LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo verhoogt prijs met 25%
Ziggo verhoogt prijs met 25%
In augustus kreeg ik een mail van Ziggo dat de prijs van internet/tv/telefonie gaat stijgen. Het betreft een stijging van 25%.
Is dit wettelijk wel toegestaan??
Is dit wettelijk wel toegestaan??
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Waarom zou dit wettelijk niet zijn toegestaan? U hebt wettelijk wel recht om een andere provider te nemen. Tenzij u de afgelopen maanden een korting gehad hebt. Zoals bv de eerste 6 maanden een korting bij een jaarabonnement. In dat geval kunt u niet opzeggen.
Alles valt en staat met uw abonnement en de voorwaarden die gegeven zijn bij het abonnement.
Alles valt en staat met uw abonnement en de voorwaarden die gegeven zijn bij het abonnement.
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Dat hangt af van de omstandigheden in uw casus. Gaat het om bepaalde of onbepaalde termijn? Wanneer heeft u de overeenkomst afgesloten? Wat staat hierover in de algemene voorwaarden? Heeft u wel een redelijke mogelijkheid gekregen om van die voorwaarden kennis te nemen? (Je kan dat altijd betwisten, als het zover komt.)
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
In dat geval zou er sprake kunnen zijn van een misleidende handelspraktijk kunnen zijn en als dat het geval is dan kan TS de overeenkomst (met terugwerkende kracht) vernietigen.NeoDutchio schreef: ↑20 okt 2019 20:37Tenzij u de afgelopen maanden een korting gehad hebt. Zoals bv de eerste 6 maanden een korting bij een jaarabonnement. In dat geval kunt u niet opzeggen.
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Totaal Off topic, maar bij ons in het dorp gaat de rioolbelasting/reinigingsheffing met 20 procent omhoog, mag dat ook ?
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Totaal Off topic, maar bij ons in het dorp gaat de hondenbelasting tot 30 procent omhoog, (bij 2 of meer hondjes), mag dat ook ?
-
- Berichten: 32468
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Ziggo verhoogde de prijzen met € 2,50 en niet met 25%. En ja, dat mag.
moederslink
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Misleidende handelspraktijk? U hebt nog nooit een nieuw abonnement afgesloten?alfatrion schreef: ↑20 okt 2019 22:05In dat geval zou er sprake kunnen zijn van een misleidende handelspraktijk kunnen zijn en als dat het geval is dan kan TS de overeenkomst (met terugwerkende kracht) vernietigen.NeoDutchio schreef: ↑20 okt 2019 20:37Tenzij u de afgelopen maanden een korting gehad hebt. Zoals bv de eerste 6 maanden een korting bij een jaarabonnement. In dat geval kunt u niet opzeggen.
*Ziggo: eerste 6 maanden €49.50 per maand, daarna vanaf €52,- (ligt aan het pakket);
*KPN: de eerste 3 maanden vanaf € 35,-, daarna €52,50 per maand;
*T-Mobile: eerste 6 maanden €24,50, daarna €44,50 per maand.
Allemaal misleidende handelspraktijken, of gewoon conform het aangeboden pakket? Kunt u dan wel even uitleggen wat er precies misleidend is aan de eerste 3 of 6 maanden korting?
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Behalve als het eerst een tientje kostte en nu dus twaalf en een half. Dan is dat 25%, en ja dat mag.Bob Schurkjens schreef: ↑20 okt 2019 22:53Ziggo verhoogde de prijzen met € 2,50 en niet met 25%. En ja, dat mag.
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Ja, waarom zou je de voorwaarden lezen? Maar vast betwisten, je weet maar nooit. Iedereen krijgt die voorwaarden thuisgestuurd, maar de Ts vast niet.alfatrion schreef: ↑20 okt 2019 21:11Dat hangt af van de omstandigheden in uw casus. Gaat het om bepaalde of onbepaalde termijn? Wanneer heeft u de overeenkomst afgesloten? Wat staat hierover in de algemene voorwaarden? Heeft u wel een redelijke mogelijkheid gekregen om van die voorwaarden kennis te nemen? (Je kan dat altijd betwisten, als het zover komt.)
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
De laatste prijsverhoging van reguliere abonnementen was gemiddeld 2,50, geen 25%. (max 2,95 voor 1 specifiek abonnement) Ik had het echt wel gemerkt als ons maandbedrag 25% hoger was geworden durf ik wel te zeggen. Kan het zijn dat in jullie geval een tijdelijke aanbieding, zeg de eerste 6 maanden 25% korting bij een nieuw abonnement, is komen te vervallen?
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Dat is wanneer een bedrijf onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie geeft of juist belangrijke informatie weg laat, waardoor een consument een besluit zou kunnen nemen over een transactie die hij anders mogelijk niet genomen zou hebben. Informatie over de prijs is zo belangrijk dat hierover correct moet worden geinformeerd op de plek waar de overeenkomst wordt aangegaan. Als dat niet volledig is gebeurt, bijvoorbeeld door alleen de prijs van de eerste zes maanden te vermelden, dan is er sprake van misleiding en kan de overeenkomst vernietigd worden.NeoDutchio schreef: ↑20 okt 2019 22:58Misleidende handelspraktijk?alfatrion schreef: ↑20 okt 2019 22:05In dat geval zou er sprake kunnen zijn van een misleidende handelspraktijk kunnen zijn en als dat het geval is dan kan TS de overeenkomst (met terugwerkende kracht) vernietigen.NeoDutchio schreef: ↑20 okt 2019 20:37Tenzij u de afgelopen maanden een korting gehad hebt. Zoals bv de eerste 6 maanden een korting bij een jaarabonnement. In dat geval kunt u niet opzeggen.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Nu nog een definitie van misleidende consumentenpraktijk, als die tenminste bestaat. Dat is wanneer een consument klaagt dat de prijs verhoogd wordt nadat hij een tijdelijke korting heeft ontvangen. Dit kan natuurlijk ook aan consumenten geheugenverlies worden toegeschreven.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
U hoeft mij niet uit te leggen wat de inhoud is, ik vroeg u wat de misleiding zou zijn in deze casus. Geen enkele provider geeft geen openheid in de prijzen. Overal staat duidelijk de normale prijs met daarbij de aktieprijs voor de eerste x maanden. Van misleiding is daarin dus geen sprake.alfatrion schreef: ↑21 okt 2019 09:31Dat is wanneer een bedrijf onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie geeft of juist belangrijke informatie weg laat, waardoor een consument een besluit zou kunnen nemen over een transactie die hij anders mogelijk niet genomen zou hebben. Informatie over de prijs is zo belangrijk dat hierover correct moet worden geinformeerd op de plek waar de overeenkomst wordt aangegaan. Als dat niet volledig is gebeurt, bijvoorbeeld door alleen de prijs van de eerste zes maanden te vermelden, dan is er sprake van misleiding en kan de overeenkomst vernietigd worden.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Iets te hard omschreven, maar als het einde van de aktieperiode precies zou samenvallen met de jaarlijkse prijsaanpassing, dan lijkt het inderdaad op een gigantische verhoging. In de brief/mail staat een veel hogere prijs dan dat er nu betaald werd en dan ga je eerst klagen en daarna pas kijken. Maar ja, dat is een aanname aangezien we niet weten wat TS nu betaald, gaat betalen en wat de afspraken zijn.Theotrucker schreef: ↑21 okt 2019 09:48Nu nog een definitie van misleidende consumentenpraktijk, als die tenminste bestaat. Dat is wanneer een consument klaagt dat de prijs verhoogd wordt nadat hij een tijdelijke korting heeft ontvangen. Dit kan natuurlijk ook aan consumenten geheugenverlies worden toegeschreven.
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Je conclusie is prematuur. Je kan niet concluderen dat Ziggo geen misleidende handelspraktijk heeft verricht in het aanbod dat TS heeft ontvangen, omdat je het aanbod niet hebt gezien.NeoDutchio schreef: ↑21 okt 2019 09:49U hoeft mij niet uit te leggen wat de inhoud is, ik vroeg u wat de misleiding zou zijn in deze casus. Geen enkele provider geeft geen openheid in de prijzen. Overal staat duidelijk de normale prijs met daarbij de aktieprijs voor de eerste x maanden. Van misleiding is daarin dus geen sprake.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Ook in dit draadje is het weer gissen en theoretiseren omdat topicstarter niet meer reageert. 25% van wat? Wat voor abonnement?
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Spijkers op laag water (patroon?). In actieperiodes doen ze bij Ziggo altijd een aanbod met de verlaagde prijs en de prijs na de aktieperiode. Er is werkelijk geen enkele realistische reden om te denken dat dat hier anders zou zijn.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo verhoogt prijs met 25%
Maar je eigen reactie is ook prematuur. De andere baseren zich tenminste nog op eerdere situaties waarbij Ziggo de prijzen heeft verhoogd, hun reactie is dus minder prematuur omdat het niet aannemelijk is dat Ziggo bij een unieke klant afwijkt van hun algemene beleid bij prijsverhogingen.alfatrion schreef: ↑21 okt 2019 10:27Je conclusie is prematuur. Je kan niet concluderen dat Ziggo geen misleidende handelspraktijk heeft verricht in het aanbod dat TS heeft ontvangen, omdat je het aanbod niet hebt gezien.NeoDutchio schreef: ↑21 okt 2019 09:49U hoeft mij niet uit te leggen wat de inhoud is, ik vroeg u wat de misleiding zou zijn in deze casus. Geen enkele provider geeft geen openheid in de prijzen. Overal staat duidelijk de normale prijs met daarbij de aktieprijs voor de eerste x maanden. Van misleiding is daarin dus geen sprake.