LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
25 jan 2021 11:45
Jablan schreef:
25 jan 2021 11:32
Elke vergelijking met een burgeroorlog gaat mank, want - het woord zegt het al - een burgeroorlog is tussen inwoners onderling, niet de staat tegenover een deel van de eigen inwoners. Door het woord in de mond te nemen, drijft deze burgemeester de onvrede verder op de spits, want aan de andere kant wordt nu gedacht 'wil je dat? dan krijg je dat!'.
Dat is een onjuiste interpretatie jouwerzijds. Ook een strijd tussen burgers en overheid is een burgeroorlog.
Idd. De definitie van burgeroorlog ( wikipedia ): Een burgeroorlog is een oorlog waarbij de strijdende partijen deel uitmaken van hetzelfde land of rijk.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
25 jan 2021 11:10
En gelukkig: er is in Den Haag een bontkraagje tussen de relschoppers gevonden dus Geert Wilders gaat los op Jesse Klaver op Twitter. Ranzige bruinhemd.
Huh, als ik de beelden zo zie waren er in Eindhoven ook meerdere personen met een kleurtje hoor. Dat zou namelijk heel vreemd zijn, als die er helemaal niet tussen zouden lopen. In alle groepen en lagen lopen namelijk idioten rond.

Overigens moet ik zeggen dat ik een interview van Nieuwnieuws (overigens niet echt representatief voor nieuws) zag, van de momenten waarop het nog rustig was en dat je gewoon ziet dat het onrustiger wordt als de politie klaar staat het plein schoon te vegen. https://youtu.be/Xy0kFm8GpC8

Dat geeft me wel de indruk dat de politie niet echt escalatie heeft voorkomen, maar het juist uitlokt met hun aanwezigheid. Die mensen kwamen niet om te rellen, lijkt me dus, maar wel om te rellen met de politie als die zou ingrijpen.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
25 jan 2021 11:32
Op de vorige pagina's zie je de beeldvorming uit andere decennia terug: kampementen, hard straffen, etc. Conclusie: in zeker veertig jaar is het niet gelukt de werkelijke problemen van deze groep landgenoten op te lossen.
Ik denk dat beide nodig zijn. Probleemgevallen helpen, daarnaast een harde aanpak in de gevallen waar dat niet werkt.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
25 jan 2021 11:57
PeterPeters1966 schreef:
25 jan 2021 11:10
En gelukkig: er is in Den Haag een bontkraagje tussen de relschoppers gevonden dus Geert Wilders gaat los op Jesse Klaver op Twitter. Ranzige bruinhemd.
Huh, als ik de beelden zo zie waren er in Eindhoven ook meerdere personen met een kleurtje hoor. Dat zou namelijk heel vreemd zijn, als die er helemaal niet tussen zouden lopen. In alle groepen en lagen lopen namelijk idioten rond.

Overigens moet ik zeggen dat ik een interview van Nieuwnieuws (overigens niet echt representatief voor nieuws) zag, van de momenten waarop het nog rustig was en dat je gewoon ziet dat het onrustiger wordt als de politie klaar staat het plein schoon te vegen. https://youtu.be/Xy0kFm8GpC8

Dat geeft me wel de indruk dat de politie niet echt escalatie heeft voorkomen, maar het juist uitlokt met hun aanwezigheid. Die mensen kwamen niet om te rellen, lijkt me dus, maar wel om te rellen met de politie als die zou ingrijpen.
Da's dezelfde kansloze redenering van die idioten in die TV programma's met van die camera-auto's van de politie. "Ja ik dacht die rijden zo achter me, ik ga harder rijden om ze af te schudden.".

Los daarvan zijn al deze mensen veelvuldig gesommeerd om zich te verwijderen, en dat is uit de mond van een agent in vorm en functie een bevel wat je dient op te volgen als burger.

En die wetgeving is onderdeel van hetzelfde pakket wat jouw baan beschermd tegen al te lompe werkgevers, je voorziet van een WW of AOW uitkering, je een van de meest geaccepteerde paspoorten ter wereld geeft, je een van de meest geroemde pensioenvoorzieningen biedt ,en zo verder.

En ja, aan al die dingen mankeert ook wel weer genoeg, en ja ook onze politiek/bestuurders maken serieuze fouten, maar dit in de schoenen (af)schuiven van de handhavers, vindt ik wel het laagste van het laagste wat je kan doen.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
25 jan 2021 12:14
16again schreef:
25 jan 2021 12:00
Ik denk dat beide nodig zijn. Probleemgevallen helpen, daarnaast een harde aanpak in de gevallen waar dat niet werkt.
Denk je echt dat opsluiten en heropvoeden helpt?
Het journaal toont aan, dat de aanpak van relschoppers de laatste jaren in ieder geval niet werkt.
Vraag maar aan oom agent. Die is vaak langer bezig om een draaideur crimineeltje op te pakken, dan dat het duurt om hem weer op vrije voeten te stellen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb wel wat een hekel aan mezelf, want elke keer als ik zie hoe die muts die straal van dat waterkanon voor de kop krijgt en tegen dat gebouw aan knalt, kan ik een kleine binnensmondse gniffel niet onderdrukken. Ik ben niet het type om me te verkneukelen aan de ellende van anderen, maar deze wappies maken het me soms wel erg moeilijk. Moet ik misschien ook maar eens tegen gaan demonstreren, tegen wat zij anders best normale Nederlanders aan morele trauma's opdwingen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

fonsflons schreef:
25 jan 2021 12:25
het afgelopen jaar is duidelijk gebleken dat discussiëren weinig nut heeft als je tegen een stuk hout staat te praten
In sommige gevallen dor hout, in andere gevallen voortijdig afgestorven hout.

*Gooit nog maar eens blok hout in de kachel*

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
25 jan 2021 11:38
Zijn voordeel: 'law & order statement' afgeven = beeldvorming. Op de vorige pagina's zie je de beeldvorming uit andere decennia terug: kampementen, hard straffen, etc. Conclusie: in zeker veertig jaar is het niet gelukt de werkelijke problemen van deze groep landgenoten op te lossen.
Je kletst er weer een eind omheen.

Nogmaals dan maar. Wat heeft in het kader van 'verkiezingsretoriek' een VVD-burgemeester eraan om dit te roepen?
Misschien gewoon niet slimmer?

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
25 jan 2021 12:48
Maar het echte probleem is natuurlijk dat zij, en haar hele omgeving, er waarschijnlijk heilig van overtuigd zijn dat ze echt toevallig tussen 150 man ME liep en helemaal niets met de commotie te maken had.
Haha ja - net als dat "zieliege oude mannetje" die vorige week "toevallig" op het Museumplein een rondje aan het lopen was en toen door politiegeweld een hoofdwond opliep.

Wat een toeval - die liep er gisteren wéér... :lol: :lol:

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

fonsflons schreef:
25 jan 2021 13:59
Kan me die beelden van de oma in haar scootmobiel die omver getrokken werd ook nog wel herinneren. Schande! Tot je de volledige beelden zag waarbij ze eerst probeerde de ME linie omver te rijden haha. Maar goed, zo wordt er natuurlijk van 2 kanten uit beeld gemanipuleerd.

Maar ik blijf mij verbazen. Ik snap woede, ik snap frustratie, ik snap demonstratie, ik snap dat je tegen maatregelen bent, ik snap dat je je niet wilt laten vaccineren, maar ik het snap het niet als je beargumentatie komt van vage Facebook en YouTube bronnen welke met 30 sec onderzoek/nuchter nadenken onderuit te halen zijn. En toch zie ik ook in mijn omgeving intelligente mensen serieus geloven in een politiek pedo netwerk, wereldwijde complottheorieën etc.

Dan besef je je dat sommigen gewoon vatbaar zijn voor dit soort waanbeelden, dat dit soort waanideeën ook door intelligente mensen geloofd worden etc. DAT vind ik schrikbarend.

Ik ken er serieus een paar die straks geen enkele opdracht meer krijgen (freelancer/ZZP) omdat ze zo actief op Facebook aan het rellen zijn dat geen enkele opdrachtgever het nog waagt om ze naar een klant te sturen.
Ik ken ook iemand, die worstelt met zijn eigen bedrijfje, maar onder die bedrijfsnaam van alles digitaal roept en post, ook in facebook groepen van dorpen/steden waar hij zijn klanten uit moet putten. Kan me niet voorstellen dat dat zijn bedrijfje ten goede zal komen. :shock:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

fonsflons schreef:
25 jan 2021 13:59
maar ik het snap het niet als je beargumentatie komt van vage Facebook en YouTube bronnen welke met 30 sec onderzoek/nuchter nadenken onderuit te halen zijn. En toch zie ik ook in mijn omgeving intelligente mensen serieus geloven in een politiek pedo netwerk, wereldwijde complottheorieën etc. Dan besef je je dat sommigen gewoon vatbaar zijn voor dit soort waanbeelden, dat dit soort waanideeën ook door intelligente mensen geloofd worden etc. DAT vind ik schrikbarend.
Meer iets voor de huiskamer om over door te filosoferen.
fonsflons schreef:
25 jan 2021 13:59
Ik ken er serieus een paar die straks geen enkele opdracht meer krijgen (freelancer/ZZP) omdat ze zo actief op Facebook aan het rellen zijn dat geen enkele opdrachtgever het nog waagt om ze naar een klant te sturen.
+
sjohie schreef:
25 jan 2021 14:08
Ik ken ook iemand, die worstelt met zijn eigen bedrijfje, maar onder die bedrijfsnaam van alles digitaal roept en post, ook in facebook groepen van dorpen/steden waar hij zijn klanten uit moet putten. Kan me niet voorstellen dat dat zijn bedrijfje ten goede zal komen. :shock:
Zag net op het koffiekanaal van mijn werk, dat de eerste relschoppers van gisteren nu zijn ontslagen. Dit was bij een klant, die zijn eigen mensen herkende op de beelden. Als ze weer aan het werk komen, zal dat via een eigen netwerk zijn, want bij de bemiddelaars straalt nu het 'onbemiddelbaar' van het scherm af.
(Overigens komt het omgekeerde ook voor, hier en daar zijn mensen met een strafblad erg welkom als werknemer. Bevalt het, dan zijn ze erg loyaal.)

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
25 jan 2021 16:05
Zag net op het koffiekanaal van mijn werk, dat de eerste relschoppers van gisteren nu zijn ontslagen. Dit was bij een klant, die zijn eigen mensen herkende op de beelden.
In dit land moet je voor ontslag eerst nog even langs de rechter.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat hangt er maar vanaf. Er zijn genoeg scenario's waarin dat niet hoeft.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
25 jan 2021 12:35
Ik heb wel wat een hekel aan mezelf, want elke keer als ik zie hoe die muts die straal van dat waterkanon voor de kop krijgt en tegen dat gebouw aan knalt, kan ik een kleine binnensmondse gniffel niet onderdrukken. Ik ben niet het type om me te verkneukelen aan de ellende van anderen, maar deze wappies maken het me soms wel erg moeilijk.
Nou, tekenen, Sjohie :D

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
25 jan 2021 16:41
Ik weet natuurlijk niet precies wat de waarheid is en ik heb het zelf niet gezien omdatzik nog in Antwerpen was maar dit geeft toch wel andere kijk op wat er gebeurde met die vrouw en waarom die vrouw daar stond op dat moment: https://www.ad.nl/binnenland/denisa-kre ... ~ab5a4afe/
Dat verandert voor mij niets aan mijn beeld. Mevrouw is een ervaren demonstreerder (haar Facebook staat vol demonstraties waar ze bij is). Ze had al lang en breed weg moeten wezen. Doe je dat niet, dan calculeer je risico's in.

Ze vertoont hetzelfde gedrag als die ouwe man waarover ik al eerder schreef dat hij vorige week heel toevallig tijdens een ommetje op het Museumplein stond en toen geconfronteerde werd met politiegeweld - en verrek, gisteren stond hij er wéér... :roll: en ondertussen worden dat soort "zielige slachtoffers" gebruikt en misbruikt alsof ze onschuldig zouden zijn...

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

En dan verhalen ophangen dat ze met de armen hoog probeerden weg te lopen..
a) ze liepen met de wagen mee i.p.v. er van weg
b) ik heb geen enkele arm omhoog gezien
c) man loopt bewust daar om maar zo goed mogelijk te filmen, niets proberen weg te komen.. capuchon, das voor de mond, meelopen

Ik zie niets dat mij de indruk geeft dat deze mensen vooral proberen niet bij de demonstratie te horen. Als je bang bent hierbij betrokken te raken, dan komt dat waterkanon echt niet zo dichtbij.

Te denken van deze 'oproepen tot demonstratie' :roll:
'Chaosss. Rotterdam gaat plat!’, ‘Bedek je gezicht voor de overheid. Alles moet kapot!’, ‘Laat heel Nederland zien hoe Rotterdam het doet!’. Het is een greep uit de teksten die geschreven staan op flyers die rondwaren op sociale media. In verschillende berichten worden mensen opgetrommeld om aan het eind van de middag in het centrum en ‘s avonds in Rotterdam-Zuid bijeen te komen.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Wanneer waterkanonnen worden ingezet, is daar al veel aan vooraf gegaan, inclusief een herhaalde oproep weg te gaan.

witte angora
Berichten: 31987
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dan staan er honderden te schreeuwen, met messen, stenen en fietsen te gooien, auto's in brand te steken... en dan moet ome waterwout nog even uit gaan zoeken wie er vreedzaam foto's loopt te maken en wie tot het criminele gajes hoort dat gewoon niet in deze maatschappij thuis hoort? Terwijl er al zo lang en zo vaak gezegd is daar weg te gaan?

Ik zal niet zeggen dat ze van mij met scherp mogen schieten, maar het zou wel lekker opruimen.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wel een beetje hypocriet. Eerst vuurwerk verbieden, omdat er gewonden kunnen vallen en het al druk genoeg is in de ziekenhuizen. Dan vervolgens zelf zo op mensen schieten met een waterkanon of met wapenstok op mensen inslaan. Dat is wel goed voor de drukte in de ziekenhuizen?

Maarja, alles wat daar gebeurd is, is dan ook volstrekt idioot.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunnen ze een kussentje om de wapenstok doen?

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat al die “demonstranten” hardhorend en stekeblind zijn: waardoor ze zich niet realiseren dat ze verzocht worden om weg te gaan. 😤

Gesloten