Nijogeth schreef: ↑25 jan 2021 11:57
PeterPeters1966 schreef: ↑25 jan 2021 11:10
En gelukkig: er is in Den Haag een bontkraagje tussen de relschoppers gevonden dus Geert Wilders gaat los op Jesse Klaver op Twitter. Ranzige bruinhemd.
Huh, als ik de beelden zo zie waren er in Eindhoven ook meerdere personen met een kleurtje hoor. Dat zou namelijk heel vreemd zijn, als die er helemaal niet tussen zouden lopen. In alle groepen en lagen lopen namelijk idioten rond.
Overigens moet ik zeggen dat ik een interview van Nieuwnieuws (overigens niet echt representatief voor nieuws) zag, van de momenten waarop het nog rustig was en dat je gewoon ziet dat het onrustiger wordt als de politie klaar staat het plein schoon te vegen.
https://youtu.be/Xy0kFm8GpC8
Dat geeft me wel de indruk dat de politie niet echt escalatie heeft voorkomen, maar het juist uitlokt met hun aanwezigheid. Die mensen kwamen niet om te rellen, lijkt me dus, maar wel om te rellen met de politie als die zou ingrijpen.
Da's dezelfde kansloze redenering van die idioten in die TV programma's met van die camera-auto's van de politie. "Ja ik dacht die rijden zo achter me, ik ga harder rijden om ze af te schudden.".
Los daarvan zijn al deze mensen veelvuldig gesommeerd om zich te verwijderen, en dat is uit de mond van een agent in vorm en functie een bevel wat je dient op te volgen als burger.
En die wetgeving is onderdeel van hetzelfde pakket wat jouw baan beschermd tegen al te lompe werkgevers, je voorziet van een WW of AOW uitkering, je een van de meest geaccepteerde paspoorten ter wereld geeft, je een van de meest geroemde pensioenvoorzieningen biedt ,en zo verder.
En ja, aan al die dingen mankeert ook wel weer genoeg, en ja ook onze politiek/bestuurders maken serieuze fouten, maar dit in de schoenen (af)schuiven van de handhavers, vindt ik wel het laagste van het laagste wat je kan doen.