Vlucht weg, geld weg!
Geplaatst: 15 jul 2017 20:22
Geacht forum,
Ik heb op 1 juli 2017 geld overgemaakt naar Ingenico ePayments (Global collect BV) voor een vluchtreservering (code: RBMZBT) naar Kabul, maar van Turkish Airlines geen ticket ontvangen. Turkish Airlines heeft blijkbaar de reservering geannuleerd, omdat de betaling door Ingenico ePayments (Global collect BV) niet op tijd was ontvangen (deadline was 12:00 uur 5 juli 2017). Daarom kan ik helaas niet op de gewenste data vertrekken naar en
terugkeren uit Kabul. Vervolgens heb ik Ingenico ePayments via een mail op 7 juli jl. verzocht het bedrag van € 765,01 terug te storten op mijn rekeningnummer.
Om duidelijkheid te krijgen heb ik daarna met Turkish Airlines in Düsseldorf gebeld en men verzekerde mij daar dat zij op 5 juli 2017 (voor 12:00 uur) geen geld voor reserveringsnummer RBMZBT ontvangen hebben van Ingenico ePayments en daarom de reservering geannuleerd is. Met andere woorden, Ingenico ePayments heeft te laat betaald en hoort dan het geld voor de reservering terugstorten op het eerder genoemde rekeningnummer.
ik heb met Ingenico ePayments contact opgenomen en zij geven aan dat mijn betaling op 5 juli jl. is overgemaakt naar Turkish Airlines. Ze vermelden verder dat ze met Turkish Airlines hebben afgesproken dat de betalingen altijd in de avonduren plaats vinden en dat Turkish Airines mijn betaling reeds ontvangen heeft en zij daarom de betaling niet aan mij kunnen retourneren.
Totaal verbijsterd door deze reactie heb ik het volgende geantwoord:
"Waarom toont u mij geen bewijs van betaling van het bewuste bedrag aan Turkish Airlines? Op deze manier kan ik niets met uw antwoord, te meer daar Turkish Airlines ontkent dat men de betaling heeft ontvangen. Als u aantoont dat u het bedrag aan Turkish Airlines heeft betaald, kan ik met dit bewijs van betaling in handen Turkish Airlines aanspreken.
Door deze handelwijze van Ingenico ePayments heb ik geen vlucht naar Kabul en terug en is het geld niet traceerbaar en blijkbaar ineens verdwenen. Ik verbaas me over het feit dat Ingenico ePayments geen enkele moeite doet de gedupeerde partij te helpen met het opsporen van het verdwenen bedrag. Het is toch absurd dat Ingenico ePayments weigert klanten hulp aan te bieden bij het herstellen van eventuele vergissingen hunnerzijds en zich niet bereid toont de gedupeerde cliënt het idee te geven dat "de klant koning is".
Blijkbaar is het dus in Nederland mogelijk dat een bedrijf dat betalingen verzorgt voor een luchtvaartmaatschappij, zich niet aansprakelijk voelt
voor door de hun gemaakte fouten en op deze wijze plannen voor een vlucht naar Kabul in de war stuurt, het bedrag voor de vlucht zoek maakt en dus
totaal in gebreke blijft. En de klant heeft geen vlucht en kan fluiten naar zijn geld.
Ik heb op 1 juli 2017 geld overgemaakt naar Ingenico ePayments (Global collect BV) voor een vluchtreservering (code: RBMZBT) naar Kabul, maar van Turkish Airlines geen ticket ontvangen. Turkish Airlines heeft blijkbaar de reservering geannuleerd, omdat de betaling door Ingenico ePayments (Global collect BV) niet op tijd was ontvangen (deadline was 12:00 uur 5 juli 2017). Daarom kan ik helaas niet op de gewenste data vertrekken naar en
terugkeren uit Kabul. Vervolgens heb ik Ingenico ePayments via een mail op 7 juli jl. verzocht het bedrag van € 765,01 terug te storten op mijn rekeningnummer.
Om duidelijkheid te krijgen heb ik daarna met Turkish Airlines in Düsseldorf gebeld en men verzekerde mij daar dat zij op 5 juli 2017 (voor 12:00 uur) geen geld voor reserveringsnummer RBMZBT ontvangen hebben van Ingenico ePayments en daarom de reservering geannuleerd is. Met andere woorden, Ingenico ePayments heeft te laat betaald en hoort dan het geld voor de reservering terugstorten op het eerder genoemde rekeningnummer.
ik heb met Ingenico ePayments contact opgenomen en zij geven aan dat mijn betaling op 5 juli jl. is overgemaakt naar Turkish Airlines. Ze vermelden verder dat ze met Turkish Airlines hebben afgesproken dat de betalingen altijd in de avonduren plaats vinden en dat Turkish Airines mijn betaling reeds ontvangen heeft en zij daarom de betaling niet aan mij kunnen retourneren.
Totaal verbijsterd door deze reactie heb ik het volgende geantwoord:
"Waarom toont u mij geen bewijs van betaling van het bewuste bedrag aan Turkish Airlines? Op deze manier kan ik niets met uw antwoord, te meer daar Turkish Airlines ontkent dat men de betaling heeft ontvangen. Als u aantoont dat u het bedrag aan Turkish Airlines heeft betaald, kan ik met dit bewijs van betaling in handen Turkish Airlines aanspreken.
Door deze handelwijze van Ingenico ePayments heb ik geen vlucht naar Kabul en terug en is het geld niet traceerbaar en blijkbaar ineens verdwenen. Ik verbaas me over het feit dat Ingenico ePayments geen enkele moeite doet de gedupeerde partij te helpen met het opsporen van het verdwenen bedrag. Het is toch absurd dat Ingenico ePayments weigert klanten hulp aan te bieden bij het herstellen van eventuele vergissingen hunnerzijds en zich niet bereid toont de gedupeerde cliënt het idee te geven dat "de klant koning is".
Blijkbaar is het dus in Nederland mogelijk dat een bedrijf dat betalingen verzorgt voor een luchtvaartmaatschappij, zich niet aansprakelijk voelt
voor door de hun gemaakte fouten en op deze wijze plannen voor een vlucht naar Kabul in de war stuurt, het bedrag voor de vlucht zoek maakt en dus
totaal in gebreke blijft. En de klant heeft geen vlucht en kan fluiten naar zijn geld.