Zonnet adsl-budget
Geplaatst: 12 jun 2004 10:33
Ik ben telefonisch benaderd door Zonnet met een aanbieding om adsl budget te nemen. Ik ben op dit aanbod ingegaan. Hier kreeg ik om verschillende redenen spijt van. De overeenkomst is opgenomen op een zgn. voice log. Aan de telefoon werd mij beloofd dat ik niets verder hoefde te doen. Het bleek echter dat ik nog een registratieformulier moest downloaden en toesturen om het gehele contract rond te krijgen. Daarnaast moest ik een pakket ophalen bij het postkantoor met onder andere het modem. Ook werd mij verteld dat ik hetzelfde e-mail adres zou houden. Dit bleek ook niet het geval te zijn. Om deze redenen zag ik af van het gebruik van Adsl-budget.
Hierover heb ik gemaild met Zonnet en ik kreeg als antwoord van een medewerker van de helpdesk dat zolang ik het registratie formulier niet instuurde er geen overeenkomst was en dat ik dus geen abonnee werd. Met dit, voor mij bevredigende, antwoord heb ik de zaak verder gelaten voor wat het was. Totdat Zonnet geld van mijn rekening afschreef voor het abonnement van Adsl-budget. Deze incasso heb ik teruggedraaid via mijn bank.
Ik heb ook het modem nooit opgehaald op het postkantoor, en was nog steeds in de veronderstelling dat ik geen abonnee was. Omdat ik het modem niet in mijn bezit had ben ik er ook vanuit gegaan dat ik niet hoef te betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak.
Tot mijn verbazing kreeg ik een zeer onvriendelijke brief waarin ik werd gemaand om het abonnementsgeld te betalen. In de brief stond dat ik ondanks herhaald verzoek nog steeds niet heb betaald; echter ik heb nooit eerder iets van Zonnet vernomen; geen herinnering, geen e-mail of iets dergelijks. Het kwam dus nogal rauw op mijn dak vallen dat Zonnet direct dreigde met een incassoprocedure.
Zonnet houdt mij nog steeds aan het contract en verwijst daarbij naar de algemene voorwaarden (www.zonnet.nl/av) artikel 2.5, waarin staat dat een gebruiker geen rechten kan ontlenen aan uitspraken gedaan door medewerkers van zonnet.
Het lijkt mij dat met dit soort bepalingen (grote) bedrijven nooit fout zitten en als ze fout zitten dan kan je daar geen aanspraak op maken. Is dit wel rechtsgeldig vraag ik mij af en hoe zit het met consumenten bescherming?
Zonnet wil mij geen antwoord geven op de vraag waar het registratieformulier dan voor nodig is, als de zgn. voice-log voldoende is en volgens zonnet rechtsgeldig om het contract bindend te maken.
Hierover heb ik gemaild met Zonnet en ik kreeg als antwoord van een medewerker van de helpdesk dat zolang ik het registratie formulier niet instuurde er geen overeenkomst was en dat ik dus geen abonnee werd. Met dit, voor mij bevredigende, antwoord heb ik de zaak verder gelaten voor wat het was. Totdat Zonnet geld van mijn rekening afschreef voor het abonnement van Adsl-budget. Deze incasso heb ik teruggedraaid via mijn bank.
Ik heb ook het modem nooit opgehaald op het postkantoor, en was nog steeds in de veronderstelling dat ik geen abonnee was. Omdat ik het modem niet in mijn bezit had ben ik er ook vanuit gegaan dat ik niet hoef te betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak.
Tot mijn verbazing kreeg ik een zeer onvriendelijke brief waarin ik werd gemaand om het abonnementsgeld te betalen. In de brief stond dat ik ondanks herhaald verzoek nog steeds niet heb betaald; echter ik heb nooit eerder iets van Zonnet vernomen; geen herinnering, geen e-mail of iets dergelijks. Het kwam dus nogal rauw op mijn dak vallen dat Zonnet direct dreigde met een incassoprocedure.
Zonnet houdt mij nog steeds aan het contract en verwijst daarbij naar de algemene voorwaarden (www.zonnet.nl/av) artikel 2.5, waarin staat dat een gebruiker geen rechten kan ontlenen aan uitspraken gedaan door medewerkers van zonnet.
Het lijkt mij dat met dit soort bepalingen (grote) bedrijven nooit fout zitten en als ze fout zitten dan kan je daar geen aanspraak op maken. Is dit wel rechtsgeldig vraag ik mij af en hoe zit het met consumenten bescherming?
Zonnet wil mij geen antwoord geven op de vraag waar het registratieformulier dan voor nodig is, als de zgn. voice-log voldoende is en volgens zonnet rechtsgeldig om het contract bindend te maken.