Ryanair vlucht geannuleerd
Geplaatst: 02 aug 2018 17:22
Een kennis van me zou vanaf London Stanstead terugvliegen naar Eindhoven. De vlucht werd geannuleerd vanwege het weer. Er werd helemaal niks geregeld, behalve 1 overnachting, terwijl ze pas vier dagen later (!!) zou kunnen vliegen. Dat was geen optie omdat de ze volgende dag op vakantie zou gaan.
Ze is toen samen met een andere passagier met een taxi naar Dover gaan en daar met de boot naar Frankrijk, vervolgens met de auto naar Nederland. Op dat moment was er geen andere vlucht te krijgen, er was een staking bij de treinen in de Uk dus er was geen andere optie.
Nu probeert ze in ieder geval het geld voor het ticket terug te krijgen, Ryanair stuurt daarvoor een mail waar je op refund moet klikken. Doe je dat, dan kom je op een pagine waar de vlucht op staat, maar niet als zijnde geannuleerd. Je kan verder niks!
Daarna heb ik op een andere manier (via een declaratie formulier) geprobeerd. Daar kun je dan de naam van de passagier, telefoonnummer, boekings referentie en vluchtnummer ivullen. Lijkt mooi maar dan moet je op "Doorgaan" drukken en dan gebeurt er weer niks. Geen melding, geen waarschuwing, helemaal niks. CHatten kun je met een robvot die elke hetzelfde waardeloze antwoord geeft, vervolgens krijg je het voorstel om te chatten met een live persoon, ik volg de link en er wordt geen chat gestart. Wederom geen melding waarom niet, helemaal niks. Het lijkt er heel sterk op dat men er alles aan doet om het je zo moeilijk mogelijk te maken, nu weet ik dat Ryanair klanttevredenheid niet echt hoog in het vaandel heeft, maar dit is toch wel heel erg.
Bellen met Ryanair kan alleen als het over nieuwe boekingen gaat, en dan nog kost het 1 Euro per minuut. Dus dan verbel je meer dan je terug zou kunnen krijgen.
Heeft iemand nog een idee hoe hiermee verder te gaan?
Ze is toen samen met een andere passagier met een taxi naar Dover gaan en daar met de boot naar Frankrijk, vervolgens met de auto naar Nederland. Op dat moment was er geen andere vlucht te krijgen, er was een staking bij de treinen in de Uk dus er was geen andere optie.
Nu probeert ze in ieder geval het geld voor het ticket terug te krijgen, Ryanair stuurt daarvoor een mail waar je op refund moet klikken. Doe je dat, dan kom je op een pagine waar de vlucht op staat, maar niet als zijnde geannuleerd. Je kan verder niks!
Daarna heb ik op een andere manier (via een declaratie formulier) geprobeerd. Daar kun je dan de naam van de passagier, telefoonnummer, boekings referentie en vluchtnummer ivullen. Lijkt mooi maar dan moet je op "Doorgaan" drukken en dan gebeurt er weer niks. Geen melding, geen waarschuwing, helemaal niks. CHatten kun je met een robvot die elke hetzelfde waardeloze antwoord geeft, vervolgens krijg je het voorstel om te chatten met een live persoon, ik volg de link en er wordt geen chat gestart. Wederom geen melding waarom niet, helemaal niks. Het lijkt er heel sterk op dat men er alles aan doet om het je zo moeilijk mogelijk te maken, nu weet ik dat Ryanair klanttevredenheid niet echt hoog in het vaandel heeft, maar dit is toch wel heel erg.
Bellen met Ryanair kan alleen als het over nieuwe boekingen gaat, en dan nog kost het 1 Euro per minuut. Dus dan verbel je meer dan je terug zou kunnen krijgen.
Heeft iemand nog een idee hoe hiermee verder te gaan?