LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 30 rekeningen bol.com
30 rekeningen bol.com
orige week vrijdag bestelde ik 30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling. De muizen zouden die maandag geleverd worden. Op maandagochtend vomd ik 90 Mailtjes in mijn mailbox over deze muizen. Mijn verbazing was dan ook groot dat ik op school 20 pakketjes vond met in elk pakketje 1 muis. De resterende werden de dag daarop op dezelfde manier bezorgd inclusief de bijbehoorende mailtjes
Na een telefoontje naar bol.com werd mij verteld dat ze dit erg vervelend vonden, maar dat het geheel wel op een rekening zou komen.
Toen ik wilde betalen bleek dat er 30 rekeningen stonden. Na weer een telefoontje vertelde zij weer dat ze dit erg vervelend vonden maar dat ze er weinig aan konden doen. Als ik een zakelijk klant was zou het anders liggen. Nadat ik een officiele klacht hiervoor had ingediend kreeg ik het advies om alle rekeningen aan elkaar te nieten en ze in 1 keer te betalen. Dat was wel mogelijk. Na contact met mijn financiele administratie bleek dat zij de rekeningen wel allemaal moesten invoeren.
Na nog een aantal malen emailcontact met bol.com,steeds met een nieuwe medewerker die weer begon met sorry, werd mij verteld dat ze mij geen nieuwe rekening konden sturen. In mijn idee hebben zij een fout gemaakt en wordt het probleem bij mij neergelegd.
De muizen kunnen ook niet terug omdat ik ze uit de verpakking heb laten halen.
Na een telefoontje naar bol.com werd mij verteld dat ze dit erg vervelend vonden, maar dat het geheel wel op een rekening zou komen.
Toen ik wilde betalen bleek dat er 30 rekeningen stonden. Na weer een telefoontje vertelde zij weer dat ze dit erg vervelend vonden maar dat ze er weinig aan konden doen. Als ik een zakelijk klant was zou het anders liggen. Nadat ik een officiele klacht hiervoor had ingediend kreeg ik het advies om alle rekeningen aan elkaar te nieten en ze in 1 keer te betalen. Dat was wel mogelijk. Na contact met mijn financiele administratie bleek dat zij de rekeningen wel allemaal moesten invoeren.
Na nog een aantal malen emailcontact met bol.com,steeds met een nieuwe medewerker die weer begon met sorry, werd mij verteld dat ze mij geen nieuwe rekening konden sturen. In mijn idee hebben zij een fout gemaakt en wordt het probleem bij mij neergelegd.
De muizen kunnen ook niet terug omdat ik ze uit de verpakking heb laten halen.
Re: 30 rekeningen bol.com
Gelukkig is het 30x dezelfde rekening,
Wellicht wat onhandig, maar het topic openene hier vraag al meer moeite dan gewoon de 30 rekeningen in 1x te betalen
Wellicht wat onhandig, maar het topic openene hier vraag al meer moeite dan gewoon de 30 rekeningen in 1x te betalen
Annemieke67
en BL2
vinden dit leuk
Re: 30 rekeningen bol.com
maar mijn administratie moet het wel 30 keer invoeren. kost een half uur. allemaal verschillende nummers
Re: 30 rekeningen bol.com
En wat verwacht je nu van ons? Ik snap dat het vervelend is, maar de energie die je er nu in stopt is effectiever besteedt als je even 30x een nummer intikt. Choose your battles...inca31 schreef: ↑09 okt 2018 12:31orige week vrijdag bestelde ik 30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling. De muizen zouden die maandag geleverd worden. Op maandagochtend vomd ik 90 Mailtjes in mijn mailbox over deze muizen. Mijn verbazing was dan ook groot dat ik op school 20 pakketjes vond met in elk pakketje 1 muis. De resterende werden de dag daarop op dezelfde manier bezorgd inclusief de bijbehoorende mailtjes
Na een telefoontje naar bol.com werd mij verteld dat ze dit erg vervelend vonden, maar dat het geheel wel op een rekening zou komen.
Toen ik wilde betalen bleek dat er 30 rekeningen stonden. Na weer een telefoontje vertelde zij weer dat ze dit erg vervelend vonden maar dat ze er weinig aan konden doen. Als ik een zakelijk klant was zou het anders liggen. Nadat ik een officiele klacht hiervoor had ingediend kreeg ik het advies om alle rekeningen aan elkaar te nieten en ze in 1 keer te betalen. Dat was wel mogelijk. Na contact met mijn financiele administratie bleek dat zij de rekeningen wel allemaal moesten invoeren.
Na nog een aantal malen emailcontact met bol.com,steeds met een nieuwe medewerker die weer begon met sorry, werd mij verteld dat ze mij geen nieuwe rekening konden sturen. In mijn idee hebben zij een fout gemaakt en wordt het probleem bij mij neergelegd.
De muizen kunnen ook niet terug omdat ik ze uit de verpakking heb laten halen.
Annemieke67
en sjohie
vinden dit leuk
Re: 30 rekeningen bol.com
Moet helemaal niet hoor, dat bedenken ze zich zelf.maar mijn administratie moet het wel 30 keer invoeren. kost een half uur. allemaal verschillende nummers
Ze kunnen het ook gewoon als 1 verzamelfactuur wegboeken
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: 30 rekeningen bol.com
Nee want het is geen verzamelfactuur, je moet ze dus 1 voor 1 inboeken want het zijn losse facturen. Maar concreet komt het er op neer dat TS een zakelijk account had moeten aanmaken. Dat je de muizen al hebt uitgepakt kun je bol.com natuurlijk niet kwalijk nemen.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: 30 rekeningen bol.com
Toch is het merkwaardig dat bol.com dertig rekeningen stuurt. Als ik een aantal artikelen of exemplaren bestel krijg ik één rekening voor het totaal.
Cornelis7
vindt dit leuk
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: 30 rekeningen bol.com
Dat had ik bijna zelf kunnen verzinnen
Moneyman
vindt dit leuk
Re: 30 rekeningen bol.com
Feitelijk zijn de rekeningen niet correct. U heeft één bestelling geplaatst met 30 artikelen en niet 30 afzonderlijke bestellingen gedaan.
Je mag van Bol.com verwachten dat je dan een correcte factuur krijgt.
Gewoon per mail melden dat je één correcte factuur verwacht en dat je er voor zult zorgen dat die voldaan wordt binnen enkele dagen na ontvangst daarvan, maar dat je de huidige spamberichten met onjuiste facturen niet verder in behandeling zult nemen.
Je mag van Bol.com verwachten dat je dan een correcte factuur krijgt.
Gewoon per mail melden dat je één correcte factuur verwacht en dat je er voor zult zorgen dat die voldaan wordt binnen enkele dagen na ontvangst daarvan, maar dat je de huidige spamberichten met onjuiste facturen niet verder in behandeling zult nemen.
Re: 30 rekeningen bol.com
Dat kan je wel doen, maar levert je alleen maar gezeur op. Er is geen wettelijke basis voor een dergelijke claim. Je wordt dus niet ontslagen van je betalingsverplichting als Bol.com en/of diens wederverkoper geen andere factuur stuurt.
Ik zou het zien als een leermoment om voortaan op de juiste wijze te bestellen.
Ik zou het zien als een leermoment om voortaan op de juiste wijze te bestellen.
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: 30 rekeningen bol.com
Wat is er dan niet juist besteld ?? Uit de OP haal ik dat er 30 stuks in 1 keer zijn besteld.Moneyman schreef: ↑10 okt 2018 08:42Dat kan je wel doen, maar levert je alleen maar gezeur op. Er is geen wettelijke basis voor een dergelijke claim. Je wordt dus niet ontslagen van je betalingsverplichting als Bol.com en/of diens wederverkoper geen andere factuur stuurt.
Ik zou het zien als een leermoment om voortaan op de juiste wijze te bestellen.
30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: 30 rekeningen bol.com
TS heeft als zakelijke klant besteld, maar niet via een zakelijk account.Teunbosseman schreef: ↑10 okt 2018 09:34Wat is er dan niet juist besteld ?? Uit de OP haal ik dat er 30 stuks in 1 keer zijn besteld.Moneyman schreef: ↑10 okt 2018 08:42Dat kan je wel doen, maar levert je alleen maar gezeur op. Er is geen wettelijke basis voor een dergelijke claim. Je wordt dus niet ontslagen van je betalingsverplichting als Bol.com en/of diens wederverkoper geen andere factuur stuurt.
Ik zou het zien als een leermoment om voortaan op de juiste wijze te bestellen.
30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: 30 rekeningen bol.com
Zo is het precies, bestel ook wel eens meerdere van hetzelfde artikel, maar staat gewoon op
1 rekening en nog, al is is een andere verkoper via Bol, dan betaal ik nog in 1 keer via Bol.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: 30 rekeningen bol.com
Maar zou toch niet moeten uitmaken ? Als ik als particulier nu 30 muizen in 1 keer bestel zou ik ook niet vrolijk worden van 30 pakjes en 30 rekeningen.Moneyman schreef: ↑10 okt 2018 09:55TS heeft als zakelijke klant besteld, maar niet via een zakelijk account.Teunbosseman schreef: ↑10 okt 2018 09:34Wat is er dan niet juist besteld ?? Uit de OP haal ik dat er 30 stuks in 1 keer zijn besteld.Moneyman schreef: ↑10 okt 2018 08:42Dat kan je wel doen, maar levert je alleen maar gezeur op. Er is geen wettelijke basis voor een dergelijke claim. Je wordt dus niet ontslagen van je betalingsverplichting als Bol.com en/of diens wederverkoper geen andere factuur stuurt.
Ik zou het zien als een leermoment om voortaan op de juiste wijze te bestellen.
30 computermuizen voor mijn school in 1 bestelling.
Re: 30 rekeningen bol.com
Dat maakt in die zin uit dat je als zakelijke klant veel meer mogelijkheden hebt om via je account in te stellen hoe je een en ander geregeld wilt hebben. Doordat TS als particulier een zakelijke bestelling heeft gedaan, heeft zij die mogelijkheid niet.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: 30 rekeningen bol.com
Blijf het vreemd vinden. Het zal best dat je als zakelijk klant meer mogelijkheden hebt maar of ik nu als particulier of zakelijk bestel, als ik nu 30 muizen bestel verwacht ik geen 30 losse collis en 30 afzonderlijke rekeningen als ik 1 keer 30 stuks bestel.
Ik heb zojuist eens geprobeerd en kan als particulier het gewenste aantal invoeren en verder gaan met bestellen en afrekenen.
Re: 30 rekeningen bol.com
Dat het vreemd is ben ik met je eens, maar dat was het punt niet.
Annemieke67
vindt dit leuk