Onterecht verwisseld van energiemaatschappij door onbekende
Geplaatst: 22 mei 2017 20:53
Vrijdag werkte de "Mijn Eneco" app niet meer (Oeps, je neemt geen stroom of gas meer af bij ons en dus kan je de app niet meer gebruiken), helaas kan ik de screenshot niet tonen omdat dit geen doc, pdf pf jpg is. Vrijdag direct een mail verzonden aan de Eneco, omdat ze niet meer telefonisch bereikbaar waren en zij reageerden deze morgen met de mededeling dat we van energiemaatschappij verwisseld waren, dat ze niets voor ons konden doen en zelf contact op moesten nemen met Stedin, bij deze gedaan en werden weer terugverwezen naar de Eneco met de mededeling dan een meneer of mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderatie] op de 18e bij Current ons contract heeft ontbonden en bij hun heeft aangevraagd op ons adres. Nu vroeg ik mijn vrouw om dit probleem van mij over te nemen.
Ik (zijn vrouw) heb toen Eneco gebeld (sorry maar we waren in de tussentijd erg boos geworden), daar heb ik 3 verschillende personen aan de lijn gehad. In grote lijnen werd verteld dat dit 1. wel vaker voorkomt (?), 2. zij niets voor ons kunnen doen, 3. we het zelf moeten uitzoeken, 4. zelf contact moeten opnemen met Current (pas bij de 3e persoon kreeg ik uiteindelijk een telefoonnummer van deze partij) 5. de schuld lag niet aan hun. En dat terwijl we al meer dan 30 jaar klant bij hun zijn, schandalig!
Tegen half 2 's middags (zo lang al aan de telefoon gezeten) Current gebeld en het 1e wat ze zeiden was dat dit vaak gebeurde (?), en dat zij dit voor mij gingen regelen, meneer/mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderatie] zullen contacteren hoe het wel zit en mij deze dag nog terug gingen bellen met de stand van zaken. Om 10 over 5 had ik nog niets gehoord en belde Current weer: ze (Julia) moest het even checken, dus weer in de wacht (zucht), waarna ze me melde dat er een "proces is opgestart", wat betekend dat we geen boete (waarvoor we hebben geen contract ?) zullen krijgen, het wel 6 weken (hooguit) zou kunnen duren (?) en de afgenomen stroom niet in rekening zal worden gebracht. (Dit is een lachertje omdat we met dit mooie weer alleen terugleveren door onze zonnepanelen).
Daarnaast vertelde ze me met klem, dat de Eneco deze melding ook naar hun had kunnen doen, omdat zij dat ook doen.
Ik (zijn vrouw) heb toen Eneco gebeld (sorry maar we waren in de tussentijd erg boos geworden), daar heb ik 3 verschillende personen aan de lijn gehad. In grote lijnen werd verteld dat dit 1. wel vaker voorkomt (?), 2. zij niets voor ons kunnen doen, 3. we het zelf moeten uitzoeken, 4. zelf contact moeten opnemen met Current (pas bij de 3e persoon kreeg ik uiteindelijk een telefoonnummer van deze partij) 5. de schuld lag niet aan hun. En dat terwijl we al meer dan 30 jaar klant bij hun zijn, schandalig!
Tegen half 2 's middags (zo lang al aan de telefoon gezeten) Current gebeld en het 1e wat ze zeiden was dat dit vaak gebeurde (?), en dat zij dit voor mij gingen regelen, meneer/mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderatie] zullen contacteren hoe het wel zit en mij deze dag nog terug gingen bellen met de stand van zaken. Om 10 over 5 had ik nog niets gehoord en belde Current weer: ze (Julia) moest het even checken, dus weer in de wacht (zucht), waarna ze me melde dat er een "proces is opgestart", wat betekend dat we geen boete (waarvoor we hebben geen contract ?) zullen krijgen, het wel 6 weken (hooguit) zou kunnen duren (?) en de afgenomen stroom niet in rekening zal worden gebracht. (Dit is een lachertje omdat we met dit mooie weer alleen terugleveren door onze zonnepanelen).
Daarnaast vertelde ze me met klem, dat de Eneco deze melding ook naar hun had kunnen doen, omdat zij dat ook doen.