arjen.gerstel schreef:Onze 5 jaar oude AEG T59880 warmtepompdroger was defect. De trommel draaide niet meer. Afspraak met AEG-monteur gemaakt. Diagnose: De besturingsprintplaat en de motorsturingsprintplaat zijn kapot en moeten worden vervangen worden. Kosten: EUR 360.- (en daar is al een bedragje uit coulance vanaf). De monteur rekent ons zelf voor dat we beter een nieuwe kunnen kopen. Daar krijgen we dan nog EUR 50 korting op ook
We hebben de monteur (aardige man, daar niet van) vriendelijk bedankt en zijn zelf gaan sleutelen.....
Nonderju, zou het dezelfde monteur zijn geweest die ik had
AEG Lavamat wasmachine, 7 jaar en nog geen 750 wasbeurten oud. Roestloos mooi. Deed niets meer.
Monteur komt na 6 dagen, is 15 minuten binnen, schroeft het ding niet open, en zegt: "Beter nieuwe kopen". Reden: "
Motor of motor circuit defect. Kosten minimaal € 260, voor € 450 heb je een nieuwe die weer jaren meegaat". Hij toont me Internet aanbiedingen op zijn smartphone, en geeft me een kaart voor € 50 voordeel bij aankoop van een nieuwe AEG.
Zelf gaan sleutelen, na een lange zoektocht naar de service manual ( tip: je moet die van de controller print hebben,
niet van het machine type of merk). Wat bleek:
verwarmingselement had een aardlek (eigen schuld, dikke bult, het was verkalkt
)
Beetje geshopt op Internet voor een nieuw element, en voor € 33 (incl. verzenden) + een uur werk (helaas exclusief zoeken etc.) heb ik mijn wasmachine draaiend met inmiddels zijn 8e was.
Geprobeerd via de gevraagde enquête mijn € 62,50 onderzoekskosten terug te krijgen:
"Hartelijk dank voor uw deelname aan de enquête van Electrolux Home Products (Nederland) BV.
Uw beoordeling over het technicusbezoek geeft ons de kans om onze serviceverlening te blijven verbeteren en daar waar nodig wijzigingen in aan te brengen. Hierdoor kan Electrolux een beter begrip voor de verwachtingen van de consumenten ontwikkelen.
U heeft aangegeven dat u het op prijs stelt dat er nog contact met u wordt opgenomen ( = vinkje op formulier zetten, terwijl ik al mijn punten al had hard gemaakt)
Mocht u er nog behoefte aan hebben, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.
Nou vergeet het, zelfs de 3e mail naar consumenten.belangen>AT<electrolux.nl wordt nog steeds ontkennend door een computer beantwoord, met fouten als "
U heeft geen garantie omdat de machine ouder dan 2 jaar is" (terwijl ik helemaal geen garantie claim), of
"Ten tijde van het bezoek heeft de technicus geconstateerd dat het bezoek ouder is dan 24 maanden en dus buiten de garantie valt." (waarbij ik mijn afvraag op welk school die computer les kreeg)
En na nogmaals uitleggen:
"
Na lezing van uw schrijven hebben wij de kwestie heroverwogen.
Wij zien echter geen aanleiding ons standpunt te herzien en verwijzen u naar onze voorgaande correspondentie..."
Al met al, het monteursbezoek deed mij 6 dagen met de hand wassen, kostte me € 62,50, deed me daarna een dag nodeloos shoppen voor een nieuwe machine, maar leverde niets op. En het gepoogde contact via het officiële e-mailadres strandt in ontkennend computer gebrabbel.
Slechte beurt Electrolux, in mijn ogen niet alleen bij de TS, ook ik kan mijn ervaring daar nu onder plakken.