LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
VWEnschede
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45

Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door VWEnschede »

Beste allen,

Ben al jaren klant bij Centraal Beheer. Dit n.a.v. een collectiviteitskorting die ik via mijn werkgever krijg. Nou ik kan jullie vertellen dat ik enorm spijt heb dat ik ooit met Centraal Beheer zaken ben gaan doen. Ik heb daar mijn beide auto's verzekerd en tevens een woonverzekering afgesloten. Elke maand gaat er circa €250 op tijd naar hun rekening. Heb in fora gelezen dat wanneer je niet op tijd betaald, ze je meteen op de huid zitten. Enigszins logisch, maar als je ze dan daadwerkelijk nodig heb zijn ze nergens te bekennen. Zo heb ik een aanrijding veroorzaakt op 8 juni jl. Hierbij is gelukkig niemand gewond geraakt.

Schade is direct doorgegeven en het schadeformulier was dezelfde avond nog opgetekend dit door de tegenpartij en ondergetekende. Dit was op 08-06-2016. Vervolgens heb ik de polisvoorwaarden gerespecteerd en mijn VW naar de schadeherstelbedrijf gebracht welke zij mij aanwijzen. Tot zover alles naar behoren maar nu komt het:

1) 09-06-2016 Toen ik belde naar Huiskes Kokkeler / Hanterink schadeherstel voor een intake, werd er aangegeven dat ze wel tijd voor intake hadden maar dat een reparatie nog wel op zich liet wachten i.v.m. de drukte. Omdat het een auto betreft met veel emotionele waarde dacht ik slim te zijn om niet te wachten, maar een schadeherstel bedrijf te benaderen die wel tijd had, namelijk Auto Schade Stoeten. Dat ik dan €600 eigen risico moest betalen nam ik maar voor lief.

2) 10-06-2016 Bij Auto Schade Stoeten werd ik direct geholpen en was de intake inclusief afspraak met de schade-expert zo gemaakt.

3) Vervolgens is de schade getaxeerd, maar heeft Centraal Beheer door indicatoren, waar ik later op terugkom, besloten om een toedrachtsonderzoek te verrichten.

4) het duurde mij wel erg lang dus heb ik meerdere telefoontjes moeten plegen om te achterhalen dat er een toedrachtsonderzoek uitgevoerd moest worden. Goed dat dit wordt gedaan, maar ik was al 3 weken onderweg. Ben van het kastje naar de muur gestuurd, geen steek wijzer. Uiteindelijk de schade-expert te pakken gekregen en hij gaf aan dat mijn VW ter opbod werd aangeboden. Hierdoor dacht ik dat mijn VW total loss was.

5) 27-06-2016 werd ik gebeld door een vriendelijke meneer die uitlegde dat hij was ingeschakeld door Centraal Beheer om een toedrachtsonderzoek te verrichten. Op zich super dat er gedegen onderzoek wordt gedaan, maar we zijn inmiddels drie weken verder. Wat schetst mijn verbazing? De onderzoeker had pas tijd om op 06-07-2016 langs te komen. We zijn nu 4 weken verder.

6) 06-07-2016, toedrachtsonderzoek is langs geweest en op zich was het een heel fijn gesprek. Fijne gesprekspartner die alles heeft opgetekend. Hij gaf aan dat we in de laatste fase zaten van het onderzoek. Tevens gaf hij aan dat hij ook nog een bezoek zou gaan brengen aan de tegenpartij, echter geen afspraak gemaakt maar gewoon op goed geluk naar de tegenpartij gereden. Je raad het al.. tegenpartij was niet thuis.

7) 08-07-2016, eindelijk een email bericht van de schade-expert dat hij de zaken kon afwikkelen. Ik dacht toen, zo die toedrachtsonderzoekers onderzoeken grondig en snel, chapeau!

8 ) 11-07-2016, email bericht van de toedrachtsonderzoeker dat ze nog vollop bezig zijn met het onderzoek en dat ze de tegenpartij graag wensen te spreken. Ik heb mijn volgende bedenkingen hierbij.

- WAAROM IS DIT NIET METEEN DEZELFDE DAG GEBEURD denk ik dan. Omdat mevrouw een geheimnummer heeft, kan ik haar ook niet bellen.
- Waarom wordt er niet per mail contact gezocht door de toedrachtsonderzoeker zodat de tegenpartij wel reageert?
- Waarom krijg ik tegenstrijdige berichten dat de schade kan worden afgehandeld?

Ik krijg het gevoel dat het 1 grote bende is binnen Centraal Beheer en dat ze Centraal derden aansturen die niet weten van elkaar wat er moet gebeuren. Ik als leek en normale klant moet dit maar pikken. EVEN Apeldoorn bellen? EVEN is al bijna 5 weken.

Ze geven aan dat de toedracht en het motormanagement aanleiding gaf om de zaken te onderzoeken. De toedracht, die is helder toegelicht. Wat betreft het motormanagement, hier heeft de VW dealer vorig jaar december aan gesleuteld. Mijn auto reageerde raar op het gas en gaf geen vermogen. De kabelboom was het probleem en dit is opgelost. Nu merk ik dus ook dat de airbags niet eruit kwam. Afijn het wordt allemaal technisch en daar heb ik geen verstand van, maar door de samenloop van omstandigheden ben ik al met al de pineut door de processen van Centraal Beheer.

Even Apeldoorn bellen? Ik dacht het niet. Betalingen ontvangen van de klant, zeker. Helpen wanneer je een grote schade hebt ho maar.


Groeten,

Een trouwe maar gedupeerde verzekeringsnemer
Laatst gewijzigd door VWEnschede op 19 jul 2016 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zit bij andere verzekeraar en die mag voor mijn verzekeraar alles gelijk afhandelen.

Expert en zo hoeft niet dus kijk eens naar andere verzekeraar en schadebedrijf.
Vele schade herstellers hebben contract die gelijk mogen beoordelen en slechts steekproef krijgen ter controle.

Na schade heen rijden, foto maken en zij handelen alles voor jou af.
Zit je bij een door hun geadviseerde schade bedrijf?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Wat ik hieruit opmaak is dat het om een gecompliceerd geval gaat. En aanleiding genoeg om de schade goed te onderzoeken. Dat het dan wat langer duurt kan het geval zijn. Vijf weken is wel lang maar misschien niet onredelijk als er van alles uitgezocht moet worden. Wellicht is er ook extra vertraging ontstaan doordat u niet in zee ging met het door CB gecontracteerde bedrijf.

U schrijft dat u bedonderd bent en roept lezers op om er niet in te trappen. Dat is zeer ongepast want u bent niet bedonderd.
Het duurt u te lang. Dat is alles. En dat is vervelend maar als de gecompliceerd schade uiteindelijk goed wordt opgelost wordt uw geduld beloond.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het komt op mij over als een nogal overtrokken reactie. Spelen er soms meer zaken mee?

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Ik sluit mij aan bij Klaas Jan en Moneyman.
En mocht e.e.a. financieel probleem zijn, vraag dan om een voorschot.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

VWEnschede schreef:Ze geven aan dat de toedracht en het motormanagement aanleiding gaf om de zaken te onderzoeken. De toedracht, die is helder toegelicht. Wat betreft het motormanagement, hier hier VW vorig jaar december aan gesleuteld.
Volgens mij had ik hier al op gereageerd, dus of het is weggehaald, of er is iets fout gegaan. Maar het is goed dat een verzekeraar hier extra aandacht aan besteed. Er kan een hoop ellende worden aangericht door aan het vermogen van auto's te sleutelen. In dit geval waarschijnlijk geen probleem, maar dat weet je ook pas nadat het onderzocht is. Prima dus van Centraal Beheer.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voor mijn beeldvorming: over wat voor VW hebben we het (gezien de grote emotionele waarde)?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door berndv »

dat de schade-expert en de toedrachtsonderzoeker niets van elkaars werkzaamheden weten is toch ook niet vreemd? Ze bekijken de zaken vanuit een andere opdracht en de opdrachtgever is centraal beheer. Dat u vervolgens tussen gaat zitten om wellicht de zaken wat te bespoedigen werkt in veel gevallen niet heel erg positief. In plaats van de beide verantwoording afleggen aan hun opdrachtgever, moeten zij zich ook nog gaan verantwoorden naar jou. En de tijd die zij kwijt zijn aan jou informeren, kunnen ze niet bezig zijn met hun werk.

Ik vind de termijn nog niet heel lang voor een gecompliceerd ongeval. Heb afgelopen december een ongeval gehad waarbij ik geen schuld had, 14 december om precies te zijn, de schade heb ik uiteindelijk op 20 april mogen ontvangen, nadat ik het verhaal op Facebook had gedeeld. Het ging hierbij om een gevolmachtigde van nationale nederlanden die de zaken niet tijdig afhandelde en met tussenkomst van nn is het uiteindelijk wel opgelost. Maar het blijft k*t.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

snap je echt niet dat de schade extra onderzocht wordt omdat de airbags niet uitklappen maar er wel een zware aanrijding zou zijn geweest? En dat het vreemd is dat iemand 600 euro wil betalen om maar niet naar een aangewezen reparateur te gaan?
Je krijgt altijd diverse namen op als je schade hebt. Als de ene te druk is kan je altijd naar een andere.... daarbij krijg je vervangend vervoer, dus alle reden om de keuze van CB op te volgen....
U heeft zelf "gesleuteld" aan de emotionele VW of heeft de dealer dat gedaan? Uw auto was voor het ongeval dus niet in orde en u heeft er alle belang bij dat CB dat niet te weten komt.....

Afijn, dit kan best allemaal te goede trouw zijn maar vraagtekens zijn er zeker. Dus idd zal ook de tegenpartij gehoord moeten worden en diens schade gecontroleerd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Klaas Jan schreef:...een gecompliceerd geval...
Gevallen met z.g. verzekeraars zijn wel vaker 'gecompliceerd'; zie b.v. deze uitzending van Kassa (betreft Univé, ook Achmea) en deze van Zembla (naast Univé nog wat andere).

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

chrisd1 schreef:
Klaas Jan schreef:...een gecompliceerd geval...
Gevallen met z.g. verzekeraars zijn wel vaker 'gecompliceerd'; zie b.v. deze uitzending van Kassa (betreft Univé, ook Achmea) en deze van Zembla (naast Univé nog wat andere).
Zoals u kunt lezen gaat het hier om zaken rond het motormanagement, airbags die niet afgaan en een tegenpartij waar zeer zeker mee gesproken moest worden. Dat is geen standaard aanrijding, maar inderdaad, een gecompliceerd geval.
En het gaat hier niet om een zogenaamde verzekeraar maar om een zeer bekende verzekeraar.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Wat een verhaal !
U betaalt per maand 250 euro voor een woonverzekering en 2 auto's.
Met ook nog eens colectiviteitskorting eraf.
Laten we die woonverzekering nou eens duur inschatten, als het een eigen woonhuis betreft is die premie hooguit 50 euro per maand.
U betaalt dus waarschijnlijk per auto 1200 euro per jaar aan premie.
Uw ene auto is een VW.
Voor die premie moet uw andere auto wel een Rolls Royce zijn !
Of u bent een enorme brokkenpiloot zonder no claim korting.

VWEnschede
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door VWEnschede »

Willemzelf schreef:Wat een verhaal !
U betaalt per maand 250 euro voor een woonverzekering en 2 auto's.
Met ook nog eens colectiviteitskorting eraf.
Laten we die woonverzekering nou eens duur inschatten, als het een eigen woonhuis betreft is die premie hooguit 50 euro per maand.
U betaalt dus waarschijnlijk per auto 1200 euro per jaar aan premie.
Uw ene auto is een VW.
Voor die premie moet uw andere auto wel een Rolls Royce zijn !
Of u bent een enorme brokkenpiloot zonder no claim korting.
Allemaal aannames die onjuist zijn.

VWEnschede
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door VWEnschede »

Moneyman schreef:Het komt op mij over als een nogal overtrokken reactie. Spelen er soms meer zaken mee?
Idd geschreven terwijl ik nog in de emotie zat. Er spelen geen andere zaken mee, het is zoals het is... en dat is lang wachten.

VWEnschede
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door VWEnschede »

Frantic2 schreef:snap je echt niet dat de schade extra onderzocht wordt omdat de airbags niet uitklappen maar er wel een zware aanrijding zou zijn geweest? En dat het vreemd is dat iemand 600 euro wil betalen om maar niet naar een aangewezen reparateur te gaan?
Je krijgt altijd diverse namen op als je schade hebt. Als de ene te druk is kan je altijd naar een andere.... daarbij krijg je vervangend vervoer, dus alle reden om de keuze van CB op te volgen....
U heeft zelf "gesleuteld" aan de emotionele VW of heeft de dealer dat gedaan? Uw auto was voor het ongeval dus niet in orde en u heeft er alle belang bij dat CB dat niet te weten komt.....

Afijn, dit kan best allemaal te goede trouw zijn maar vraagtekens zijn er zeker. Dus idd zal ook de tegenpartij gehoord moeten worden en diens schade gecontroleerd.
Ik lees een aanname dat het vreemd is dat iemand €600 moet betalen. Als ik dat nou niet erg vind?
Het alsmaar wachten, dat vind ik erg.
Heb geen vervangend vervoer nodig, heb immers twee auto's.
Wat betreft de reparatie, deze is door VW dealer gedaan. Hiervoor heb ik €1900 voor mogen betalen.
Nog meer vragen?

VWEnschede
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2016 18:45

Re: Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!

Ongelezen bericht door VWEnschede »

berndv schreef:dat de schade-expert en de toedrachtsonderzoeker niets van elkaars werkzaamheden weten is toch ook niet vreemd? Ze bekijken de zaken vanuit een andere opdracht en de opdrachtgever is centraal beheer. Dat u vervolgens tussen gaat zitten om wellicht de zaken wat te bespoedigen werkt in veel gevallen niet heel erg positief. In plaats van de beide verantwoording afleggen aan hun opdrachtgever, moeten zij zich ook nog gaan verantwoorden naar jou. En de tijd die zij kwijt zijn aan jou informeren, kunnen ze niet bezig zijn met hun werk.

Ik vind de termijn nog niet heel lang voor een gecompliceerd ongeval. Heb afgelopen december een ongeval gehad waarbij ik geen schuld had, 14 december om precies te zijn, de schade heb ik uiteindelijk op 20 april mogen ontvangen, nadat ik het verhaal op Facebook had gedeeld. Het ging hierbij om een gevolmachtigde van nationale nederlanden die de zaken niet tijdig afhandelde en met tussenkomst van nn is het uiteindelijk wel opgelost. Maar het blijft k*t.
Mag ik dan niet netjes vragen of ze me concreet kunnen aangeven wat de oplostijd is? Applaus voor jezelf, volgens mij betaal ik elke maand netjes.
Wat betreft je tweede alinea, dank voor de info. Hier heb ik tenminste wat aan. Maw, het kan een lange zit worden.

Gesloten