LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
longshotnl
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:42

Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door longshotnl »

Beste mensen, ik wil even mijn ei kwijt.
Ik vind dat het UWV totaal onredelijk is tegenover haar klanten en zal uitleggen waarom.

Ik ging er altijd vanuit dat mijn uitkering automatisch en correct werd overgemaakt zoals je mag verwachten van zo'n belangrijk instituut. Toen ik vorige week mijn bankrekening controleerde schrok ik er van dat ik vanaf Maart geen uitkering heb ontvangen. Ik heb toen direct met het UWV gebeld en volgens de medewerker kwam dat niet door gebrek van sollicitaties maar omdat ik over de maand Maart mijn inkomen niet heb opgegeven. Ik kan mij herinneren dat ik er in Maart een brief over heb ontvangen. Ik heb toen ook gebeld met het UWV en toen zeiden ze als ik het alsnog had gedaan dat ik de brief dan als niet verstuurd kon beschouwen wat ik heb gedaan. Op de website uwv.nl en werk.nl stonden ook geen openstaande taken. Ik heb in alle andere maanden ingevoerd dat ik geen inkomsten had en had deze maand ook geen inkomsten. De UWV medewerker zei dat mij herhaaldelijk is verzocht om mijn inkomsten alsnog door te geven. Blijkbaar is het belangrijk voor het UWV dat zij zich niet hoeft te herhalen. Maar om iemands uitkering daar voor te stoppen...? Daarnaast is dat niet waar. Het is niet herhaald want per direct is mijn uitkering gestopt, er was geen tijd om het te herhalen. Mijn laatste uitkering is 21 Maart overgemaakt. De medewerker zei dat ik opnieuw een uitkering kan aanvragen en dat na 4 weken wordt besloten of ik in aanmerking kom. In een brief staat hetzelfde en ook dat de uitkering die ik heb gemist tot nu toe dat ik daar waarschijnlijk naar kan fluiten. Dit vind ik ook geen gerechtigheid. Ik heb toch premies betaald? Ik heb geen verstand van de wet maar lijkt mij natte vinger wetgeving. Inmiddels ben ik er van overtuigd geraakt dat ik niet in aanmerking kom omdat 1 maand inkomsten niet opgeven al genoeg is om mijn uitkering te stoppen vinden ze makkelijk een andere reden om mij geen uitkering te geven.

In de maand April heb ik mijn sollicitatie activiteiten ingevoerd en er was op de website geen blijk van dat mijn uitkering was gestopt. 4 Mei heb ik mij ziek gemeld, ik ben een maand lang ziek geweest. Ik heb mij netjes ziekgemeld via de website en er was geen blijk van dat mijn uitkering was gestopt. Ik heb ook een brief ontvangen van het uwv over mijn ziekmelding maar niet dat mijn uitkering was gestopt. Overigens kreeg ik onderstaand bericht op de uwv website op 9 mei toen mijn uitkering al anderhalve maand was gestopt. Het is een leugen dat ik heb aangegeven dat ik gewoon kan solliciteren. Waarom zou ik mij ziekmelden als ik gewoon kan solliciteren?

'Voor de periode van 9 aprili t/m 6 mei 2016 hebben wij te weinig sollicitatieactiviteiten van u ontvangen. Wanneer u een WW-uitkering ontvangt, wordt er van u verwacht dat u minimaal 4 sollicitaties per 4 weken via uw taak aan ons doorgeeft. Bij uw ziekmelding heeft u aangegeven te kunnen solliciteren.'

Als een fout maken zo hard wordt bestraft als ik wordt bestraft, waarom werkt het niet in 2 richtingen? Ik wil graag boetes sturen voor de fouten die zei hebben gemaakt:
  • Buiten alle proporties van redelijkheid iemands inkomsten stoppen alsof het niets is.
  • Klanten die vragen om een oplossing en deze niet bieden, probeer daar maar mee weg te komen als normaal bedrijf. De ambtenaarij werkt blijkbaar anders. Klant onvriendelijkheid. Ze hebben geen idee wie de klant is.
  • Er wordt gelogen, niet aangeven dat mijn uitkering is gestopt, niet zoeken naar oplossingen.
  • De inkomsten invullen zou automatisch moeten worden gedaan en niet verantwoordelijkheid verleggen. Zei hebben deze gegevens.
  • De communicatie met het UWV is erg slecht. De telefoon wordt opgenomen en je emails beantwoord maar je krijgt niet naar tevredenheid antwoord en er wordt zelfs gelogen en 'afgepoederd'. Ik krijg een linkje naar een klanttevredenheid onderzoek wat niet werkt.
De fouten die zei hebben gemaakt lijken mij veel groter.

Mijn situatie is duister, 'prepare for the worst and hope for the best'. ik moet er over nadenken om een nieuw baasje voor mijn katten te vinden. Ik kan mij niet staande houden als dakloze dus het alternatief mag je zelf invullen. Waarom? omdat ik over 1 maand mijn inkomsten van 0 euro niet heb ingevuld? De werkelijke reden ligt naar mijn mening bij het UWV. Ik ga in ieder geval niet meer een baan in loondienst zoeken. Als loonslaaf premie betalen voor dit flut instituut? Dacht het niet, ik regel het zelf wel. En waarom worden ziekenhuizen geprivatiseerd en niet het UWV? Het UWV mag wel wat concurrentie gebruiken.

Ik heb de fout gemaakt dat ik mijn rekening niet regelmatig controleer en dat ik er daardoor te laat achter ben gekomen dat mijn uitkering is gestopt. Maar ben ik onredelijk in dit bericht of verdien ik het nu om zonder inkomen te zitten?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door kweenie »

Een uitkering gaat gepaard met rechten én plichten. Als je je niet aan die plichten houdt, dan kan dat consequenties hebben voor je uitkering.

Het UWV beschikt niet altijd over de gegevens van eventuele inkomsten. En van de werkgevers van wie ze dat wel zouden krijgen, zouden ze dat pas veel later kunnen krijgen en kunnen verwerken. Dan zouden heel veel mensen nog maanden onterecht geld ontvangen en is er een grote groep die on de problemen komt als het achteraf weer moet worden terugbetaald. Daarom is het dus je eigen verantwoordelijkheid om aan te geven hoeveel je hebt gewerkt. Net als dat je bij een gewone baan bepaalde taken moet verrichten, moet dat ook bij een uitkering.

Als je ziek bent, dan moet je de eerste drie maanden nog gewoon solliciteren. Tenzij er heel bijzondere zaken spelen. Dat kun je ook simpel terugvinden op de website. Dus die maand heb je ook niet aan de eisen voor een uitkering voldaan.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door thecure »

je hoeft geen uitkering te ontvangen, je kunt ook gewoon werken!
dan heb je niets met het uwv te maken.

stofzuigertje

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je moet elke maand je inkomen opgeven en helaas is dat voor vele €0,00 maar zonder die opgave geen uitbetaling.

Dus als je begin april opgave had gedaan was er gewoon uitgekeerd voor Maart,
De Maart betaling is voor Februari.

Of het alsnog kan, als je 1 april dit doet heb je eerder je uitkering dan 29 april.... maar het mag iets later.
Of het maanden later kan weet ik niet maar vermoedelijk wel.

Wel vreemd, in April, Mei en Juni niets ontvangen dus heb je zwart gewerkt of kijk je nooit op je bank?
Wel is in Mei vakantie geld gestort...

Elke Nederlander moet voor foute afschrijvingen elke 2 maanden zijn bank online controleren...
Liever vaker maar als je nooit kijkt kan er meer fout gaan.
Als ik per ongeluk jou bank nummer opgeef voor mijn mobieltje, hoe krijg je dan geld terug......
Hetzelfde voor foute voorschot bedragen... als de energie leverancier geen €56,- maar €560 voorschot per maand er van maakte....
Ik heb dat foutje terug geboekt binnen 1 dag maar als je niet controleerde...

Kijk of je alsnog digitaal deze aangifte van jou inkomsten kunt indienen via hun website....

Vergeet niet dat vele bij werk vinden vergeten UWV te melden en dan komt er geen opgave binnen dus betalen ze ook niets meer.
Dat hoorde niet zo maar dat is wat de medewerkers erg vaak meemaken...
Ook bij tijdelijk werk moet je opgeven zodat je als je meer verdien als uitkering €0,00 betaald kreeg maar dan behoud je de oude rechten....
Daar gaat ook vaak wat fout.

mh73

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door mh73 »

TS kwam er vorige week achter dat hij vanaf maart geen uitkering had ontvangen? En wij moeten dat geloven?

stofzuigertje

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je niet elke maand rood staat kan dat.....
Maar wel slordig door niet te controleren....

mh73

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb moeite dat te geloven. Wij hebben een goed inkomen en staan zelden rood, maar als dat inkomen vanaf maart niet gestort was zou de brievenbus inmiddels uitpuilen van de aanmaningen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door moederslink »

mh73 schreef:Ik heb moeite dat te geloven. Wij hebben een goed inkomen en staan zelden rood, maar als dat inkomen vanaf maart niet gestort was zou de brievenbus inmiddels uitpuilen van de aanmaningen.
Nou hier idem dito....vanaf maart geen inkomen :shock: ik red het nog geen maand zonder inkomen. Maar goed, TS controleerde zn afschriften niet , slordig slordig...en voor mij niet te begrijpen trouwens....
Maar nu.....?
Dit moet natuurlijk worden opgelost.
@TS: vraag per direct een persoonlijk onderhoud met je case- manager aan.
Dat " gebel " heeft nul komma nul zin, je krijgt ieder ogenblik _ goed getrainde_ medewerkers ad lijn die je zullen afpoeieren.
Het UWV zal altijd zn machtspositie mis-ge-bruiken..
Goed , je bent zelf nalatig geweest, maar om je nu alleen met verwijten om de oren te klappen is natuurlijk ook zinloos.
Los het op met je casemanager, doe voortaan de juiste dingen en laat dit gewoon nooit/ niet meer gebeuren!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik ga in ieder geval niet meer een baan in loondienst zoeken. Als loonslaaf premie betalen voor dit flut instituut? Dacht het niet, ik regel het zelf wel. En waarom worden ziekenhuizen geprivatiseerd en niet het UWV? Het UWV mag wel wat concurrentie gebruiken.

Ik heb de fout gemaakt dat ik mijn rekening niet regelmatig controleer en dat ik er daardoor te laat achter ben gekomen dat mijn uitkering is gestopt. Maar ben ik onredelijk in dit bericht of verdien ik het nu om zonder inkomen te zitten?
Prima instelling om aan te geven dat u niet meer wilt werken in loondienst ! Daarmee geef je ook aan dat je de rest van je leven wil teren op het geld van anderen, wat je graag via het UWV wilt ontvangen......

Verder, waar heb je de laatste maanden, maart tot juli 2016 van geleefd ?
Het klinkt hard, je geeft iedereen de schuld, maar het is je eigen schuld dat je nu zonder uitkering zit.
Inkomen krijgen mensen welke wel werken.....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door moederslink »

longshotnl schreef:De werkelijke reden ligt naar mijn mening bij het UWV
Dat is natuurlijk dikke onzin! Get real.....je bent zelf nalatig geweest.
Ik ga in ieder geval niet meer een baan in loondienst zoeken. Als loonslaaf premie betalen voor dit flut instituut? Dacht het niet, ik regel het zelf
Goed zo, that.s the spirit :mrgreen: Gewoon een wietplantage beginnen of anderszijds crimineel worden of/ en ZZPer dus... :lol:
ik moet er over nadenken om een nieuw baasje voor mijn katten te vinden.
Nou niet doorslaan hè , je hebt het prima kunnen redden de afgelopen maanden v.a maart dus maar liefst 4 mnd!
Ik kan mij niet staande houden als dakloze dus het alternatief mag je zelf invullen
Tuurlijk wel, dat kan iedereen ... Het is nu ook nog zomer :wink:

Maar zoals ik al zei: regel het persoonlijk met je casemanger en doe wat aan je attitude.....succes ! ( ik heb niets meer toe te voegen )

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door GJvdZ »

longshotnl schreef: Ik vind dat het UWV totaal onredelijk is tegenover haar klanten en zal uitleggen waarom.
Volgens mij gaat TS met deze gedachtenkronkel al in de fout. Een klant betaalt ergens voor.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

longshotnl schreef: Ik vind dat het UWV totaal onredelijk is tegenover haar klanten en zal uitleggen waarom.
Ga ik jou uitleggen waarom je zelf onredelijk bent.
Ik ging er altijd vanuit dat mijn uitkering automatisch en correct werd overgemaakt zoals je mag verwachten van zo'n belangrijk instituut.
Eerste denkfout. Het is en blijft mensenwerk, en soms moeten er gewoon beslissingen worden genomen. Die beslissingen kunnen inhouden dat je uitkering dus níet wordt overgemaakt zoals je gemerkt hebt.
volgens de medewerker kwam dat niet door gebrek van sollicitaties maar omdat ik over de maand Maart mijn inkomen niet heb opgegeven.

..................

De UWV medewerker zei dat mij herhaaldelijk is verzocht om mijn inkomsten alsnog door te geven.

..................

Het is niet herhaald want per direct is mijn uitkering gestopt, er was geen tijd om het te herhalen.
Ik lees het zo: ook na het stop zetten van je uitkering is meerdere malen gevraagd om je inkomensgegevens. Kennelijk heb je daar niet op gereageerd, en kennelijk is er om die reden besloten je uitkering helemaal te beëindigen. Dan krijg je dus dit:
De medewerker zei dat ik opnieuw een uitkering kan aanvragen en dat na 4 weken wordt besloten of ik in aanmerking kom. In een brief staat hetzelfde en ook dat de uitkering die ik heb gemist tot nu toe dat ik daar waarschijnlijk naar kan fluiten. Dit vind ik ook geen gerechtigheid. Ik heb toch premies betaald?
Wat heeft dit met gerechtigheid te maken? Anderen betalen hun leven lang WW-premie (of een arbeidsongeschiktheidsverzekering) en maken er nooit gebruik van. Het betalen van een premie geeft geen rechten zonder dat er plichten tegenover staan. En één plicht is dus het opgeven van al dan geen inkomsten.

De rest van je verhaal ga ik niet op in.

Mijn advies is: maak morgen nog een afspraak met je klantmanager of hoe dat heten mag, ga niet met de beschuldigende vinger naar het UWV wijzen, maar biedt excuses aan voor je eigen nalatigheid, zowel in het verstrekken van de gevraagde gegevens als in het controleren van je eigen administratie. Want dáár is het begonnen, en nergens anders. Misschien is er nog een mouw aan te passen, misschien ook niet, maar dan kan de nieuwe uitkering wél meteen gaan lopen. Eventueel kun je dan om een voorschot vragen.

Wat ik je verder met klem adviseer: probeer via het maatschappelijk werk hulp te vinden om je administratie op orde te krijgen. Ik heb uiteraard geen idee waarom het zo uit de hand is gelopen - maar zij kunnen je mogelijk verder helpen om dit beter te regelen. En misschien is er wel een 'stichting Mee' of iets dergelijks in jouw regio, ik vermoed zo dat zij jou precies de ondersteuning kunnen geven die je nodig hebt. Je kunt het in ieder geval proberen, misschien valt er dan wel een hele last van je schouders.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door newmikey »

longshotnl schreef:Ik ga in ieder geval niet meer een baan in loondienst zoeken. Als loonslaaf premie betalen voor dit flut instituut? Dacht het niet, ik regel het zelf wel.
Dat somt uw instelling wel ongeveer op dan? Als u het zelf wel gaat regelen dan heeft u het UWV ook niet meer nodig dus vanwaar deze hele tirade?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door moederslink »

longshotnl schreef:Beste mensen, ik wil even mijn ei kwijt.
Ik vind dat het UWV totaal onredelijk is tegenover haar klanten en zal uitleggen waarom.

Ik ging er altijd vanuit dat mijn uitkering automatisch en correct werd overgemaakt zoals je mag verwachten van zo'n belangrijk instituut. Toen ik vorige week mijn bankrekening controleerde schrok ik er van dat ik vanaf Maart geen uitkering heb ontvangen. Ik heb toen direct met het UWV gebeld en volgens de medewerker kwam dat niet door gebrek van sollicitaties maar omdat ik over de maand Maart mijn inkomen niet heb opgegeven. Ik kan mij herinneren dat ik er in Maart een brief over heb ontvangen. Ik heb toen ook gebeld met het UWV en toen zeiden ze als ik het alsnog had gedaan dat ik de brief dan als niet verstuurd kon beschouwen wat ik heb gedaan. Op de website uwv.nl en werk.nl stonden ook geen openstaande taken. Ik heb in alle andere maanden ingevoerd dat ik geen inkomsten had en had deze maand ook geen inkomsten. De UWV medewerker zei dat mij herhaaldelijk is verzocht om mijn inkomsten alsnog door te geven. Blijkbaar is het belangrijk voor het UWV dat zij zich niet hoeft te herhalen. Maar om iemands uitkering daar voor te stoppen...? Daarnaast is dat niet waar. Het is niet herhaald want per direct is mijn uitkering gestopt, er was geen tijd om het te herhalen. Mijn laatste uitkering is 21 Maart overgemaakt. De medewerker zei dat ik opnieuw een uitkering kan aanvragen en dat na 4 weken wordt besloten of ik in aanmerking kom. In een brief staat hetzelfde en ook dat de uitkering die ik heb gemist tot nu toe dat ik daar waarschijnlijk naar kan fluiten. Dit vind ik ook geen gerechtigheid. Ik heb toch premies betaald? Ik heb geen verstand van de wet maar lijkt mij natte vinger wetgeving. Inmiddels ben ik er van overtuigd geraakt dat ik niet in aanmerking kom omdat 1 maand inkomsten niet opgeven al genoeg is om mijn uitkering te stoppen vinden ze makkelijk een andere reden om mij geen uitkering te geven.

In de maand April heb ik mijn sollicitatie activiteiten ingevoerd en er was op de website geen blijk van dat mijn uitkering was gestopt. 4 Mei heb ik mij ziek gemeld, ik ben een maand lang ziek geweest. Ik heb mij netjes ziekgemeld via de website en er was geen blijk van dat mijn uitkering was gestopt. Ik heb ook een brief ontvangen van het uwv over mijn ziekmelding maar niet dat mijn uitkering was gestopt. Overigens kreeg ik onderstaand bericht op de uwv website op 9 mei toen mijn uitkering al anderhalve maand was gestopt. Het is een leugen dat ik heb aangegeven dat ik gewoon kan solliciteren. Waarom zou ik mij ziekmelden als ik gewoon kan solliciteren?

'Voor de periode van 9 aprili t/m 6 mei 2016 hebben wij te weinig sollicitatieactiviteiten van u ontvangen. Wanneer u een WW-uitkering ontvangt, wordt er van u verwacht dat u minimaal 4 sollicitaties per 4 weken via uw taak aan ons doorgeeft. Bij uw ziekmelding heeft u aangegeven te kunnen solliciteren.'

Als een fout maken zo hard wordt bestraft als ik wordt bestraft, waarom werkt het niet in 2 richtingen? Ik wil graag boetes sturen voor de fouten die zei hebben gemaakt:
  • Buiten alle proporties van redelijkheid iemands inkomsten stoppen alsof het niets is.
  • Klanten die vragen om een oplossing en deze niet bieden, probeer daar maar mee weg te komen als normaal bedrijf. De ambtenaarij werkt blijkbaar anders. Klant onvriendelijkheid. Ze hebben geen idee wie de klant is.
  • Er wordt gelogen, niet aangeven dat mijn uitkering is gestopt, niet zoeken naar oplossingen.
  • De inkomsten invullen zou automatisch moeten worden gedaan en niet verantwoordelijkheid verleggen. Zei hebben deze gegevens.
  • De communicatie met het UWV is erg slecht. De telefoon wordt opgenomen en je emails beantwoord maar je krijgt niet naar tevredenheid antwoord en er wordt zelfs gelogen en 'afgepoederd'. Ik krijg een linkje naar een klanttevredenheid onderzoek wat niet werkt.
De fouten die zei hebben gemaakt lijken mij veel groter.

Mijn situatie is duister, 'prepare for the worst and hope for the best'. ik moet er over nadenken om een nieuw baasje voor mijn katten te vinden. Ik kan mij niet staande houden als dakloze dus het alternatief mag je zelf invullen. Waarom? omdat ik over 1 maand mijn inkomsten van 0 euro niet heb ingevuld? De werkelijke reden ligt naar mijn mening bij het UWV. Ik ga in ieder geval niet meer een baan in loondienst zoeken. Als loonslaaf premie betalen voor dit flut instituut? Dacht het niet, ik regel het zelf wel. En waarom worden ziekenhuizen geprivatiseerd en niet het UWV? Het UWV mag wel wat concurrentie gebruiken.

Ik heb de fout gemaakt dat ik mijn rekening niet regelmatig controleer en dat ik er daardoor te laat achter ben gekomen dat mijn uitkering is gestopt. Maar ben ik onredelijk in dit bericht of verdien ik het nu om zonder inkomen te zitten?
Voor de zekerheid ff veilig stellen :o

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door Brahms »

Zou Bob Long Shot zijn bericht dan gaan veranderen ?
Hij heeft allemaal prima advies gekregen op zijn probleem, dus een beetje dankbaarheid kan geen kwaad.
Wel blijf ik me afvragen waar hij nu al die maanden van geleefd heeft.......

longshotnl
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:42

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door longshotnl »

Brahms schreef:Zou Bob Long Shot zijn bericht dan gaan veranderen ?
Hij heeft allemaal prima advies gekregen op zijn probleem, dus een beetje dankbaarheid kan geen kwaad.
Wel blijf ik me afvragen waar hij nu al die maanden van geleefd heeft.......
Bedankt allemaal voor de reacties en voor het lezen van mijn bericht. Bij deze mijn antwoord op een aantal.
Ik heb geleefd van mijn spaargeld.
GJvdZ schreef:
longshotnl schreef: Ik vind dat het UWV totaal onredelijk is tegenover haar klanten en zal uitleggen waarom.
Volgens mij gaat TS met deze gedachtenkronkel al in de fout. Een klant betaalt ergens voor.
Ik heb veel jaar in loondienst gewerkt, ik heb toen premies betaald wat van mijn salaris is afgetrokken. Je verdient minder in loondienst als op freelance basis omdat je dan dat UWV vangnet hebt.
mh73 schreef:Ik heb moeite dat te geloven...... maart niet gestort was zou de brievenbus inmiddels uitpuilen van de aanmaningen.
Ik heb tijdens mijn laatste loondienst verband geld gespaard. Dat is nu aan het opgaan. Ik heb al mijn rekeningen netjes betaald. Het is zoals ik het zeg of je het gelooft of niet. Sorry als dat bot over komt.
moederslink schreef:Nou hier idem dito....vanaf maart geen inkomen :shock: ik red het nog geen maand zonder inkomen. Maar goed, TS controleerde zn afschriften niet , slordig slordig...en voor mij niet te begrijpen trouwens....
Maar nu.....?
Dit moet natuurlijk worden opgelost.
@TS: vraag per direct een persoonlijk onderhoud met je case- manager aan.
Dat " gebel " heeft nul komma nul zin, je krijgt ieder ogenblik _ goed getrainde_ medewerkers ad lijn die je zullen afpoeieren.
Het UWV zal altijd zn machtspositie mis-ge-bruiken..
Goed , je bent zelf nalatig geweest, maar om je nu alleen met verwijten om de oren te klappen is natuurlijk ook zinloos.
Los het op met je casemanager, doe voortaan de juiste dingen en laat dit gewoon nooit/ niet meer gebeuren!
Via hun website reageren ze niet eens op mijn bericht.
Mijn plan nu is ik vraag mijn uitkering wel opnieuw aan maar ga tegelijk een freelance opdracht zoeken.
Er gaat toch 4 weken overheen voordat ze mijn uitkering goed/af-keuren.
Brahms schreef:Prima instelling om aan te geven dat u niet meer wilt werken in loondienst ! Daarmee geef je ook aan dat je de rest van je leven wil teren op het geld van anderen, wat je graag via het UWV wilt ontvangen......

Verder, waar heb je de laatste maanden, maart tot juli 2016 van geleefd ?
Het klinkt hard, je geeft iedereen de schuld, maar het is je eigen schuld dat je nu zonder uitkering zit.
Inkomen krijgen mensen welke wel werken.....
Ik denk dat je bedoelt: 'Daarmee geef je ook aan dat je niet de rest van je leven wil teren op het geld van anderen.
Ik wil als freelancer verder zoals ik heb aangegeven zodat ik mezelf kan onderhouden op momenten dat ik geen werk heb.
Ik geef ook niet 'iedereen' 'de schuld'. Ik geef toe dat ik nalatig ben geweest maar het punt wat ik probeerde te maken is: ookal maak je een fout, dat mag niet voldoende zijn om je zonder inkomen te laten zitten. Ik heb al mijn premies betaald. Anders dan het UWV weet ik niet wie je bedoelt met iedereen.
newmikey schreef:
longshotnl schreef:Ik ga in ieder geval niet meer een baan in loondienst zoeken. Als loonslaaf premie betalen voor dit flut instituut? Dacht het niet, ik regel het zelf wel.
Dat somt uw instelling wel ongeveer op dan? Als u het zelf wel gaat regelen dan heeft u het UWV ook niet meer nodig dus vanwaar deze hele tirade?
Dit forum gaat daar over. Ik vind dat mij onrecht wordt aangedaan en daar stuur ik een bericht over zodat anderen dat ook weten.

Met andere woorden: Het UWV doet alsof ik een pistool tegen mijn eigen hoofd oud en de trekker heb overgehaald. Eigen schuld dikke buld. Ik heb dat niet gedaan, ik ben alleen nalatig geweest. Je zou kunnen zeggen: als je niet eet ga je ook dood. Maar ik vind dat niet hetzelfde, het UWV zou het vangnet moeten zijn. En zoals ik heb aangegeven heeft het UWV ook fouten gemaakt.
Mijn mening is door deze reacties overigens niet veranderd.

BeatleStone
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:07

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door BeatleStone »

Herken dit verhaal volledig.. Als je mensen een beetje macht geeft( medewerkers UWV) dan zal je dat merken ook.
Ik ben na ruim 43,5 jaar na faillissement op straat komen te staan. Vanaf mijn 19e tot mijn 63e bijdeelfde baas gewerkt.
De ene dag ben je een volwaardig nuttig lid van de gemeenschap, de volgende dag een op een andermanns zak levende parasiet van de maatschappij.
Term van dhr Witjes : apapatische bankzitter. Je bent al in een rouwperiode van verlies van baan en inkomen, en dan krijg je nog een trap na van het UWV. Over het algemeen wordt je redelijk behandelt door UWV, maar je hebt er figuren tussen...

Gisteren een gigantische aanvring gehad met het uwv. Ggen gegevens van mijn kant, want ik heb geen zin in betweterige reacties van sommige figuren op dit forum.

Maar ik kan nu wel begrijpen waarom sommigen vroeger met hun auto de pui eruit reden bij de sociale dienst.
Snotneuzen van 25 die bijna gepensioneerden vertellen dat er genoeg banen zijn voor bijna gepensioneerden. Ikzelf schreef al mensen af die ouder dan 20 waren . Ook al hadden ze diploma's en werkervaring van hier tot Tokio.
De baas moest 20 ct bruto per uur meer betalen, en daar had hij geen zin in. Dus afschrijven.

Heb al een collega die hartklachten heeft opgelopen van het uwv. Je loopt twgen een muur aan, en ze luisteren niet. Dus nationale ombudsman, sociaal raadsman etc.

Ik zelf ben nu helemaal klaar met uwv. Ik moet nog overdenken wat ik zou gaan kunnen doen, maar werken zit er gezien mijn leeftijd en de kwalen die bij het ouder worden gepaard gaan. Maar gelukkig zijn er mogelijkheden voor mij om onafhankelijk tw kunnen zijn van het uwv, wat dat betreft heb ik mazzel.
Maar ik leef heel erg mee met de mensen die van het uwv moet rondkomen. Het is een onderdeel van asociale zaken, en dat is geen gemakkelijk leven na een heel leven hard werken, en noodgedwongen een beroep moeten doen om te kunnen leven

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door grun »

BeatleStone schreef:Heb al een collega die hartklachten heeft opgelopen van het uwv. Je loopt twgen een muur aan, en ze luisteren niet.
Dat herken ik wel. Ze gaan inderdaad niet inhoudelijk in op een andere visie dan de hunne, en blijven als een dolgedraaide grammofoonplaat bij hun eigen standpunt. Zelfs als je bewijzen kunt dat dat standpunt verkeerd is.

De kunst is dan om geen rare dingen vanuit je emotie te doen (zoals de pui eruit rijden), maar om zakelijk te blijven reageren. Ik heb wel eens een geschil gehad met het GAK (voorloper van het UWV), dat werd uiteindelijk een rechtszaak die ik gewonnen heb. Kostte 100 gulden griffierecht en een vrije dag, maar het was een leuke ervaring.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door sjohie »

Mijn vriendin is recent ook aangewezen geweest op het UWV, en soms zijn de hoepeltjes waar je doorheen moet springen krom, klein en overbodig. Zo moest ze, met een scoringspercentage van ~50% op haar brieven (1 op 2 brieven resulteerde in sollicitatiegesprek), toch een voorbeeld opsturen, zodat iemand er daar een plasje over kon doen. Enige aanmerking, waar ze streepjes gebruikte bij een opsomming, zouden "bulletpoints" professioneler staan. Nee, daar heb je wat aan.

Maar goed, je hebt hén harder nodig dan zij jou, en met een beetje inzet en realiteitszin is er heus wel aan hun eisen te voldoen aldus mijn vriendin. Zo ging ze er bijvoorbeeld met mij mee uit om 06.30 om op dat werk.nl de gegevens in te vullen, ipv dit rond koffietijd te proberen, met alle drukte en ellende van dien. Ze had immers toch tijd zat.

En als ik sommige reacties hier lees, krijg ik soms wel wat het gevoel dat die schrijvers menen de medewerkers van het UWV te moeten opvoeden conform normen en waarden die hén goed uitkomen, iets wat erg veel mensen tegen de haren in strijkt. Biting the hand that feeds you, zoals de Engelsen mooi zeggen. Dan snap ik wel dat UWV medewerkers niet mee willen denken.

stofzuigertje

Re: Uitkering gestopt omdat ik ink. maart niet heb opgegeven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Digitale file bij UWV?

Ja, Donderdag 1 september zal het weer raak zijn, om je inkomsten in te vullen zul je er vaak uitgegooid worden.
De oplossing tussen 2.00 en 7.00 uur in te loggen als heel Nederland slaapt.
De rest van de dag problemen en 2 september is meestal iets minder slecht.

Met 600.000 werklozen die het moeten opgeven en hoe eerder opgave, des te eerder geld dus word je verplicht van woensdag 31 Aug tot donderdag 1 september nacht dienst te draaien.
Tussen 0.00 en 2.00 uur is het altijd een puinhoop en daarna beter.


Email;
Ook die is niet altijd even snel en deskundig maar beter als dure 0900 nummer en geen bewijs.
Wel is het een loterij wie je kreeg en eenmaal een persoon kun je die persoonlijk blijven benaderen als het goed was.
Anders opnieuw insturen en hopen op betere medewerker.

Vergeet niet dat schelden vaak voorkomt en contra werkt.
Zowel zelf schelden als iemand voor jou, en dan kan een beoordeling fout uitvallen.


Ouderen;
Ja, er zijn 60+ die moeiteloos werk vinden maar die hebben dan meestal een bepaalde ervaring en/of opleiding waar een groot tekort aan is,
of ze heten Gerrit Zalm, onze oud Minister die moeiteloos van DSB naar ABN AMRO ging!
maar 99% zal het anders ervaren en met gebreken wegens ouderdom/gezondheid en verouderde opleidingen en nu vaak hogere werktempo en
niet kunnen volgen van automatisering en de psychologische kant van de VUT die weg is +67 jaar doorwerken dus dubbel gepakt werkt ook niet mee.

Er zijn werkgevers die meer dan 50% boven de 50 jaren hebben en die gingen vroeger met aangepast werk er rond 60 jaren eruit.
Nu moeten die tot 67 door dus ook aan de onderkant geen instroom meer, want of je nu 10 of 17 jaren door moet met aangepast werk,
en ook aangepast werk zal minder worden.
Vooral productie bedrijven en ploegendienst en daar hebben ze in Den Haag geen begrip voor.
Als ze iedereen na 40 jaren een VUT of zo aanbieden?
Dan zouden de 16 jarige met 56 eruit mogen, en de iets hoger opgeleide studenten die vaak na 5 jaren 24 zijn tot 64 doorgaan....
En langer studeren zoals Marc Rutte er 7 jaren over heeft gedaan.....
Langer mag en zal ik niet verbieden maar na 40 dienstjaren werk, dus WW periode eraf halen....
Dan is iemand die bij 16 begon en 5 jaren werkloos was nog een kans op 61 eruit te kunnen.

Er komt werk voor jongeren en ouderen die versleten zijn tegen lage uitkering en geen sollicitatie plicht meer zou gunstig zijn.
Nu is een groot deel van de 50+ groep die wekelijks moet solliciteren eigenlijk niet meer geschikt door trager worden en hoge werktempo of hebben
medisch klachten tekort voor afkeur maar teveel voor goed werk.
Niemand wil deze groep maar ik noem dat sollicitatie vervuiling dus overlast voor werkgevers!

Als UWV en Bijstand de sollicitatie plicht naar 1x per maand zou doen zou al veel helpen.
Nu is het nutteloos en een goede CV hoeft niet.
Kneus met gebreken zoekt werk... en dat is eerlijk en voor werkgevers makkelijker....
De cursus die UWV geeft maakt perfecte brieven maar of dat helpt?
Vraag eens naar gezondheid en 70% valt af.

Tussen wetten maken en resultaat, ja bij wekelijks solliciteren meer kans maar als je als werkgever verzuipt in papier berg?
Daarom ben ik tegen verplicht wekelijkse onzin sollicitatie...

Gesloten