Vlucht-vertraagd.nl: niks gedaan, wel claim van 125 euro
Geplaatst: 18 apr 2017 19:16
Goedenavond,
Na een vervelende lange vertraging heb ik bij luchtvaartmaatschappij Ryanair een claim ingediend.
Ik had recht op een bedrag van 500 euro.
Aangezien de reactie van Ryanair erg lang op zit liet wacht heb ik, op advies van enkele collega's, een claim ingediend bij vlucht-vertraagd.nl.
Enkele dagen later kreeg ik vanuit Ryanair alsnog akkoord dat de claim akkoord was bevonden en ik het volledige bedrag uitgekeerd zou krijgen.
Dit was in een reactie op mijn (rechtstreekse) aanvraag bij Ryanair, dit is dus geheel buiten vlucht-vertraagd.nl omgegaan.
Toen vlucht-vertraagd.nl mij een mail stuurde dat ze actie gingen ondernemen, heb ik hierop gereageerd dat ik de claim al uitgekeerd zou krijgen en dat ze geen stappen hoefde te nemen.
Hierop heb ik alsnog een factuur van 25% van het uitgekeerde bedrag gekregen van vlucht-vertraagd.nl.
Deze factuur hebben ze mij dus gestuurd zonder ook maar een klein deel uitgemaakt te hebben van het uitkeren van mijn claim.
Ze beroepen zich hierbij op het volgende:
35. Alle gelden ten aanzien van de Claim die worden geïncasseerd bij de Luchtvaartmaatschappij na het aangaan van de Overeenkomst, zullen worden gezien als geïncasseerd door inspanningen van Green Claim, ongeacht of de gelden (mede) zijn geïncasseerd door inspanningen van de Cliënt. Green Claim is ten aanzien van de van de Luchtvaartmaatschappij ontvangen gelden in alle gevallen gerechtigd tot 25% van de geïncasseerde bedragen.
Nu is mijn vraag: Staan ze hier eigenlijk wel echt in hun recht?
Wie zou mij kunnen adviseren?
Na een vervelende lange vertraging heb ik bij luchtvaartmaatschappij Ryanair een claim ingediend.
Ik had recht op een bedrag van 500 euro.
Aangezien de reactie van Ryanair erg lang op zit liet wacht heb ik, op advies van enkele collega's, een claim ingediend bij vlucht-vertraagd.nl.
Enkele dagen later kreeg ik vanuit Ryanair alsnog akkoord dat de claim akkoord was bevonden en ik het volledige bedrag uitgekeerd zou krijgen.
Dit was in een reactie op mijn (rechtstreekse) aanvraag bij Ryanair, dit is dus geheel buiten vlucht-vertraagd.nl omgegaan.
Toen vlucht-vertraagd.nl mij een mail stuurde dat ze actie gingen ondernemen, heb ik hierop gereageerd dat ik de claim al uitgekeerd zou krijgen en dat ze geen stappen hoefde te nemen.
Hierop heb ik alsnog een factuur van 25% van het uitgekeerde bedrag gekregen van vlucht-vertraagd.nl.
Deze factuur hebben ze mij dus gestuurd zonder ook maar een klein deel uitgemaakt te hebben van het uitkeren van mijn claim.
Ze beroepen zich hierbij op het volgende:
35. Alle gelden ten aanzien van de Claim die worden geïncasseerd bij de Luchtvaartmaatschappij na het aangaan van de Overeenkomst, zullen worden gezien als geïncasseerd door inspanningen van Green Claim, ongeacht of de gelden (mede) zijn geïncasseerd door inspanningen van de Cliënt. Green Claim is ten aanzien van de van de Luchtvaartmaatschappij ontvangen gelden in alle gevallen gerechtigd tot 25% van de geïncasseerde bedragen.
Nu is mijn vraag: Staan ze hier eigenlijk wel echt in hun recht?
Wie zou mij kunnen adviseren?