Automobielservice Apeldoorn
Geplaatst: 07 nov 2016 17:16
Gauw gebeld naar Automobielservice Apeldoorn, en ja hij was er nog. Ik gaf aan dat ik een auto zocht waar ik nog een jaar of 3 mee kon rijden, nou dat kon prima met deze auto.
Prima, dan wil ik hem kopen mits er een nieuwe apk op komt.
Dat kon, er waren alleen 2 kleine plekjes aan de onderkant die ze moesten lassen, maar dan was hij weer perfect in orde en zou makkelijk door de apk komen. Dat zou me wel 200 extra kosten, bovenop de 1000 euro die hij al kostte. Geen probleem, als ik dan een paar jaar kan rijden zonder gezeur is het een prima prijs.
Daar aangekomen hadden ze de apk al uitgevoerd, de plekjes gelast en hij was klaar om mee te nemen. Wat was ik blij met mijn eigen autootje.
Nog geen 2 maanden later, hadden we een lekke band. Dat kan gebeuren. Mijn vriend zet de krik onder de auto om de band te vervangen en de krik verdween zo in de auto. De dorpel bleek helemaal zacht!
Met een hoop kunst en vliegwerk wisten we alsnog de band te verwisselen en reden ermee naar de garage. Daar schrokken we ons rot. Zowel de garage als wij.
De auto bleek helemaal verrot. De zogenaamde gelaste plekjes waren gevuld met purschuim en waren afgedekt met een laagje tectyl. Daarbij waren het niet 2 hele kleine plekjes, maar echt ontzettend veel en hele grote plekken. De bodem is echt verrot.
De garage zei dat hij echt nooit door de apk had mogen komen, en dat als we de auto bij het rdw zouden laten zien, hij direct van de weg zou worden gehaald.
We hebben er gelijk foto's van gemaakt en hebben automobielservice apeldoorn gebeld. Het duurde een aantal weken voor we eindelijk de eigenaar te pakken kregen. Nou, hij geloofde er niets van dat het zo erg was, we moesten hem maar komen laten zien. Terwijl het notabene de eigenaar zelf was die getekend heeft voor de apk.
Eenmaal daar gaf hij aan dat het idd niet goed was, en hij wilde het wel opnieuw lassen. Daar zagen we niets in. Als dit de manier is waarop zij dingen repareren hebben wij er geen vertrouwen meer in. Nou dan was er de andere optie om de auto in te ruilen voor een andere auto.
We moesten dan alleen erop toeleggen wanneer we een auto van dezelfde waarde wilden, want we hadden hem al 2 maanden... De goedkopere auto's die hij had staan, hadden zoveel schade of zoveel km dat die net zo goed direct afgeschreven konden worden. Maar hij zou nog wel vaker auto's hebben staan die wel goed waren, dan konden we hem daar tegen inruilen. Dus wij weer 70 km naar huis gereden.
We hebben zijn site goed in de gaten gehouden en konden steeds niets vinden. Weer contact gelegd met de eigenaar, waar weer een aantal weken overheen ging ivm vakantie. Hij zou iets hebben staan wat nog niet op de site stond waar we hem tegen konden ruilen. Weer 70 km erheen, en 70 km terug want ook deze auto bleek een wrak met veel teveel km op de teller.
Hij zou die middag een nieuwe inruilauto krijgen welke wel zou voldoen, en zou ons hierover mailen met foto's. Dit is niet gebeurd.
We zijn op deze manier 7 maanden bezig geweest met wachten op telefoontjes, mailtjes, vakanties en een aantal keer heen en weer geweest, zonder tot een oplossing te komen. Ze willen geen geld terug geven, niet inruilen voor de prijs welke we betaald hebben en enkel inruilen voor wrakken die onverkoopbaar zijn en echt niet langer dan een paar maanden mee kunnen gaan.
De auto heeft al die maanden stil gestaan omdat het echt onverantwoord was om er nog mee te rijden, en daardoor nogmaals 300 euro gekost aan verzekering en wegenbelasting. Hij staat nu op de sloop.