Opzegging Tele2 heeft nooit plaatsgevonden
Geplaatst: 08 okt 2018 15:57
Hallo mensen,
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.
2 a 3 maanden geleden ben ik overgestapt van Ziggo naar tele2. Na veel gedoe te hebben gehad met de levering (o.a. defecte decoder en geen signaal) had ik besloten om toch maar over te stappen naar t-mobile.
Daarom had ik gebeld naar de tele2 klantenservice om aan te geven toch niet verder te willen gaan met tele2 als provider. Dit had ik besloten nadat ongeveer 1 week alles was aangesloten, maar doordat ik nogsteeds problemen had met de wifi verbinding was ik er na een week en veel drama het beu.
Tijdens het gesprek bij het opzeggen ging alles in rap tempo. Ik vond het al vreemd en vraag door op de gene die ik aan de lijn had. 'Heb jij niet meer informatie nodig?' Vroeg ik nog. Nee zij de man ik ga alles voor je regelen is wat hij zei. Kan ik nu direct overstappen naar een andere provider vroeg ik nog. Ja zij de beste man maar er geld nog wel een opzegtermijn van een maand hou daar rekening mee. Oke zal ik op letten en ik bedankte hem vriendelijk en ging bellen naar t-mobile en daar een abonnement afgesloten.
Precies op de dag dat mijn opzegtermijn verliep had ik geen internet verbinding meer wat bij mij een beetje hielp als reminder zo van, "oh ja, de monteur komt vandaag langs."
Dit ging vlekkeloos en alles werkte goed.
Tot mijn verbaziging werd er wel nogsteeds geld van mijn rekening geïncasseerd en dacht, "daar gaan we weer." Voor de 15e keer weer bellen met de tele2 klantenservice. Ik gaf hierin aan dat er nogsteeds geld van mijn rekening word afgeschreven terwijl ik een maand geleden heb opgezegd bij tele2. "Maar dat kan niet meneer want uw contract loopt nog" zei de beste man. Ik wist toen even niet wat ik hoorde. Na een half uur door te vragen hoe dit mogelijk is blijkt dat mijn opzeggesprek nooit heeft plaatsgevonden bij tele2. En even voor de duidelijkheid er mankeerd niks met het fuctioneren van mijn hersenen en volgens mijn belgeschiedenis heb ik toch echt gebeld naar tele2, precies op een maand geleden voordat mijn opzegtermijn verliep.
De klantenservicemedewerker zei hierop dat het helemaal niet kon dat ik op die datum kon opzeggen omdat mijn bedenktijd al was verstreken toen ik had besloten toch naar t-mobile te willen gaan. Ik ging hierin vanuit dat mijn bedenktijd in zou gaan nadat alle producten waren geleverd en dus er vanuit ging dat ik nog kon overstappen.
De klantenservicemedewerker die mij had geholpen destijds tijdens het opzeggen had wel een toezegging gedaan dat hij alles in orde zou maken, maar dit gesprek heeft volgens tele2 nooit plaatsgevonden. Geen notitie, geen opname (beweren ze), helemaal niets. Ik ben toch niet gek? Ik heb toch niet met de turkse slager van de overkant gebeld toen, zei ik nog tegen hem. De medewerker gaf toe dat het verhaal wel geloofwaardig overkwam maar het klopte niet volgens zijn aantekeningen omdat dat gesprek nooit heeft plaatsgevonden. Als oplossing zou hij met dit verhaal naar een hogere piet sturen en moest de volgende dag maar weer terugbellen.
De volgende bel ik terug en krijg en wat mindere behulpzame medewerker aan de telefoon. "Sorry meneer maar hier is nog geen oordeel over gedaan". Ze ging hier even voornabellen en zette me in de wacht. Na een minuut te hebben gewacht was er beoordeeld, dat ik mijn contract word ontbonden.
Top zei ik. Waarop de medewerker zei maar dan moet je wel honderden euros betalen om je contract te ontbinden........ In mijn ogen is dat hetzelfde als zeggen: hier heb je een miljoen euro, maar dan moet je wel door een huis lopen die in de fik staat. Subtiel gebracht al zeg ik het zelf dus het werd geen vrolijk gesprek.
Als eindstand, een internet en tv abonnement bij 2 providers.
Ik ben benieuwd of iemand hier iets wijs over te zeggen heeft.
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen.
2 a 3 maanden geleden ben ik overgestapt van Ziggo naar tele2. Na veel gedoe te hebben gehad met de levering (o.a. defecte decoder en geen signaal) had ik besloten om toch maar over te stappen naar t-mobile.
Daarom had ik gebeld naar de tele2 klantenservice om aan te geven toch niet verder te willen gaan met tele2 als provider. Dit had ik besloten nadat ongeveer 1 week alles was aangesloten, maar doordat ik nogsteeds problemen had met de wifi verbinding was ik er na een week en veel drama het beu.
Tijdens het gesprek bij het opzeggen ging alles in rap tempo. Ik vond het al vreemd en vraag door op de gene die ik aan de lijn had. 'Heb jij niet meer informatie nodig?' Vroeg ik nog. Nee zij de man ik ga alles voor je regelen is wat hij zei. Kan ik nu direct overstappen naar een andere provider vroeg ik nog. Ja zij de beste man maar er geld nog wel een opzegtermijn van een maand hou daar rekening mee. Oke zal ik op letten en ik bedankte hem vriendelijk en ging bellen naar t-mobile en daar een abonnement afgesloten.
Precies op de dag dat mijn opzegtermijn verliep had ik geen internet verbinding meer wat bij mij een beetje hielp als reminder zo van, "oh ja, de monteur komt vandaag langs."
Dit ging vlekkeloos en alles werkte goed.
Tot mijn verbaziging werd er wel nogsteeds geld van mijn rekening geïncasseerd en dacht, "daar gaan we weer." Voor de 15e keer weer bellen met de tele2 klantenservice. Ik gaf hierin aan dat er nogsteeds geld van mijn rekening word afgeschreven terwijl ik een maand geleden heb opgezegd bij tele2. "Maar dat kan niet meneer want uw contract loopt nog" zei de beste man. Ik wist toen even niet wat ik hoorde. Na een half uur door te vragen hoe dit mogelijk is blijkt dat mijn opzeggesprek nooit heeft plaatsgevonden bij tele2. En even voor de duidelijkheid er mankeerd niks met het fuctioneren van mijn hersenen en volgens mijn belgeschiedenis heb ik toch echt gebeld naar tele2, precies op een maand geleden voordat mijn opzegtermijn verliep.
De klantenservicemedewerker zei hierop dat het helemaal niet kon dat ik op die datum kon opzeggen omdat mijn bedenktijd al was verstreken toen ik had besloten toch naar t-mobile te willen gaan. Ik ging hierin vanuit dat mijn bedenktijd in zou gaan nadat alle producten waren geleverd en dus er vanuit ging dat ik nog kon overstappen.
De klantenservicemedewerker die mij had geholpen destijds tijdens het opzeggen had wel een toezegging gedaan dat hij alles in orde zou maken, maar dit gesprek heeft volgens tele2 nooit plaatsgevonden. Geen notitie, geen opname (beweren ze), helemaal niets. Ik ben toch niet gek? Ik heb toch niet met de turkse slager van de overkant gebeld toen, zei ik nog tegen hem. De medewerker gaf toe dat het verhaal wel geloofwaardig overkwam maar het klopte niet volgens zijn aantekeningen omdat dat gesprek nooit heeft plaatsgevonden. Als oplossing zou hij met dit verhaal naar een hogere piet sturen en moest de volgende dag maar weer terugbellen.
De volgende bel ik terug en krijg en wat mindere behulpzame medewerker aan de telefoon. "Sorry meneer maar hier is nog geen oordeel over gedaan". Ze ging hier even voornabellen en zette me in de wacht. Na een minuut te hebben gewacht was er beoordeeld, dat ik mijn contract word ontbonden.
Top zei ik. Waarop de medewerker zei maar dan moet je wel honderden euros betalen om je contract te ontbinden........ In mijn ogen is dat hetzelfde als zeggen: hier heb je een miljoen euro, maar dan moet je wel door een huis lopen die in de fik staat. Subtiel gebracht al zeg ik het zelf dus het werd geen vrolijk gesprek.
Als eindstand, een internet en tv abonnement bij 2 providers.
Ik ben benieuwd of iemand hier iets wijs over te zeggen heeft.