24 uurs service alleen tijdens kantooruren kost € 900
Geplaatst: 07 jun 2017 09:18
Gate1 en Swiss Air, dienstverleners of oplichters?
€ 900 kwijt dankzij de speciale 24-uurs service voor “noodgevallen” van Gate1 en Swiss Air. Zij kunnen namelijk alleen helpen tijdens kantooruren. En een gemiste heenvlucht betkent “volgens de voorwaarden” dat je ook je terugvlucht kwijt bent, aldus de Gate1 medewerker.
Mijn vrouw had via Gate1.nl een retourticket geboekt voor Amsterdam Vancouver om de trouwerij van haar neefje bij te wonen. Vertrek 6 juni, 9:45. Op de ticket stond haar naam, maar niet haar doopnaam zoals op haar paspoort….. foutje.
Dat ontdekte ze op 6 juni bij de gate, om 7:15 uur. Gelukkig hebben gate1 en swiss air een 24/7 noodnummer. Speciaal voor “buiten kantoortijden, alleen in geval van nood, 24 uur per dag bereiken……U reist dus op zeer korte termijn en er doet zich een probleem met uw ticket voor”, aldus Gate1.
Dus snel bellen! Reactie Gate1: “Helaas dat moet via de luchtvaartmaatschappij….”, snel de 24/7 customer service van Swiss Air bellen: “Nee dat kan alleen via de boekingsagent….”. Weer naar Gate1: “Wij kunnen het regelen, maar alleen via Swiss Air in Amsterdam en die gaan pas om 9:00 uur open. Dat is te laat voor u.”
Het advies van Gate1? “Een nieuw ticket kopen.” Ten einde raad vragen we een nieuw ticket Amsterdam – Vancouver. “Nee, u moet een nieuw retourticket. Als u de heenreis niet gebruikt vervalt ook uw retourticket. Dat staat in de voorwaarden.”
Ondertussen had ik al snel gekeken naar een retourticket. Er ging een vlucht op 6 juni en een op 7 juni. Beide voor ca € 560. Toen ik deze 15 minuten later definitief wilde boeken, waren de prijzen ineens ca € 860! Hoe zouden personeel van luchtvaartmaatschappijen het vinden als ze bij de bakker staan, even weglopen om geld in de parkeermeter te doen en terug bij de bakker horen: “U was hier net ook hè? Jammer, maar het brood is nu 50% duurder.”
Eind van het liedje: Niet geholpen door de 24-uurs service van Gate1 en Swiss Air! Ze hebben helemaal niets(!!) gedaan wat zelfs maar leek op helpen of service. Dus uiteindelijk met KLM gevlogen, en ca € 900 lichter….
Mijn advies: Check altijd 3 keer je naam op het ticket en gebruik nooit (!!!!) Gate1 of Swiss Air !!
€ 900 kwijt dankzij de speciale 24-uurs service voor “noodgevallen” van Gate1 en Swiss Air. Zij kunnen namelijk alleen helpen tijdens kantooruren. En een gemiste heenvlucht betkent “volgens de voorwaarden” dat je ook je terugvlucht kwijt bent, aldus de Gate1 medewerker.
Mijn vrouw had via Gate1.nl een retourticket geboekt voor Amsterdam Vancouver om de trouwerij van haar neefje bij te wonen. Vertrek 6 juni, 9:45. Op de ticket stond haar naam, maar niet haar doopnaam zoals op haar paspoort….. foutje.
Dat ontdekte ze op 6 juni bij de gate, om 7:15 uur. Gelukkig hebben gate1 en swiss air een 24/7 noodnummer. Speciaal voor “buiten kantoortijden, alleen in geval van nood, 24 uur per dag bereiken……U reist dus op zeer korte termijn en er doet zich een probleem met uw ticket voor”, aldus Gate1.
Dus snel bellen! Reactie Gate1: “Helaas dat moet via de luchtvaartmaatschappij….”, snel de 24/7 customer service van Swiss Air bellen: “Nee dat kan alleen via de boekingsagent….”. Weer naar Gate1: “Wij kunnen het regelen, maar alleen via Swiss Air in Amsterdam en die gaan pas om 9:00 uur open. Dat is te laat voor u.”
Het advies van Gate1? “Een nieuw ticket kopen.” Ten einde raad vragen we een nieuw ticket Amsterdam – Vancouver. “Nee, u moet een nieuw retourticket. Als u de heenreis niet gebruikt vervalt ook uw retourticket. Dat staat in de voorwaarden.”
Ondertussen had ik al snel gekeken naar een retourticket. Er ging een vlucht op 6 juni en een op 7 juni. Beide voor ca € 560. Toen ik deze 15 minuten later definitief wilde boeken, waren de prijzen ineens ca € 860! Hoe zouden personeel van luchtvaartmaatschappijen het vinden als ze bij de bakker staan, even weglopen om geld in de parkeermeter te doen en terug bij de bakker horen: “U was hier net ook hè? Jammer, maar het brood is nu 50% duurder.”
Eind van het liedje: Niet geholpen door de 24-uurs service van Gate1 en Swiss Air! Ze hebben helemaal niets(!!) gedaan wat zelfs maar leek op helpen of service. Dus uiteindelijk met KLM gevlogen, en ca € 900 lichter….
Mijn advies: Check altijd 3 keer je naam op het ticket en gebruik nooit (!!!!) Gate1 of Swiss Air !!