Pagina 1 van 1
Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 04 nov 2018 10:16
door EarlGrey
Goede dag,
Ik heb op 28-04-2017 de Lissabon bank gekocht bij Leen Bakker. Echter is deze in die tijd gaan doorzakken en heb ik uiteindelijk gebeld met Leen Bakker op 13-07-2018. Hieronder mijn verhaal, hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Leenbakker vertelde mij dat ik foto's moest e-mailen plus mijn contact gegevens. Dit heb ik gedaan op 15-07-2018. Hier heb ik nooit meer wat van gehoord totdat ik zelf contact opnam met Leenbakker.
Toen ik belde werd mij verteld dat het klachten proces 2 tot 8 weken zou duren, misschien langer omdat het in de vakantie periode viel. Hiermee rekening houdende heb ik dus 4 weken gewacht totdat ik navraag ging doen hoe ver het verwerkings-proces nu is. Hier krijg ik alleen maar te horen dat het nog even duurt en dat het 2 tot 8 weken kan duren.
3 Maanden verder kreeg ik nog steeds alleen hetzelfde antwoord. Ik belde bijna elke dag en kreeg alleen maar te horen:"We zijn ermee bezig, en wij weten niet of u uw geld terug krijgt of korting op een nieuwe bank."
Het opmerkelijkste is nog wel, ik heb eerst gesproken met ene Richard, welke zei dat het allemaal lang duurde omdat er interne problemen waren en hij was aangenomen om dit op te lossen. Nu 3 weken later beweert Leenbakker bij hoog en laag dat er helemaal geen Richard bij hun werkt(ik werd doorverbonden vanaf het hoofdkantoor naar deze man, dus het was echt Leenbakker).
Ik had met Richard namelijk besproken dat ik mijn geld terug zou krijgen en dat ik kon langskomen. Daar aangekomen helemaal geen Richard en de bank terugbrengen werd gewoon geweigerd, ik moest maar het klachtenproces doorlopen.
Nu is er alleen contact met ene Peter(manager) en Bram(klachten man) welke beide zeggen:"Het hoofdkantoor vindt de klacht ongegrond".
Het lijkt in mijn ogen allemaal een grote farce om maar niet 1 simpele bank te vervangen.
Wat kan ik verder nog doen om dit probleem op te lossen?
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 04 nov 2018 11:53
door Lady1234
Eerst schriftelijk klagen, dan naar de geschillencommissie.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 04 nov 2018 12:46
door BreejKC
En zoek hier ook nog even op het forum op de zoekterm "Leen Bakker". In korte tijd bent u de zoveelste die hier klaagt over dit bedrijf. Zet te denken . . . . Kan bijna geen toeval meer zijn.
En, als u bij het hoofdkantoor van Leen Bakker wilt klagen, zoals Lady1234 terecht schrijft: doe het schriftelijk, dan heeft u altijd bewijs van uw klacht zwart-op-wit. Het adres van hun hoofdkantoor schijnt ergens onder het kopje 'Contact' op hun website te staan.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 04 nov 2018 13:13
door 16again
Hopelijk heb je nog kopie van eerdere emails (map verzonden items), hiermee kun je aantonen dat de klacht binnen 6 maanden gemeld is
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 04 nov 2018 13:35
door v.d.Heyden
16again schreef: ↑04 nov 2018 13:13
Hopelijk heb je nog kopie van eerdere emails (map verzonden items), hiermee kun je aantonen dat de klacht binnen 6 maanden gemeld is
EarlGrey schreef: ↑04 nov 2018 10:16
Ik heb op
28-04-2017 de Lissabon bank gekocht bij Leen Bakker. Echter is deze in die tijd gaan doorzakken en heb ik uiteindelijk gebeld met Leen Bakker op
13-07-2018.
Als ik het zo lees, is de klacht pas na ruim een jaar telefonisch gemeld....
Ik ben bang dat het voor TS een lastige zaak gaat worden.
v.d.Heyden
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 04 nov 2018 14:03
door crazyme
v.d.Heyden schreef: ↑04 nov 2018 13:35
16again schreef: ↑04 nov 2018 13:13
Hopelijk heb je nog kopie van eerdere emails (map verzonden items), hiermee kun je aantonen dat de klacht binnen 6 maanden gemeld is
EarlGrey schreef: ↑04 nov 2018 10:16
Ik heb op
28-04-2017 de Lissabon bank gekocht bij Leen Bakker. Echter is deze in die tijd gaan doorzakken en heb ik uiteindelijk gebeld met Leen Bakker op
13-07-2018.
Als ik het zo lees, is de klacht pas na ruim een jaar telefonisch gemeld....
Ik ben bang dat het voor TS een lastige zaak gaat worden.
v.d.Heyden
Cbw garantie is gezien de koopdatum 3 jaar afbouwend. Doorzakken mag niet, buiten de normale slijtage om dan.
Een goede reden om de klacht bij de geschillencommissie wonen in te dienen.
Overigens is doorzakken via een foto niet te beoordelen. Daar zal iemand voor langs moeten komen.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 09 nov 2018 14:13
door NRKoppe
Precies hetzelfde probleem hier.
Het filiaal kreeg te horen van hoofdkantoor de klacht niet in behandeling te willen nemen.
Sindsdien mailen wij ons suf, met geen enkel reactie.
CBW geeft aan geen klachten in behandeling te nemen en dan moet je evt. naar geschillencommissie of rechter.
Die CBW stelt dus ook niet veel voor!
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 09 nov 2018 17:03
door Lady1234
Dan gaat u toch naar de geschillencommissie?
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 09 nov 2018 20:02
door jos.jansen
ik heb het iets minder elegant aangepakt. We hadden een tuinbank gekocht die al na twee maand uit elkaar viel: delen lieten los. Mijn echtgenote en ik gingen er naar toe op een druk moment: zaterdagochtend om 11 uur. Wij naar de klachtenafdeling / dicht bij de kassa. Probleem uitgelegd. "U krijgt een nieuwe bank en nee: van geld terug was absoluut helemaal geen sprake" - dit heb ik resoluut en op hoge toon geweigerd. "dit is gewoon een waardeloos bijzonder slecht ontworpen product: ook de volgende zal hetzelfde euvel gaan vertonen" en nog enkele andere teksten. Mensen die met zo'n bank de winkel inliepen gezegd: "ik zou hem niet kopen: we zaten er amper 2 maand op en toen viel dat ding al uit elkaar". Mensen weer naar buiten zonder bank. Op een gegeven moment kwam de bedrijfsleider die tegen de klachtenafhandelaar zei: "geef die man zijn geld terug en laat hem uit de winkel verdwijnen". Ok - niet elegant - maar het werkte wel. Daarna nooit ook maar ene voet weer bij die winkel binnen gezet.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 09 nov 2018 21:46
door crazyme
jos.jansen schreef: ↑09 nov 2018 20:02
ik heb het iets minder elegant aangepakt. We hadden een tuinbank gekocht die al na twee maand uit elkaar viel: delen lieten los. Mijn echtgenote en ik gingen er naar toe op een druk moment: zaterdagochtend om 11 uur. Wij naar de klachtenafdeling / dicht bij de kassa. Probleem uitgelegd. "U krijgt een nieuwe bank en nee: van geld terug was absoluut helemaal geen sprake" - dit heb ik resoluut en op hoge toon geweigerd. "dit is gewoon een waardeloos bijzonder slecht ontworpen product: ook de volgende zal hetzelfde euvel gaan vertonen" en nog enkele andere teksten. Mensen die met zo'n bank de winkel inliepen gezegd: "ik zou hem niet kopen: we zaten er amper 2 maand op en toen viel dat ding al uit elkaar". Mensen weer naar buiten zonder bank. Op een gegeven moment kwam de bedrijfsleider die tegen de klachtenafhandelaar zei: "geef die man zijn geld terug en laat hem uit de winkel verdwijnen". Ok - niet elegant - maar het werkte wel. Daarna nooit ook maar ene voet weer bij die winkel binnen gezet.
Het doel heiligt de middelen nietwaar?
Door de politie de tent uit worden gezet en jezelf op Facebook tegenkomen is ook een mogelijke uitkomst...
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 00:06
door Lady1234
Nou, dat valt wel mee. Heel lang geleden hadden wij ook een kwestie met een meubelleverancier, waarbij zij de boel bedotten. Toen is mijn echtgenoot ook met de superdure stoel waar het over ging, op een zaterdagochtend in het voorportaal van die winkel gaan zitten en hij heeft elke binnenkomende klant van de verhaaltjes van die winkel op de hoogte gesteld.
Duurde nog geen uurtje tot het eindelijk op de juiste wijze werd afgewikkeld.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 00:47
door crazyme
Je bedoelt dat het op de door jou geëiste manier werd afgehandeld.
Echt iets om trots op te zijn...
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 00:53
door Bob Schurkjens
Dat noemen ze militant consumentisme.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 06:30
door 16again
crazyme schreef: ↑10 nov 2018 00:47
Je bedoelt dat het op de door jou geëiste manier werd afgehandeld.
Echt iets om trots op te zijn...
Welke partij moet trots zijn? De consument......of de winkel die het zo ver laat komen?
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 06:57
door 16again
NRKoppe schreef: ↑09 nov 2018 14:13
Het filiaal kreeg te horen van hoofdkantoor de klacht niet in behandeling te willen nemen.
Sindsdien mailen wij ons suf, met geen enkel reactie.
CBW geeft aan geen klachten in behandeling te nemen en dan moet je evt. naar geschillencommissie of rechter.
Die CBW stelt dus ook niet veel voor!
CBW is niet meer dan een winkeliersvereniging. Is de winkel daar bij aangesloten, dan kun je naar de geschillencommissie.
Bij de klacht bij die commissie zou ik sowieso meenemen dat LB de klacht niet eens in behandeling wil nemen, daarmee de normale afhandeling van garantie frustreert.
Omdat LB garantie niet normal afhandelt en daardoor de klant geen andere keuze over laat dan een gang naar de commissie, zou ik bij de commissie eisen dat LB in alle gevallen het door de consument betaalde klachtengeld dient te vergoeden. Dus ook indien LB in het gelijk gesteld wordt betreffende de klacht over de bank.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 09:23
door Lady1234
crazyme schreef: ↑10 nov 2018 00:47
Je bedoelt dat het op de door jou geëiste manier werd afgehandeld.
Echt iets om trots op te zijn...
Nee, het de klacht werd toen op de correcte manier afgewikkeld.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 09:43
door alfatrion
v.d.Heyden schreef: ↑04 nov 2018 13:35
Als ik het zo lees, is de klacht pas na ruim een jaar telefonisch gemeld....
Ik ben bang dat het voor TS een lastige zaak gaat worden.
Ik zie niet direct een probleem. Welke oorzaken kunnen aan dergelijke probleem ten grondslag liggen? En welke zijn daarvan aannemelijk in het geval van TS?
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 19:33
door crazyme
alfatrion schreef: ↑10 nov 2018 09:43
v.d.Heyden schreef: ↑04 nov 2018 13:35
Als ik het zo lees, is de klacht pas na ruim een jaar telefonisch gemeld....
Ik ben bang dat het voor TS een lastige zaak gaat worden.
Ik zie niet direct een probleem. Welke oorzaken kunnen aan dergelijke probleem ten grondslag liggen? En welke zijn daarvan aannemelijk in het geval van TS?
Kussens worden altijd zachter. Dat kan overmatig zijn of overmatig ervaren worden. Dat is altijd subjectief.
Eventueel kunnen de kussens opgevuld worden.
Ik zie dat de bank met chaiselonge nu wordt aangeboden voor 215 euro inclusief btw. (177 euro excl btw)
Daar mag je natuurlijk ook niet teveel van verwachten.
Ik snap de afwijzing wel.
Maak je het geschil aanhangig dan zal er zeker beweging komen. Aanmelden is niet ingewikkeld.
Dat is de fatsoenlijke weg. Ook voor een lady...
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 20:06
door 16again
crazyme schreef: ↑10 nov 2018 19:33
Ik zie dat de bank met chaiselonge nu wordt aangeboden voor 215 euro inclusief btw. (177 euro excl btw)
Daar mag je natuurlijk ook niet teveel van verwachten.
Dit soort troep zal wel hebben meegespeeld in het naar beneden bijstellen van CBW productgarantie: was 3 jaar, is nu nog maar 2 jaar
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Geplaatst: 10 nov 2018 20:16
door crazyme
16again schreef: ↑10 nov 2018 20:06
crazyme schreef: ↑10 nov 2018 19:33
Ik zie dat de bank met chaiselonge nu wordt aangeboden voor 215 euro inclusief btw. (177 euro excl btw)
Daar mag je natuurlijk ook niet teveel van verwachten.
Dit soort troep zal wel hebben meegespeeld in het naar beneden bijstellen van CBW productgarantie: was 3 jaar, is nu nog maar 2 jaar
2 jaar volledig ipv 3 jaar afbouwend.
De meeste klachten ontstaan in de eerste 2 jaar. Deze consument is dus veel beter af.
Dat wist je echt wel.
Maar cbw, daar moet natuurlijk zuur op gereageerd worden...