Geen antwoord van NSVO als ik contract wil herroepen
Geplaatst: 26 mei 2018 09:42
Als beginnende jonge ZZPer heb ik het apezuur mogen proeven.
Gebeld door iemand die zich uitspreekt namens NSVO (Nederlands samenwerkingsverbond voor ondernemers) voor zakelijke gas/electra met een onderbouwd verhaal over allemaal voordelen, en dat ze mij een vrijblijvend aanbod zullen doen. Ik had de naam niet gehoord en het klonk niet verkeerd. Al snel wordt ik weer gebeld op een zaterdag en wordt mij een contract verstuurd per mail, de telefonist blijft aan de lijn en geeft aan alle tijd te hebben wanneer ik het contract gestuurd krijg om online te tekenen, dus achteraf lekker dom zie ik een lange lap tekst en vraag ik de dingen die voor mij belangrijk zijn via de telefoon en kreeg hier netjes antwoord op dat dat klopt en/of ook in het contract staat waarna ik vervolgens getekend heb.
Nog geen uur later begint het kwartje toch te vallen en begin ik het hele contract een keer goed door te lezen (Het contract is trouwens digitaal, niet te kopiëren/printen en op sommige plekken lastig te lezen). Blijkbaar is het heel normaal om aan de telefoon te mogen liegen want bijna alle antwoorden van de telefonist blijken niet te kloppen en/of sterk te zijn verdraait. Ik bel het nummer terug waarop ik gebeld was, deze was uiteraard niet bereikbaar en het leek alsof ze mijn nummer zelfs al geblokkeerd hadden direct na het gesprek.
Hierop ben ik direct gaan kijken in het contract of ik er nog onderuit kon komen, en er staat dus een bedenktijd in voor zelfstandig ZZPers die het contract afsluiten op eigen adres dat er een herroeping gedaan mag worden binnen 7 dagen per mail of per post in mijn geval.
Dezelfde dag een email verstuurd met ontvangst en leesbevestiging, en een aangetekende brief opgestuurd per post.
Je zou dan denken dat ze het wel in behandeling moeten nemen en wacht op antwoord, vervolgens wordt je door verschillende bedrijven gebeld tijdens je werktijd voor hun aanbod van gas en elektra en krijg je te horen dat aan hun kant er nog geen bekendheid is over een afmelding.
Ook heb ik mijn brief gisteren terug gekregen met de opmerking dat het poststuk door 1 van de volgende redenen is terug gestuurd: "Het adres op het poststuk dat u hierbij ontvangt was onjuist of onvolledig, door de geadresseerde geweigerd of kon om een andere reden niet worden afgeleverd. Omdat wij dit poststuk graag alsnog bij u bezorgen is het geopend. Aan de hand van de inhoud is uw adres achterhaald."
Ik vindt het vreemd dat mijn brief geopend zou zijn voor het adres want deze heb ik netjes op de achterkant van de envelop gezet, en is duidelijk te lezen. Op de stikker staat deze reden: "[x] Andere reden" met een onleesbaar handschrift wat lijkt te zeggen "vertrokken".
Omdat mijn adres zeer duidelijk op de achterkant staat, en ik heb adres duidelijk uit het contract heb overgenomen kan ik vrijwel zeker concluderen dat mijn brief dus wel gelezen is maar grofweg is teruggestuurd. Op mijn email heb ik een autoreply gekregen dat ik binnen 2 werkdagen een reactie op mijn vraag/verzoek kan verwachten, niet dus heb geen reacties meer ontvangen.
Ik weet nu dus niet of er nog iets is gedaan met mijn herroepings-verzoek of dat ik nog steeds aangemeld sta, en wanneer ik probeer te bellen kan dat uiteraard alleen tussen 9 en 5 wanneer ik aan het werk ben, als ik dan bel kom ik in een lange wachtstand of wordt ik er na een paar minuten weer uit gegooid. De herroepingstijd is op het moment van dit schrijven al wel verlopen, maar ik heb de bewijzen van versturing van de brief en email.
Ik kan dus niks en niemand bereiken en verstuurde documenten worden niet verwerkt lijkt mij anders had ik toch wel een bevestiging verwacht?? Daarnaast wordt ik regelmatig lastig gevallen door bedrijven die mij bellen om hun energie aanbod te doen via gegevens van NSVO wat best vervelend begint te worden om dat ze vaak bellen.
Iemand die hetzelfde heeft mee gemaakt of weet wat ik het beste kan doen? Ik heb nog geen betalingsverzoeken etc. ontvangen of andere gegevens, maar ik heb ze wel voor het tekenen van het contract toestemming gegeven om mijn huidige gas/elektra leverancier te benaderen voor gegevens zodat ze mij vrijblijvend een goed aanbod zouden kunnen aanbieden. Hierdoor ben ik een beetje huiverig dat als ik een betaling blokkeer of stopzet dat ze mij weer een oor kunnen aan naaien dat ik ineens wordt afgesloten of iets in die trend.
Gebeld door iemand die zich uitspreekt namens NSVO (Nederlands samenwerkingsverbond voor ondernemers) voor zakelijke gas/electra met een onderbouwd verhaal over allemaal voordelen, en dat ze mij een vrijblijvend aanbod zullen doen. Ik had de naam niet gehoord en het klonk niet verkeerd. Al snel wordt ik weer gebeld op een zaterdag en wordt mij een contract verstuurd per mail, de telefonist blijft aan de lijn en geeft aan alle tijd te hebben wanneer ik het contract gestuurd krijg om online te tekenen, dus achteraf lekker dom zie ik een lange lap tekst en vraag ik de dingen die voor mij belangrijk zijn via de telefoon en kreeg hier netjes antwoord op dat dat klopt en/of ook in het contract staat waarna ik vervolgens getekend heb.
Nog geen uur later begint het kwartje toch te vallen en begin ik het hele contract een keer goed door te lezen (Het contract is trouwens digitaal, niet te kopiëren/printen en op sommige plekken lastig te lezen). Blijkbaar is het heel normaal om aan de telefoon te mogen liegen want bijna alle antwoorden van de telefonist blijken niet te kloppen en/of sterk te zijn verdraait. Ik bel het nummer terug waarop ik gebeld was, deze was uiteraard niet bereikbaar en het leek alsof ze mijn nummer zelfs al geblokkeerd hadden direct na het gesprek.
Hierop ben ik direct gaan kijken in het contract of ik er nog onderuit kon komen, en er staat dus een bedenktijd in voor zelfstandig ZZPers die het contract afsluiten op eigen adres dat er een herroeping gedaan mag worden binnen 7 dagen per mail of per post in mijn geval.
Dezelfde dag een email verstuurd met ontvangst en leesbevestiging, en een aangetekende brief opgestuurd per post.
Je zou dan denken dat ze het wel in behandeling moeten nemen en wacht op antwoord, vervolgens wordt je door verschillende bedrijven gebeld tijdens je werktijd voor hun aanbod van gas en elektra en krijg je te horen dat aan hun kant er nog geen bekendheid is over een afmelding.
Ook heb ik mijn brief gisteren terug gekregen met de opmerking dat het poststuk door 1 van de volgende redenen is terug gestuurd: "Het adres op het poststuk dat u hierbij ontvangt was onjuist of onvolledig, door de geadresseerde geweigerd of kon om een andere reden niet worden afgeleverd. Omdat wij dit poststuk graag alsnog bij u bezorgen is het geopend. Aan de hand van de inhoud is uw adres achterhaald."
Ik vindt het vreemd dat mijn brief geopend zou zijn voor het adres want deze heb ik netjes op de achterkant van de envelop gezet, en is duidelijk te lezen. Op de stikker staat deze reden: "[x] Andere reden" met een onleesbaar handschrift wat lijkt te zeggen "vertrokken".
Omdat mijn adres zeer duidelijk op de achterkant staat, en ik heb adres duidelijk uit het contract heb overgenomen kan ik vrijwel zeker concluderen dat mijn brief dus wel gelezen is maar grofweg is teruggestuurd. Op mijn email heb ik een autoreply gekregen dat ik binnen 2 werkdagen een reactie op mijn vraag/verzoek kan verwachten, niet dus heb geen reacties meer ontvangen.
Ik weet nu dus niet of er nog iets is gedaan met mijn herroepings-verzoek of dat ik nog steeds aangemeld sta, en wanneer ik probeer te bellen kan dat uiteraard alleen tussen 9 en 5 wanneer ik aan het werk ben, als ik dan bel kom ik in een lange wachtstand of wordt ik er na een paar minuten weer uit gegooid. De herroepingstijd is op het moment van dit schrijven al wel verlopen, maar ik heb de bewijzen van versturing van de brief en email.
Ik kan dus niks en niemand bereiken en verstuurde documenten worden niet verwerkt lijkt mij anders had ik toch wel een bevestiging verwacht?? Daarnaast wordt ik regelmatig lastig gevallen door bedrijven die mij bellen om hun energie aanbod te doen via gegevens van NSVO wat best vervelend begint te worden om dat ze vaak bellen.
Iemand die hetzelfde heeft mee gemaakt of weet wat ik het beste kan doen? Ik heb nog geen betalingsverzoeken etc. ontvangen of andere gegevens, maar ik heb ze wel voor het tekenen van het contract toestemming gegeven om mijn huidige gas/elektra leverancier te benaderen voor gegevens zodat ze mij vrijblijvend een goed aanbod zouden kunnen aanbieden. Hierdoor ben ik een beetje huiverig dat als ik een betaling blokkeer of stopzet dat ze mij weer een oor kunnen aan naaien dat ik ineens wordt afgesloten of iets in die trend.