Nuon stadsverwarming: fout in jaarafrekening wordt niet gecorrigeerd
Geplaatst: 18 feb 2019 14:04
Nuon wil fout in jaarafrekening niet corrigeren.
Wat is het geval: Op verzoek van Nuon heb ik de meterstand van de stadsverwarming doorgegeven. Dit verzoek kreeg ik op 2 januari. Omdat ik de stand per 31 december al had genoteerd voor mijzelf heb ik deze doorgegeven. Bij het doorgeven kon ik ook aangeven dat dit de stand per 31 december betrof, dus dat bespaarde mij een loopje naar de meterkast
Na ruim 2 weken heb ik de jaarafrekening over 2018 ontvangen. De meterstanden zijn correct overgenomen. De tarieven op de jaarafrekening wijken af van de tarieven welke Nuon eerder hadden gecommuniceerd en op de site vermeld staan.
Hierop heb ik contact opgenomen en kreeg ik na 5 werkdagen een uitgebreide mail met uitleg en een uitsplitsing van de tarieven naar 2018 én 2019.
Hierdoor werd duidelijk dat een deel van mijn verbruik uit 2018 tegen het (hogere) tarief van 2019 wordt afgerekend, omdat Nuon schat welk deel van het opgegeven verbruik zou toebehoren tot 2019, omdat ze de meterstand van 31 december als de stand per 2 januari verwerken.
In mijn geval is het verbruik in 2019 nul. Na enig aandringen werd ik na 6 werkdagen gebeld met de mededeling dat dit niet gecorrigeerd zou gaan worden, omdat de datum 2 januari te dicht op 31 december ligt. Met dit antwoord moest ik het maar doen.
Op deze wijze pakt Nuon bij elke klant wat extra wat niet van hen is. De naamswijziging naar Vattenfall moet toch door iemand betaald worden ....
Wat is het geval: Op verzoek van Nuon heb ik de meterstand van de stadsverwarming doorgegeven. Dit verzoek kreeg ik op 2 januari. Omdat ik de stand per 31 december al had genoteerd voor mijzelf heb ik deze doorgegeven. Bij het doorgeven kon ik ook aangeven dat dit de stand per 31 december betrof, dus dat bespaarde mij een loopje naar de meterkast
Na ruim 2 weken heb ik de jaarafrekening over 2018 ontvangen. De meterstanden zijn correct overgenomen. De tarieven op de jaarafrekening wijken af van de tarieven welke Nuon eerder hadden gecommuniceerd en op de site vermeld staan.
Hierop heb ik contact opgenomen en kreeg ik na 5 werkdagen een uitgebreide mail met uitleg en een uitsplitsing van de tarieven naar 2018 én 2019.
Hierdoor werd duidelijk dat een deel van mijn verbruik uit 2018 tegen het (hogere) tarief van 2019 wordt afgerekend, omdat Nuon schat welk deel van het opgegeven verbruik zou toebehoren tot 2019, omdat ze de meterstand van 31 december als de stand per 2 januari verwerken.
In mijn geval is het verbruik in 2019 nul. Na enig aandringen werd ik na 6 werkdagen gebeld met de mededeling dat dit niet gecorrigeerd zou gaan worden, omdat de datum 2 januari te dicht op 31 december ligt. Met dit antwoord moest ik het maar doen.
Op deze wijze pakt Nuon bij elke klant wat extra wat niet van hen is. De naamswijziging naar Vattenfall moet toch door iemand betaald worden ....