Centraal Beheer: 'Even' Apeldoorn bellen? Trap er niet in!
Geplaatst: 11 jul 2016 18:49
Beste allen,
Ben al jaren klant bij Centraal Beheer. Dit n.a.v. een collectiviteitskorting die ik via mijn werkgever krijg. Nou ik kan jullie vertellen dat ik enorm spijt heb dat ik ooit met Centraal Beheer zaken ben gaan doen. Ik heb daar mijn beide auto's verzekerd en tevens een woonverzekering afgesloten. Elke maand gaat er circa €250 op tijd naar hun rekening. Heb in fora gelezen dat wanneer je niet op tijd betaald, ze je meteen op de huid zitten. Enigszins logisch, maar als je ze dan daadwerkelijk nodig heb zijn ze nergens te bekennen. Zo heb ik een aanrijding veroorzaakt op 8 juni jl. Hierbij is gelukkig niemand gewond geraakt.
Schade is direct doorgegeven en het schadeformulier was dezelfde avond nog opgetekend dit door de tegenpartij en ondergetekende. Dit was op 08-06-2016. Vervolgens heb ik de polisvoorwaarden gerespecteerd en mijn VW naar de schadeherstelbedrijf gebracht welke zij mij aanwijzen. Tot zover alles naar behoren maar nu komt het:
1) 09-06-2016 Toen ik belde naar Huiskes Kokkeler / Hanterink schadeherstel voor een intake, werd er aangegeven dat ze wel tijd voor intake hadden maar dat een reparatie nog wel op zich liet wachten i.v.m. de drukte. Omdat het een auto betreft met veel emotionele waarde dacht ik slim te zijn om niet te wachten, maar een schadeherstel bedrijf te benaderen die wel tijd had, namelijk Auto Schade Stoeten. Dat ik dan €600 eigen risico moest betalen nam ik maar voor lief.
2) 10-06-2016 Bij Auto Schade Stoeten werd ik direct geholpen en was de intake inclusief afspraak met de schade-expert zo gemaakt.
3) Vervolgens is de schade getaxeerd, maar heeft Centraal Beheer door indicatoren, waar ik later op terugkom, besloten om een toedrachtsonderzoek te verrichten.
4) het duurde mij wel erg lang dus heb ik meerdere telefoontjes moeten plegen om te achterhalen dat er een toedrachtsonderzoek uitgevoerd moest worden. Goed dat dit wordt gedaan, maar ik was al 3 weken onderweg. Ben van het kastje naar de muur gestuurd, geen steek wijzer. Uiteindelijk de schade-expert te pakken gekregen en hij gaf aan dat mijn VW ter opbod werd aangeboden. Hierdoor dacht ik dat mijn VW total loss was.
5) 27-06-2016 werd ik gebeld door een vriendelijke meneer die uitlegde dat hij was ingeschakeld door Centraal Beheer om een toedrachtsonderzoek te verrichten. Op zich super dat er gedegen onderzoek wordt gedaan, maar we zijn inmiddels drie weken verder. Wat schetst mijn verbazing? De onderzoeker had pas tijd om op 06-07-2016 langs te komen. We zijn nu 4 weken verder.
6) 06-07-2016, toedrachtsonderzoek is langs geweest en op zich was het een heel fijn gesprek. Fijne gesprekspartner die alles heeft opgetekend. Hij gaf aan dat we in de laatste fase zaten van het onderzoek. Tevens gaf hij aan dat hij ook nog een bezoek zou gaan brengen aan de tegenpartij, echter geen afspraak gemaakt maar gewoon op goed geluk naar de tegenpartij gereden. Je raad het al.. tegenpartij was niet thuis.
7) 08-07-2016, eindelijk een email bericht van de schade-expert dat hij de zaken kon afwikkelen. Ik dacht toen, zo die toedrachtsonderzoekers onderzoeken grondig en snel, chapeau!
8 ) 11-07-2016, email bericht van de toedrachtsonderzoeker dat ze nog vollop bezig zijn met het onderzoek en dat ze de tegenpartij graag wensen te spreken. Ik heb mijn volgende bedenkingen hierbij.
- WAAROM IS DIT NIET METEEN DEZELFDE DAG GEBEURD denk ik dan. Omdat mevrouw een geheimnummer heeft, kan ik haar ook niet bellen.
- Waarom wordt er niet per mail contact gezocht door de toedrachtsonderzoeker zodat de tegenpartij wel reageert?
- Waarom krijg ik tegenstrijdige berichten dat de schade kan worden afgehandeld?
Ik krijg het gevoel dat het 1 grote bende is binnen Centraal Beheer en dat ze Centraal derden aansturen die niet weten van elkaar wat er moet gebeuren. Ik als leek en normale klant moet dit maar pikken. EVEN Apeldoorn bellen? EVEN is al bijna 5 weken.
Ze geven aan dat de toedracht en het motormanagement aanleiding gaf om de zaken te onderzoeken. De toedracht, die is helder toegelicht. Wat betreft het motormanagement, hier heeft de VW dealer vorig jaar december aan gesleuteld. Mijn auto reageerde raar op het gas en gaf geen vermogen. De kabelboom was het probleem en dit is opgelost. Nu merk ik dus ook dat de airbags niet eruit kwam. Afijn het wordt allemaal technisch en daar heb ik geen verstand van, maar door de samenloop van omstandigheden ben ik al met al de pineut door de processen van Centraal Beheer.
Even Apeldoorn bellen? Ik dacht het niet. Betalingen ontvangen van de klant, zeker. Helpen wanneer je een grote schade hebt ho maar.
Groeten,
Een trouwe maar gedupeerde verzekeringsnemer
Ben al jaren klant bij Centraal Beheer. Dit n.a.v. een collectiviteitskorting die ik via mijn werkgever krijg. Nou ik kan jullie vertellen dat ik enorm spijt heb dat ik ooit met Centraal Beheer zaken ben gaan doen. Ik heb daar mijn beide auto's verzekerd en tevens een woonverzekering afgesloten. Elke maand gaat er circa €250 op tijd naar hun rekening. Heb in fora gelezen dat wanneer je niet op tijd betaald, ze je meteen op de huid zitten. Enigszins logisch, maar als je ze dan daadwerkelijk nodig heb zijn ze nergens te bekennen. Zo heb ik een aanrijding veroorzaakt op 8 juni jl. Hierbij is gelukkig niemand gewond geraakt.
Schade is direct doorgegeven en het schadeformulier was dezelfde avond nog opgetekend dit door de tegenpartij en ondergetekende. Dit was op 08-06-2016. Vervolgens heb ik de polisvoorwaarden gerespecteerd en mijn VW naar de schadeherstelbedrijf gebracht welke zij mij aanwijzen. Tot zover alles naar behoren maar nu komt het:
1) 09-06-2016 Toen ik belde naar Huiskes Kokkeler / Hanterink schadeherstel voor een intake, werd er aangegeven dat ze wel tijd voor intake hadden maar dat een reparatie nog wel op zich liet wachten i.v.m. de drukte. Omdat het een auto betreft met veel emotionele waarde dacht ik slim te zijn om niet te wachten, maar een schadeherstel bedrijf te benaderen die wel tijd had, namelijk Auto Schade Stoeten. Dat ik dan €600 eigen risico moest betalen nam ik maar voor lief.
2) 10-06-2016 Bij Auto Schade Stoeten werd ik direct geholpen en was de intake inclusief afspraak met de schade-expert zo gemaakt.
3) Vervolgens is de schade getaxeerd, maar heeft Centraal Beheer door indicatoren, waar ik later op terugkom, besloten om een toedrachtsonderzoek te verrichten.
4) het duurde mij wel erg lang dus heb ik meerdere telefoontjes moeten plegen om te achterhalen dat er een toedrachtsonderzoek uitgevoerd moest worden. Goed dat dit wordt gedaan, maar ik was al 3 weken onderweg. Ben van het kastje naar de muur gestuurd, geen steek wijzer. Uiteindelijk de schade-expert te pakken gekregen en hij gaf aan dat mijn VW ter opbod werd aangeboden. Hierdoor dacht ik dat mijn VW total loss was.
5) 27-06-2016 werd ik gebeld door een vriendelijke meneer die uitlegde dat hij was ingeschakeld door Centraal Beheer om een toedrachtsonderzoek te verrichten. Op zich super dat er gedegen onderzoek wordt gedaan, maar we zijn inmiddels drie weken verder. Wat schetst mijn verbazing? De onderzoeker had pas tijd om op 06-07-2016 langs te komen. We zijn nu 4 weken verder.
6) 06-07-2016, toedrachtsonderzoek is langs geweest en op zich was het een heel fijn gesprek. Fijne gesprekspartner die alles heeft opgetekend. Hij gaf aan dat we in de laatste fase zaten van het onderzoek. Tevens gaf hij aan dat hij ook nog een bezoek zou gaan brengen aan de tegenpartij, echter geen afspraak gemaakt maar gewoon op goed geluk naar de tegenpartij gereden. Je raad het al.. tegenpartij was niet thuis.
7) 08-07-2016, eindelijk een email bericht van de schade-expert dat hij de zaken kon afwikkelen. Ik dacht toen, zo die toedrachtsonderzoekers onderzoeken grondig en snel, chapeau!
8 ) 11-07-2016, email bericht van de toedrachtsonderzoeker dat ze nog vollop bezig zijn met het onderzoek en dat ze de tegenpartij graag wensen te spreken. Ik heb mijn volgende bedenkingen hierbij.
- WAAROM IS DIT NIET METEEN DEZELFDE DAG GEBEURD denk ik dan. Omdat mevrouw een geheimnummer heeft, kan ik haar ook niet bellen.
- Waarom wordt er niet per mail contact gezocht door de toedrachtsonderzoeker zodat de tegenpartij wel reageert?
- Waarom krijg ik tegenstrijdige berichten dat de schade kan worden afgehandeld?
Ik krijg het gevoel dat het 1 grote bende is binnen Centraal Beheer en dat ze Centraal derden aansturen die niet weten van elkaar wat er moet gebeuren. Ik als leek en normale klant moet dit maar pikken. EVEN Apeldoorn bellen? EVEN is al bijna 5 weken.
Ze geven aan dat de toedracht en het motormanagement aanleiding gaf om de zaken te onderzoeken. De toedracht, die is helder toegelicht. Wat betreft het motormanagement, hier heeft de VW dealer vorig jaar december aan gesleuteld. Mijn auto reageerde raar op het gas en gaf geen vermogen. De kabelboom was het probleem en dit is opgelost. Nu merk ik dus ook dat de airbags niet eruit kwam. Afijn het wordt allemaal technisch en daar heb ik geen verstand van, maar door de samenloop van omstandigheden ben ik al met al de pineut door de processen van Centraal Beheer.
Even Apeldoorn bellen? Ik dacht het niet. Betalingen ontvangen van de klant, zeker. Helpen wanneer je een grote schade hebt ho maar.
Groeten,
Een trouwe maar gedupeerde verzekeringsnemer