Adres sticker bij Chinees pakketje.
Geplaatst: 15 sep 2017 17:10
Hallo,
Ik ben in een welles nietes spelletje tussen postagentschap en PostNL terecht gekomen. En ik weet al hoe dit gaat eindigen: ik ga het schip in.
8 september afhaalbericht in de brievenbus met datum 7 september erop. Dus naar postagentschap. Zij hebben het pakketje nog niet beweren ze na checken barcode.
Week later nogmaals langsgegaan, weer beweren ze het pakketje niet te hebben en ze vinden het maar een raar verhaal en ik moet maar verhaal gaan halen bij PostNL via betaalnummer. Ze hebben uitgebreid het afhaalbericht bestudeerd vanwege verwachtte foute adresgegevens, maar dat was het niet.
Na een half uur aan de telefoon ben ik erachter dat het postagentschap het pakketje na 42 minuten weer retour heeft gestuurd en dat het pakket klaar ligt om retour afzender te gaan. Volgens dame PostNL hebben ze vermoedelijk een foutje gemaakt bij postagentscchap en wordt bij het sorteercentrum verder niet meer gechecked of het pakketje inderdaad 2 weken op een postagentschap gelegen heeft.
Overigens zijn deze gegevens wanneer pakket binnenkomt en weer weg gaat e.d. op de internationale pakketsite (internationalparceltracking.nl) VEEEEEEL uitgebreider dan op de gewone PostNL site. Dit kan een leek als ik niet weten, maar daar had ik al deze info ook zelf kunnen vinden: doe je voordeel met deze tip.
Vandaag verhaal gaan halen bij het postagentschap. Dat het pakketje dus wel degelijk bij hen binnen is geweest ondanks dat ze dit ontkennen en dat ze dit makkelijk hadden kunnen checken, daar werd niet op ingegaan. Er werd slechts gehamerd op de adressticker die als fotootje zichtbaar is op het afhaalbewijs:
"Uitreiken aan: <naam onbekend> (1234AB, 5)
Stationsweg 4
1234BA Lutjebroek
3SRETA1111111"
Ik heb fictieve gegevens gebruikt, maar doe alsof het echt is:
Mijn postcode is 1234 AB en huisnummer is 5, dit is ook succesvol gebruikt om het afhaalbewijs bij mij af te leveren.
Het postagentschap heeft als adres Stationsweg 4 en postcode 1234BA in Lutjebroek.
3SRETA zou een code zijn die verwijst naar rechtstreeks naar postagentschap sturen.
Nu is de uitleg van de dame achter de balie van het postagentschap dat ELK PAKKETJE met hun adres erop linearecta retour gaat. Dit o.a. omdat ze anders rekeningen op dat adres krijgen en dat soort uitleg.
De grote vraag is dus nu wie deze sticker plakt. Het is m.i. niet de verzender en deze info heeft hij 100% zeker niet van mij gekregen. Ik vermoed eigenlijk dat PostNL dit doet sinds ze in 2015 (volgens Google searches) pakketjes waarvoor getekend wordt niet meer afleveren maar ALTIJD naar het postagentschap sturen. Maar dan is het verhaal van de dame dat ze elk pakketje met hun adres erop meteen retour sturen weer de reinste leugen. Dus ik weet het niet meer.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat PostNL deze sticker plakt om afgifte op het postagentschap te waarborgen?
Ik ben in een welles nietes spelletje tussen postagentschap en PostNL terecht gekomen. En ik weet al hoe dit gaat eindigen: ik ga het schip in.
8 september afhaalbericht in de brievenbus met datum 7 september erop. Dus naar postagentschap. Zij hebben het pakketje nog niet beweren ze na checken barcode.
Week later nogmaals langsgegaan, weer beweren ze het pakketje niet te hebben en ze vinden het maar een raar verhaal en ik moet maar verhaal gaan halen bij PostNL via betaalnummer. Ze hebben uitgebreid het afhaalbericht bestudeerd vanwege verwachtte foute adresgegevens, maar dat was het niet.
Na een half uur aan de telefoon ben ik erachter dat het postagentschap het pakketje na 42 minuten weer retour heeft gestuurd en dat het pakket klaar ligt om retour afzender te gaan. Volgens dame PostNL hebben ze vermoedelijk een foutje gemaakt bij postagentscchap en wordt bij het sorteercentrum verder niet meer gechecked of het pakketje inderdaad 2 weken op een postagentschap gelegen heeft.
Overigens zijn deze gegevens wanneer pakket binnenkomt en weer weg gaat e.d. op de internationale pakketsite (internationalparceltracking.nl) VEEEEEEL uitgebreider dan op de gewone PostNL site. Dit kan een leek als ik niet weten, maar daar had ik al deze info ook zelf kunnen vinden: doe je voordeel met deze tip.
Vandaag verhaal gaan halen bij het postagentschap. Dat het pakketje dus wel degelijk bij hen binnen is geweest ondanks dat ze dit ontkennen en dat ze dit makkelijk hadden kunnen checken, daar werd niet op ingegaan. Er werd slechts gehamerd op de adressticker die als fotootje zichtbaar is op het afhaalbewijs:
"Uitreiken aan: <naam onbekend> (1234AB, 5)
Stationsweg 4
1234BA Lutjebroek
3SRETA1111111"
Ik heb fictieve gegevens gebruikt, maar doe alsof het echt is:
Mijn postcode is 1234 AB en huisnummer is 5, dit is ook succesvol gebruikt om het afhaalbewijs bij mij af te leveren.
Het postagentschap heeft als adres Stationsweg 4 en postcode 1234BA in Lutjebroek.
3SRETA zou een code zijn die verwijst naar rechtstreeks naar postagentschap sturen.
Nu is de uitleg van de dame achter de balie van het postagentschap dat ELK PAKKETJE met hun adres erop linearecta retour gaat. Dit o.a. omdat ze anders rekeningen op dat adres krijgen en dat soort uitleg.
De grote vraag is dus nu wie deze sticker plakt. Het is m.i. niet de verzender en deze info heeft hij 100% zeker niet van mij gekregen. Ik vermoed eigenlijk dat PostNL dit doet sinds ze in 2015 (volgens Google searches) pakketjes waarvoor getekend wordt niet meer afleveren maar ALTIJD naar het postagentschap sturen. Maar dan is het verhaal van de dame dat ze elk pakketje met hun adres erop meteen retour sturen weer de reinste leugen. Dus ik weet het niet meer.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat PostNL deze sticker plakt om afgifte op het postagentschap te waarborgen?