Telefoonabonnement overzetten bij 18 jaar lukt niet
Geplaatst: 05 mar 2019 20:46
Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met het volgende. Mijn man en ik hebben meerdere kinderen die al jarenlang mobiele telefoons hebben en inmiddels ook alle drie een abonnementje. Omdat zij nog minderjarig waren toen we de abonnementen afsloten, staan ze niet op hun naam maar op naam van mij en hun vader. Nu is een van de kinderen 18 geworden, en nu willen we graag het abonnement op haar eigen naam overzetten. Dat hebben we nu twee keer geprobeerd middels een contractovernameformulier, maar telkens wordt zonder opgaaf van redenen de contractovername afgewezen. Aan de telefoon wil de klantenservice van Tele2 niet zeggen waarom die contractovername wordt afgewezen. Er is bij geen van ons gezin sprake van schulden of iets dergelijks, niet nu en niet in het verleden.Tussendoor zijn we ook een keer naar de Tele2 winkel geweest, en daar gaven ze ons het advies om het nog een keer te proberen. Maar het lukt dus niet om het contract over te zetten op haar eigen naam. Heeft iemand hier ervaring mee en een idee wat daar achter zou kunnen zitten? Het enige wat we nu kunnen doen is haar telefoon abonnement gewoon opzeggen en naar een andere provider gaan. En dat is dan ook wat we van plan zijn nu. Maar blijft toch een beetje vreemd dat een telefoonprovider op die manier zijn vaste klanten richting de concurrentie stuurt…