeerd. Ik wil niet de vervelende klant uithangen maar nu 13 maanden na levering is de coating ver te zoeken op ons aanrecht. Bijna alles is er vanaf gesleten.
Iemand ideeën of tips of dit ook meegemaakt?
Groeten M. uit Duiven