Meer iets voor de huiskamer om over door te filosoferen.fonsflons schreef: ↑25 jan 2021 13:59maar ik het snap het niet als je beargumentatie komt van vage Facebook en YouTube bronnen welke met 30 sec onderzoek/nuchter nadenken onderuit te halen zijn. En toch zie ik ook in mijn omgeving intelligente mensen serieus geloven in een politiek pedo netwerk, wereldwijde complottheorieën etc. Dan besef je je dat sommigen gewoon vatbaar zijn voor dit soort waanbeelden, dat dit soort waanideeën ook door intelligente mensen geloofd worden etc. DAT vind ik schrikbarend.
+
Zag net op het koffiekanaal van mijn werk, dat de eerste relschoppers van gisteren nu zijn ontslagen. Dit was bij een klant, die zijn eigen mensen herkende op de beelden. Als ze weer aan het werk komen, zal dat via een eigen netwerk zijn, want bij de bemiddelaars straalt nu het 'onbemiddelbaar' van het scherm af.sjohie schreef: ↑25 jan 2021 14:08Ik ken ook iemand, die worstelt met zijn eigen bedrijfje, maar onder die bedrijfsnaam van alles digitaal roept en post, ook in facebook groepen van dorpen/steden waar hij zijn klanten uit moet putten. Kan me niet voorstellen dat dat zijn bedrijfje ten goede zal komen.
(Overigens komt het omgekeerde ook voor, hier en daar zijn mensen met een strafblad erg welkom als werknemer. Bevalt het, dan zijn ze erg loyaal.)