LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik heb veel collega’s en leerlingen in die leeftijd groep, die hebben echt geen tijd om door te zakken.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
06 feb 2021 20:32
Jablan schreef:
06 feb 2021 20:07
....als jij in de file staat, waarom doe je de essentiële reizen met de trein......
Gaat je eigenlijk niets aan, maar is financieel net iets gunstiger. En op langere afstanden wel zo relaxt (als de dagjesmensen, grootouders en ongure types welke warm willen zitten thuis blijven).
Toch weer ikke, ikke, ikke. Jammer. Je hebt de beschikking over een alternatief, daarmee vervalt je recht om over de andere treinreizigers een mening te hebben of te mopperen over volle treinen met staanplaatsen. De trein is voor jou geen essentieel vervoermiddel.
Moneyman schreef:
06 feb 2021 20:48
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 19:30
De meeste jongeren tussen 20 en 25 gaan nu door tot half 5.
Ehm... “de meeste”...?
De jonge medemenschen, die de volgende dag geen verplichtingen hebben :wink:

Hier was nog een follow-up op:
Jablan schreef:
25 jan 2021 16:05
Zag net op het koffiekanaal van mijn werk, dat de eerste relschoppers van gisteren nu zijn ontslagen. Dit was bij een klant, die zijn eigen mensen herkende op de beelden.
Het is geëindigd met vier ontslagen en twee keer in dienst blijven onder voorwaarden, waarvoor ze heel stil en braaf hebben getekend.

Lady1234
Berichten: 27232
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Denken geen verplichtingen te hebben.

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
06 feb 2021 21:42
De trein is voor jou geen essentieel vervoermiddel.
Ken we elkaar. Hoe kom je erbij, je schrijft maar wat.
Veroordelen van andere is wat veel ikke ikke ikke.

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 feb 2021 20:48
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 19:30
De meeste jongeren tussen 20 en 25 gaan nu door tot half 5.
Ehm... “de meeste”...?
Sorry, voor iedereen die ik ken is er niets veranderd, behalve de eindtijd. Al gaan sommigen ook gewoon om 3 uur naar huis, omdat na 2 weken wel bekend is waar hier de politie staat. Waardoor ik nu lekker kan gaan slapen.

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

BL2 schreef:
07 feb 2021 00:22
Jablan schreef:
06 feb 2021 21:42
De trein is voor jou geen essentieel vervoermiddel.
Ken we elkaar. Hoe kom je erbij, je schrijft maar wat.
Veroordelen van andere is wat veel ikke ikke ikke.
Jouw teksten zijn vooral heel veel ikke ikke ikke.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb mijn man een beetje zitten uitlachen, toen hij na een paar weken klaagde over het thuiswerken. Nu mijn winkel dicht is vanaf half december merk ik pas wat het is. Waar mijn man nog zijn gewone werktijden heeft, hoef ik enkel nog de webshop bestellingen te doen. Weg ritme, weg sociale contacten. Er zijn dagen dat ik pas om 11 uur uit de veren ben. Wat maakt het uit?
Manlief is nu bijna een jaar thuis, dochterlief ook alweer twee maanden en de ander anderhalve maand. Wat het zo ellendig maakt is het gebrek aan afwisseling. Alle dagen zijn hetzelfde. En daarbij het gebrek aan perspectief. Het contact met collega's gaat eigenlijk alleen over de wederzijdse precaire financiële situaties, het in de steek gelaten worden door de overheid. Ik vind er echt geen klap meer aan zo.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ja dat is zo mh73, het wordt een sleur. Elke dag lijkt op de andere.
Daar klaagt iedereen over.
Niet de moed opgeven hoor, dit gaat ook weer voorbij.

BL2
Berichten: 4870
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

angel1978 schreef:
07 feb 2021 07:27
Jouw teksten zijn vooral heel veel ikke ikke ikke.
Verklaar je nader ?
Als ik treinen zie volgepakt met mensen welke echt niet om essentiële redenen reizen met tassen vol spullen, grootouders, studenten, kinderen, fietsen en kinderwagens, en hele groepen vrienden en vriendinnenclubjes, dan klopt er in tijden van een Lockdown iets niet.

witte angora
Berichten: 30951
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach BL2, angel is weer eens aan het zeeleeuwen, stangen dus.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

theodorus.k schreef:
07 feb 2021 11:06
Lees af en toe eens mee, je moet toch wat? Daarom vergeleek ik eens de eerste pagina met de laatste, je kan niet ontkennen dat de reactie`s van dezelfde personen nu een andere klank hebben over het Corona probleem hebben dan nu. Mijn visie is dat het nog heel lang kan duren zeker met de aankomende varianten die nog agressiever zijn.

Hoe op te lossen? daar zijn we al veel te laat mee, dat hadden we op de eerste dag van pagina 1 moeten doen.
Achteraf roepen is altijd gemakkelijk.

Moneyman
Berichten: 30273
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
07 feb 2021 03:51
Moneyman schreef:
06 feb 2021 20:48
Nijogeth schreef:
06 feb 2021 19:30
De meeste jongeren tussen 20 en 25 gaan nu door tot half 5.
Ehm... “de meeste”...?
Sorry, voor iedereen die ik ken is er niets veranderd, ...
Je maakt weer je gebruikelijk denkfout door jouw vriendengroep als representatief voor de rest van Nederland te zien. Gelukkig is dat niet het geval.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
07 feb 2021 12:41


Prof. Dr. Jaap Goudsmid geeft de oplossing in Buitenhof. 1e onderwerp van vandaag.
Onmiddellijk alle 60 plussers (4,5 miljoen) binnen 2 maanden 1x vaccineren met elk beschikbaar vaccin.
Per 1 september herhalen samen met griepprik schema voor zelfde groep.
Alle vaccins werken tegen ernstige ziekte. Niet altijd tegen verspreiding. Maar ziekenhuizen belasting wordt opgeheven daarmee.

Vaccins geven via immuunsysteem duurzame bescherming zei hij. Maatschappij kan al voor de zomer volledig open zonder maatregelen.
Kan het nog niet terug kijken, maar kwam hij daar om zijn boek te promoten?

Nijogeth
Berichten: 10093
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
07 feb 2021 13:01
Je maakt weer je gebruikelijk denkfout door jouw vriendengroep als representatief voor de rest van Nederland te zien. Gelukkig is dat niet het geval.
Nou, ik heb het dan vooral over wat ik van mensen om me heen hoor. Wij hebben zelf met de vriendengroep na het eerste weekend gezegd dat we dat niet meer gaan doen. We hebben even alles op een rijtje gezet en beoordeeld dat het risico om gepakt te worden hier redelijk verwaarloosbaar is. De meeste wonen binnen loopafstand van elkaar en de personen die wat verder weg wonen, die blijven gewoon slapen als ze komen.

Bij ons was het heel simpel, de politie hier bestaat uit wat wijkagenten (die snachts niet werken hier), 4 boa's en 10 politieagenten en dat is voor een aantal grotere plaatsen bij elkaar. Over het algemeen voeren ze nu controles uit op specifieke plaatsen voornamelijk op autoverkeer. Daar komen we niet, want we kunnen overal binnendoor wandelen, waar geen auto's komen. Het risico dat je dan net die 2 anderen tegenkomt wordt dan zo klein en als je een beetje op let, dan zie je ze al van een afstand en kun je het op een lopen zetten. Er is nog niemand gepakt tot nu toe.

Als ik dan hier in het appartementencomplex kijk, dan zie ik eigenlijk bij de meesten hetzelfde, ze komen gewoon om 2 of 3 uur thuis. Al is 1 jongen wel al 2x staande gehouden op de terugweg van het werk. En die 2x was op een afstand van een kilometer van het complex en binnen een minuut ook nog. Verder is ie niet meer staande gehouden, terwijl ie 5x per week later op de avond naar huis moet. Verder zijn er nu voor de personen die zich op zaterdagavond vervelen elke week feestjes in het complex, iedere week is het bij iemand anders en het is eigen drinken meenemen. Gisteren was het echt heel gezellig, dan is zo'n complex ideaal, omdat je geen regels hoeft te overtreden.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
07 feb 2021 13:23


@lowieze dat weet ik niet maar wat hij zei was zo duidelijk allemaal.
Komt overeen met wat hij in het Parool ook zegt:

Viroloog Jaap Goudsmit: ‘Virussen bestaan al langer dan de mensheid’
Door corona zijn we in een nieuw tijdperk gekomen, stelt viroloog Jaap Goudsmit. ‘Ik zie voor me dat er een vaccinatieprogramma voor zestigplussers komt, net zoals er nu is voor kinderen.’

https://www.parool.nl/nederland/viroloo ... ~b26dcc22/

Persoonlijk vind ik dat niet echt iets nieuws.

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

“....en als je een beetje op let, dan zie je ze al van een afstand en kun je het op een lopen zetten. Er is nog niemand gepakt tot nu toe.”

Heeft u het nu over pubers van ca. 15 jaar of echt over volwassenen, Nijogeth?

Moneyman
Berichten: 30273
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
07 feb 2021 13:24
[Gisteren was het echt heel gezellig, dan is zo'n complex ideaal, omdat je geen regels hoeft te overtreden.
:lol: Tuurlijk

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
07 feb 2021 13:41
“....en als je een beetje op let, dan zie je ze al van een afstand en kun je het op een lopen zetten. Er is nog niemand gepakt tot nu toe.”

Heeft u het nu over pubers van ca. 15 jaar of echt over volwassenen, Nijogeth?
Retorische vraag toch?

Lowieze
Berichten: 6656
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
07 feb 2021 14:15
:D

Nou @lowieze kijk dan het gesprek nog maar eens, 1e onderwerp: https://www.vpro.nl/buitenhof/kijk/afle ... -2021.html

Edit: Falend overheidsbeleid, in september coronavrij, maatregelen afschaffen 1 maand nadat de 60 plussers zijn gevaccineerd binnen twee maanden. Welk vaccin maakt niet uit, Alle vaccins werken tegen ernstige ziekte, en nog geen enkel vaccin heeft bewezen besmettingen te voorkomen. Volgens hem zorgt ook vaccin voor langdurige immuniteit via immuunsysteem, zelfde als dat je besmet bent geweest. Ook Gezondheidsraad adviseerde dat al enkele malen aan regering Rutte maar die negeerden dat advies.
Inderdaad dus om zijn boek te promoten :D .
Ik hoor eigenlijk alleen maar de mening van weer een viroloog. Meer niet.

angel1978
Berichten: 11056
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

En we negeren de huisartsen die voorrang willen, de ic-verpleegkundigen die eerst moeten, het zorgpersoneel dat eerst moet, de mantelzorgers die eerst moeten en oh ja, natuurlijk ook de leraren die nu absoluut voorrang verdienen.
Vergeten we nog de jongeren natuurlijk want dan kan de economie weer open.

Met een beetje mazzel houden we dadelijk alleen nog de baby's, peuters en kleuters over die geen vaccinatie hoeven.. oh nee die gaan mee in hun eigen vaccinatie schema natuurlijk.

Iedereen voorrang!!!

Gesloten