Herroepen Nintendo-game lukt niet
Geplaatst: 03 mar 2020 09:56
We hebben een game gekocht, mijn zoon vindt de game tegen vallen.
In de transactie mail staat dat ik het binnen 14 dagen kan herroepen, formulier wat toegevoegd is vul ik in en verstuur dit.
Er staat bij de transactie dat je binnen 14 dagen zonder reden kunt herroepen.
Nu heb ik vanmorgen Nintendo aan de lijn want kreeg mijn tegoed niet terug.
Het is niet mogelijk om te herroepen. Deze mail die ik in het Nederlands kreeg, is Duitse regelgeving.
Dus voor Duitsland geldt dit wel, voor de Nederlandse markt geldt dit niet.
Vind een vreemde zaak en ga nu mijn kind teleurstellen.
Saskia
Mail:
Tegoed wordt niet vergoed en kan alleen in de Nintendo eShop worden gebruikt.
--------------------
■RECHT VAN HERROEPING (voor Nintendo-winkeldiensten)
Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen te herroepen zonder opgave van redenen.
De herroepingstermijn verstrijkt na 14 dagen vanaf de afsluiting van het contract.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je besluit om de overeenkomst te herroepen (Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Duitsland, telefoon: +31 909 0490444 (Nederland; 0,45 €/min), +32 900 10800 (België; 0,45 €/min) fax: +49 69 667747 95412, e-mail: [email protected] / [email protected]). Je kan daarvoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier, maar bent hiertoe niet verplicht.
Voor tijdige herroeping volstaat het om jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van herroeping
Indien je de overeenkomst herroept, betalen wij je alle betalingen, die tot op dat moment door ons zijn ontvangen, terug, inclusief de afleverkosten (behalve eventuele aanvullende kosten, indien je hebt gekozen voor een andere verzendwijze dan de goedkoopste verzendwijze die wij aanbieden).
Wij verrichten de terugbetaling zonder onnodige vertraging en niet later dan 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing om het contract te herroepen.
Terugbetaling zal plaatsvinden op dezelfde wijze als waarop je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk akkoord bent gegaan met een andere wijze van terugbetaling; in ieder geval zal voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Indien je hebt gevraagd om met de levering van diensten te beginnen voordat de herroepingstermijn is verlopen, dien je ons een bedrag te betalen dat evenredig is aan hetgeen op het moment dat je ons van je herroeping in kennis stelde, reeds was geleverd, in vergelijking met de volledige uitvoering van de overeenkomst.
***
■Het herroepingsrecht bestaat niet ten aanzien van overeenkomsten met betrekking tot:
- de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd: zodra we zijn begonnen met de uitvoering met jouw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en jij hebt erkend dat je daarmee je herroepingsrecht verliest;
- dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst: als de uitvoering is begonnen met jouw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en je hebt erkend dat je daarmee je herroepingsrecht verliest zodra de overeenkomst volledig door ons is uitgevoerd.
***
■Modelformulier voor herroeping
(Als je de overeenkomst wilt herroepen kun je dit formulier invullen en terugsturen)
- Naar Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Duitsland, fax: +49 69 667747 95412, e-mail: [email protected] / [email protected]
Ik/wij ( * ) deel/delen ( * ) u hierbij mede dat ik/wij ( * ) onze overeenkomst betreffende de levering van de volgende dienst ( * ) ontbind/ontbinden ( * ):
- Besteld op ( * )/ontvangen op ( * ):
- Naam/namen consument(en):
- Adres consument(en):
- Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend):
- Datum:
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
--------------------
Antwoord niet op e-mails die vanaf dit e-mailadres zijn verstuurd.
Neem voor meer informatie contact met ons op.
Nintendo Helpdesk
Postbus 564
3430 AN Nieuwegein
Nederland
(+31) 0909-0490444
(€ 0,45 per minuut)
[email protected]
--------------------
Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Duitsland.
Geregistreerd bij de rechtbank van Frankfurt am Main onder nummer HRB 101840. Geschäftsführer (Directeur): Koji Miyake.
In de transactie mail staat dat ik het binnen 14 dagen kan herroepen, formulier wat toegevoegd is vul ik in en verstuur dit.
Er staat bij de transactie dat je binnen 14 dagen zonder reden kunt herroepen.
Nu heb ik vanmorgen Nintendo aan de lijn want kreeg mijn tegoed niet terug.
Het is niet mogelijk om te herroepen. Deze mail die ik in het Nederlands kreeg, is Duitse regelgeving.
Dus voor Duitsland geldt dit wel, voor de Nederlandse markt geldt dit niet.
Vind een vreemde zaak en ga nu mijn kind teleurstellen.
Saskia
Mail:
Tegoed wordt niet vergoed en kan alleen in de Nintendo eShop worden gebruikt.
--------------------
■RECHT VAN HERROEPING (voor Nintendo-winkeldiensten)
Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen te herroepen zonder opgave van redenen.
De herroepingstermijn verstrijkt na 14 dagen vanaf de afsluiting van het contract.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je besluit om de overeenkomst te herroepen (Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Duitsland, telefoon: +31 909 0490444 (Nederland; 0,45 €/min), +32 900 10800 (België; 0,45 €/min) fax: +49 69 667747 95412, e-mail: [email protected] / [email protected]). Je kan daarvoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier, maar bent hiertoe niet verplicht.
Voor tijdige herroeping volstaat het om jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van herroeping
Indien je de overeenkomst herroept, betalen wij je alle betalingen, die tot op dat moment door ons zijn ontvangen, terug, inclusief de afleverkosten (behalve eventuele aanvullende kosten, indien je hebt gekozen voor een andere verzendwijze dan de goedkoopste verzendwijze die wij aanbieden).
Wij verrichten de terugbetaling zonder onnodige vertraging en niet later dan 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing om het contract te herroepen.
Terugbetaling zal plaatsvinden op dezelfde wijze als waarop je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk akkoord bent gegaan met een andere wijze van terugbetaling; in ieder geval zal voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Indien je hebt gevraagd om met de levering van diensten te beginnen voordat de herroepingstermijn is verlopen, dien je ons een bedrag te betalen dat evenredig is aan hetgeen op het moment dat je ons van je herroeping in kennis stelde, reeds was geleverd, in vergelijking met de volledige uitvoering van de overeenkomst.
***
■Het herroepingsrecht bestaat niet ten aanzien van overeenkomsten met betrekking tot:
- de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd: zodra we zijn begonnen met de uitvoering met jouw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en jij hebt erkend dat je daarmee je herroepingsrecht verliest;
- dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst: als de uitvoering is begonnen met jouw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en je hebt erkend dat je daarmee je herroepingsrecht verliest zodra de overeenkomst volledig door ons is uitgevoerd.
***
■Modelformulier voor herroeping
(Als je de overeenkomst wilt herroepen kun je dit formulier invullen en terugsturen)
- Naar Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Duitsland, fax: +49 69 667747 95412, e-mail: [email protected] / [email protected]
Ik/wij ( * ) deel/delen ( * ) u hierbij mede dat ik/wij ( * ) onze overeenkomst betreffende de levering van de volgende dienst ( * ) ontbind/ontbinden ( * ):
- Besteld op ( * )/ontvangen op ( * ):
- Naam/namen consument(en):
- Adres consument(en):
- Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend):
- Datum:
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
--------------------
Antwoord niet op e-mails die vanaf dit e-mailadres zijn verstuurd.
Neem voor meer informatie contact met ons op.
Nintendo Helpdesk
Postbus 564
3430 AN Nieuwegein
Nederland
(+31) 0909-0490444
(€ 0,45 per minuut)
[email protected]
--------------------
Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Duitsland.
Geregistreerd bij de rechtbank van Frankfurt am Main onder nummer HRB 101840. Geschäftsführer (Directeur): Koji Miyake.