Pagina 1 van 1

Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 25 jan 2018 19:20
door michiel v
Postnl is nalatig voor mij smartphone uit buitenland besteld en nu al 1,5 week in nederland vorige week vrijdag digitaal nota moeten sturen want hij was door hun apart gehouden nu nig nix bekent erover al drie x met ze geappt maar moet geduld hebben zeggen ze dit vind ik achterhouden van iemand eigendom ze doen maar iets daar

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 26 jan 2018 10:14
door NeoDutchio
Houd PostNL de telefoon achter, of ligt deze bij de douane?

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 26 jan 2018 10:35
door newmikey
NeoDutchio schreef:Houd PostNL de telefoon achter, of ligt deze bij de douane?
Goederen liggen nooit "bij de douane". Post en koeriersbedrijven hebben de plicht electronisch aangifte te doen en de goederen in hun eigen opslagfaciliteit ("douaneloods") te houden tot dat de aangifte is vrijgegeven door de douane. Soms komt de douane op bezoek in de loods van het post- of koeriersbedrijf om een pakketje fysiek te onderzoeken (een "ziener") maar meestal zijn vertragingen te wijten aan het feit dat de aangiften door koerier en douane afgehandeld moeten worden.

Op basis van de aangifte alsmede door de verzender en/of geadresseerde verstrekte informatie wordt een zending vrijgegeven of tegengehouden met daarbij eventueel de kosten voor het doen van de aangifte alsmede de BTW en eventuele rechten bij invoer die bij aflevering moeten worden betaald.

Als TS pas afgelopen vrijdag bewijsmateriaal mbt de waarde heeft opgestuurd, is het niet onlogisch dat de zending voor extra controle is geselecteerd en dus uit de geautomatiseerde stroom is getrokken. Anderhalve week in Nederland en nog geen 4 werkdagen na toezending van de faktuur is nog heel kort om al te gaan klagen dat PostNL "niet levert".

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 26 jan 2018 19:14
door michiel v
Nou na facebook klagen komt ie maandag dat kan dan opeens snel

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 26 jan 2018 19:31
door juliomariner
U gelooft toch zelf niet dat uw klacht op Facebook iets te maken had met de levering?
Had u devtracktrace gegevens ook op FB gezet?

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 26 jan 2018 19:33
door Theotrucker
Denk je echt dat ze sneller zijn door Facebook?
Zorg maar dat je genoeg geld klaar hebt liggen als ie niet uit de EU komt.

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 26 jan 2018 19:36
door NeoDutchio
newmikey schreef:
NeoDutchio schreef:Houd PostNL de telefoon achter, of ligt deze bij de douane?
Goederen liggen nooit "bij de douane".
Of het nu fysiek wel of niet bij de douane zal liggen, er zit een verschil in dat PostNL iets achterhoud, of dat ze bezig zijn met douane activiteiten. Dat het 'bij de douane' ligt wil zeggen dat ze er mee bezig zijn. En aangezien er meer bewijsmateriaal nodig heeft dus dus tijd nodig.

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 26 jan 2018 19:40
door Theotrucker
21% btw over aankoopprijs + verzendkosten. Hierbij komt nog 14,50 afhandelingskosten.

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 29 jan 2018 16:16
door Willemzelf
Volgens de Chinese track is mijn telefoon 2 maanden geleden afgeleverd bij Post NL.
Post NL zegt van niets te weten.

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 29 jan 2018 16:52
door newmikey
Willemzelf schreef:Volgens de Chinese track is mijn telefoon 2 maanden geleden afgeleverd bij Post NL.
Post NL zegt van niets te weten.
Goh, de uwe ook al? Nou, dat wordt dan klagen bij de leverancier in China...

Re: Smartphone uit buitenland besteld, PostNL levert niet

Geplaatst: 29 jan 2018 16:59
door Brahms
Willemzelf schreef:Volgens de Chinese track is mijn telefoon 2 maanden geleden afgeleverd bij Post NL.
Post NL zegt van niets te weten.
Dump je probleempje maar in het topic van een ander, het wordt er niet overzichtlijker op....

En wat zegt "China" over je probleem ?