Wanadoo administratie: een administratieve puinhoop?
Geplaatst: 08 jun 2004 22:10
Lees hieronder mijn ervaring van een downgrade van een ADSL aansluiting naar een Free (gratis inbel) account bij Wanadoo. Ondertussen al meer dan een half jaar bezig!
Mijn eerste notificatie aan Wanadoo heeft op 29 november plaats gevonden. Op 18 december kwam ik erachter (toevalig) dat de downgrade was afgekeurd. Vanaf die tijd ben ik met onderhandelen bezig geweest, maar van Wanadoo kreeg ik steeds geen aanbod, terwijl er wel eentje beloofd was.
Op 6 februari de 2e aanvraag van downgrade de deur uit gedaan. Na herhaaldelijk vragen of dat het administratief rond was bleek het op de dag van afsluiting (en een paar dagen daarna) nog steeds te werken.
Via de KPN heb ik uiteindelijk na flink aandringen een sloop weten te regelen. Wanadoo volgde administratief een 2-3 weken daarop (bleek achteraf, zie brief naar Wanadoo). Vervolgens werd er gedreigt met beëindiging abonnement, incasso bureaus, extra kosten etc. Afgelopen vrijdag werd mijn e-mail account zelfs geblokkeerd hierdoor. Verschillende e-mailtjes heen en weer gestuurd met non-antwoorden als gevolg. Uiteindelijk is het e-mail adres sinds vandaag weer bruikbaar geworden.
Ondertussen is mijn Casema kabel proefabonnement beëindigt en ben ik al 2 maanden vrolijk aan het internetten via XS4ALL.
Updates zijn via deze links te lezen. bovenste is de nieuwste
09-06 Bevestiging van kwijtschelding van abo kosten van maart
08-06 E-mail adressen zijn gedeblokkeerd
06-06 Blokkering account en reactie Wanadoo
02-06 Dreiging afsluiting account en reacties daarop
07-05 Wederom geld van mijn rekening afgeschreven, toch maar eens gebeld...
27-04 Werkende nieuwe XS4ALL verbinding via ADSL
23-04 Nieuwe ADSL aansluiting technisch opgeleverd
09-04 KPN heeft lijn sloop technisch en administratief afgerond
28-03 ADSL sloop gestopt, maar opnieuw in gang gezet
19-03 Reachtie KPN: ADSL signaal binnenkort eraf en nieuwe factuur
18-03 Reactie Wanadoo over "betalings achterstand"
18-03 KPN abo loopt door en eerste aanmaning Wanadoo
10-03 Opzegging 2e poging
Hieronder de vraag, hoe is het mogelijk dat dit zo ongelofelijk mis is gelopen? Dit is haast geen toeval meer! Zijn er meer mensen met dit soort problemen/ervaringen?
Mijn eerste notificatie aan Wanadoo heeft op 29 november plaats gevonden. Op 18 december kwam ik erachter (toevalig) dat de downgrade was afgekeurd. Vanaf die tijd ben ik met onderhandelen bezig geweest, maar van Wanadoo kreeg ik steeds geen aanbod, terwijl er wel eentje beloofd was.
Op 6 februari de 2e aanvraag van downgrade de deur uit gedaan. Na herhaaldelijk vragen of dat het administratief rond was bleek het op de dag van afsluiting (en een paar dagen daarna) nog steeds te werken.
Via de KPN heb ik uiteindelijk na flink aandringen een sloop weten te regelen. Wanadoo volgde administratief een 2-3 weken daarop (bleek achteraf, zie brief naar Wanadoo). Vervolgens werd er gedreigt met beëindiging abonnement, incasso bureaus, extra kosten etc. Afgelopen vrijdag werd mijn e-mail account zelfs geblokkeerd hierdoor. Verschillende e-mailtjes heen en weer gestuurd met non-antwoorden als gevolg. Uiteindelijk is het e-mail adres sinds vandaag weer bruikbaar geworden.
Ondertussen is mijn Casema kabel proefabonnement beëindigt en ben ik al 2 maanden vrolijk aan het internetten via XS4ALL.
Updates zijn via deze links te lezen. bovenste is de nieuwste
09-06 Bevestiging van kwijtschelding van abo kosten van maart
08-06 E-mail adressen zijn gedeblokkeerd
06-06 Blokkering account en reactie Wanadoo
02-06 Dreiging afsluiting account en reacties daarop
07-05 Wederom geld van mijn rekening afgeschreven, toch maar eens gebeld...
27-04 Werkende nieuwe XS4ALL verbinding via ADSL
23-04 Nieuwe ADSL aansluiting technisch opgeleverd
09-04 KPN heeft lijn sloop technisch en administratief afgerond
28-03 ADSL sloop gestopt, maar opnieuw in gang gezet
19-03 Reachtie KPN: ADSL signaal binnenkort eraf en nieuwe factuur
18-03 Reactie Wanadoo over "betalings achterstand"
18-03 KPN abo loopt door en eerste aanmaning Wanadoo
10-03 Opzegging 2e poging
Hieronder de vraag, hoe is het mogelijk dat dit zo ongelofelijk mis is gelopen? Dit is haast geen toeval meer! Zijn er meer mensen met dit soort problemen/ervaringen?