LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
24 jan 2021 23:01
Het is een feit dat als vreedzame protestacties geen effect hebben de acties zich jammer genoeg altijd verharden,dat is van alle tijden.
Dus daar hoeven we ons niet over te verwonderen.
Dat er ook altijd figuren en groepen zijn die heel andere motieven hebben er van de protesten/onvrede profiteren om te rellen is ook niet nieuw.
Waarom roeptoeteren dan allerlei burgemeesters en politie bazen dan dat dit ongehoord,ongekend en niet te begrijpen is?
Toch wat wereldvreemd?
Wat moeten ze dan?

Zeggen:

- tja, zo doen we dat hier altijd..
- tja, niets mis met een potje rellen.

Of het nog een beetje aanwakkeren door het draagvlak dat er is nog meer weg te halen door aan te geven dat je de avondklok zelf ook niets vindt?

angel1978

mh73 schreef:
24 jan 2021 22:38
witte angora schreef:
24 jan 2021 21:56
Als ik het zo zie is een volledige lock-down, met echt alles op slot, straks nog de enige optie.
Waarom nog strenger als de cijfers lager zijn dan in oktober?

Verklaart dat niet waarom het gemor groter wordt? Het maakt niet uit wat er gebeurt, we worden toch gestraft?
Dat waarom is toch ook pas 600000 keer langsgekomen ....
Het gemor is helemaal niet groter. Rellen omdat het kan heeft niets met gemor te maken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 21:29
Pff, in Tilburg zijn ze nu ook bezig.
Ze probeerden in Enschede de ruiten van de SEH van het ziekenhuis in te gooien... :shock:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ze zich snijden aan het glas kunnen ze zó naar binnen.

Of ze direct geholpen worden is een tweede, natuurlijk.

sjohie

Stelletje idioten, zelfde kaliber als die in Urk, die een teststraat in de fik steken. Naja, als de marine even een paar kotters aan de ketting legt, wordt het snel gefixt in dat durp, want dan grijpen de vaders en ooms wél in.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jan 2021 22:10
16again schreef:
24 jan 2021 22:06
Vooralsnog lijkt het middel avondklok me erger dan de kwaal. Duidelijk dat draagvlak onder een deel van de bevolking ontbreekt. Draagvlak dat overigens kan worden gekweekt door maatregelen juist niet in te voeren.
Dat is het kind met het badwater weggooien...
Keek net naar ochtend journaal, en hoor de burgemeester van Eindhoven zeggen "onderweg naar een burgeroorlog."
En dan vraag ik me af welk kind in welk badwater wordt weggegooid.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

En bedankt José :wink:
Zo snel kan het gaan.
moederslink schreef:
24 jan 2021 17:22
Ik las dat de Britse variant niet alleen besmettelijker maar ook dodelijker blijkt te zijn. Ook las ik ook weer dat het vaccin Astra Zeneca onvoldoende aangeleverd is. [...] Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het een beleid van Jan Doedel.
Dat dodelijker komt van populist Boris Johnsson en is een te snelle conclusie op basis van te weinig gegevens.
De vertraging bij AstraZeneca heeft wel gevolgen voor Nederland. Hugo de Jonge heeft de optie voor de vervolglevering van de vaccins van Moderna en Pfizer/BionTech doorgehaald. Per saldo zal het vaccineren hierdoor nu veel trager gaan verlopen.
Nijogeth schreef:
24 jan 2021 19:01
Maar, even grofweg gezegd, waren we niet juist op de goede weg met de aantallen besmettingen en het steeds leger worden van de ziekenhuizen toen deze maatregelen werden aangekondigd? Dat valt toch niet met elkaar te rijmen.
Zeker als je bedenkt dat al die mensen die in die ziekenhuizen liggen en al die mensen die positief testen, allemaal de regels hebben overtreden. Houd iedereen ten alle tijde een mondkapje op bij anderen en minimaal anderhalve meter afstand, dan wordt je ook niet ziek.
De verlenging en aanscherping van de maatregelen is mede een gevolg van eerder gemaakte fouten plus de komende verkiezingen plus angst voor de nieuwe mutaties. Het meest zwarte scenario schijnt vanaf midden maart overbelasting van de zorg op te leveren.
De zwart-wit benadering, dat wie besmet raakt, de regels heeft overtreden, klopt niet. Mondkapjes bieden geen 100% bescherming,superverspreiders besmetten ook anderen voorbij de anderhalve meter (voor die afstand is overigens geen keihard wetenschappelijk bewijs, verklaart de 1 of 2 meter afstand in andere landen) en je vergeet de meest vervelende bron van besmettingen: slechte ventilatie. Denk je alleen in een winkel te zijn, hangt daar nog de aerosolenwolk van de vers besmette klant voor je of krijg je hem direct in je gezicht geblazen bij de ingang.
Nijogeth schreef:
24 jan 2021 22:33
Overigens gaat het in Frankrijk weer flink de verkeerde kant op. De cijfers zijn het hoogst sinds half november. En daar geldt de avondklok vanaf 18.00
Fransen zijn minder volgzaam bij de maatregelen, vorig jaar was een beperking tot 1 uur per dag naar buiten nodig voordat het aantal besmettingen daar daalde. Tweede reden is een gok: één van de nieuwe mutaties is onopgemerkt onderweg door het land.

Bij die ene melding uit Nieuw-Zeeland wacht ik op de follow-up: als die mevrouw de Britse variant heeft, dan is de incubatietijd erg lang bij haar (alarmerend) OF de testen zijn niet goed afgenomen (geruststellend) OF zij valt in de groep, waarbij het virus heel snel verder het lichaam binnendringt, maar heel kort in het slijmvlies van keel en neus aanwezig was. Deze laatste optie zet ik erbij, omdat mevrouw lange afstanden heeft gevlogen en op dat soort vluchten droogt het slijmvlies aanzienlijk uit. Drie opties, daarom opletten wat voor berichten uit Nieuw-Zeeland komen.
16again schreef:
25 jan 2021 08:14
Keek net naar ochtend journaal, en hoor de burgemeester van Eindhoven zeggen "onderweg naar een burgeroorlog."
Verkiezingsretoriek.

Voor de 'hard aanpakken' fractie: dat doen we. Zag een vraag langskomen, wat te doen met personeel, dat herkenbaar in beeld was. Als de werkgever eerder het personeel heeft opgeroepen zich ook in de eigen tijd aan de maatregelen te houden, dan is er nu de mogelijkheid aan te sturen op verwijtbaar ontslag. Wie onderdak van de staat krijgt, krijgt van de werkgever minstens onbetaald verlof.
Zelf viel mij op, dat aan het begin van de demonstraties veel mensen uit de leeftijdsgroep 30-60 jaar, beginnend of compleet grijs haar, er tussen zaten. Later op de dag zaten er zeker mannetjes bij met een stadionverbod.

Toch een beetje goed nieuws. Duitsland begint een experiment met een medicijn, dat antistoffen bevat, waardoor het ziekteverloop milder wordt. Vooreerst alleen in de academische ziekenhuizen, nog niet door de EMA toegelaten. Het is hetzelfde medicijn, waardoor ex-president D.T. opvallend snel herstelde. Dit soort ontwikkelingen zijn net zo belangrijk als vaccins.

16again

Jablan schreef:
25 jan 2021 09:07
16again schreef:
Verkiezingsretoriek.
Voor welke partij dan? Ik betwijfel of de gemiddelde Nederlander weet , wat de politieke kleur is van die burgemeester. Ik zou het ook moeten opzoeken.

angel1978

16again schreef:
25 jan 2021 09:18
Jablan schreef:
25 jan 2021 09:07
16again schreef:
Verkiezingsretoriek.
Voor welke partij dan? Ik betwijfel of de gemiddelde Nederlander weet , wat de politieke kleur is van die burgemeester. Ik zou het ook moeten opzoeken.
En als je het dan opzoekt, dan blijkt het iemand van de VVD te zijn. Wat heeft een burgemeester van de VVD eraan in het kader van de verkiezingen om zoiets te roepen?

Het is echt weer zo'n losse flodder, roepen om het roepen om dit verkiezingsretoriek te noemen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:
16again schreef:
24 jan 2021 22:06
Vooralsnog lijkt het middel avondklok me erger dan de kwaal. Duidelijk dat draagvlak onder een deel van de bevolking ontbreekt. Draagvlak dat overigens kan worden gekweekt door maatregelen juist niet in te voeren.
Dat is het kind met het badwater weggooien...
Juist om dat te voorkomen, schreef ik óók:
Moneyman schreef:
Er is nooit 100% draagvlak, voorvoelen enkele keuze, maar dat legitimeert nooit of te nimmer dit soort crimineel gedrag. Van mij mag en moet er snoeihard opgetreden worden.

angel1978

Maar zou de achtergrond van het verzet ook te maken kunnen hebben met de groeiende ongelijkheid?
Ongetwijfeld helpt die ongelijkheid en het gevoel van onrecht daarover bij het meegaan in de onlusten als die eenmaal beginnen. Ik denk wel dat mensen sneller meegaan in geweld als ze toch al het gevoel hebben niet mee te kunnen komen of onrecht te ervaren. Maar dat is niet hoe het begint natuurlijk.

Voetbalhooligans en aanhangers van pegida lopen daar niet rond om te protesteren of met een gevoel van ongelijkheid, maar hebben enkel het doel om te rellen. Zij zoeken dit bewust op en starten het vaak ook ( stenen naar politie gooien, beginnen met plunderen, e.d. ). Dat sommige gewone mensen daar dan ook in meegaan is triest genoeg, maar is puur volggedrag.

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

Jose2501 schreef:
25 jan 2021 10:26
Maar zou de achtergrond van het verzet ook te maken kunnen hebben met de groeiende ongelijkheid? De rijken worden rijker en rijker en de armen zijn veel vaker slachtoffer van het coronavirus blijkt uit een rapport van Oxfamnovib.
De relschoppers zijn echt niet de armen die Oxfamnovib bedoelt. Of dacht je dat ze komen relschoppen omdat ze zich zo'n zorgen maken over de ontwikkelingslanden?

16again

Moneyman schreef:
25 jan 2021 10:08
16again schreef:
Moneyman schreef:
Er is nooit 100% draagvlak, voorvoelen enkele keuze, maar dat legitimeert nooit of te nimmer dit soort crimineel gedrag. Van mij mag en moet er snoeihard opgetreden worden.
Ik ben dan juist bang voor verdere escalaties. Die 1% relschoppers had al veel eerder opgevoed moeten worden. Waar we nu pas achterkomen.

angel1978

16again schreef:
25 jan 2021 10:37
Moneyman schreef:
25 jan 2021 10:08
16again schreef:
Moneyman schreef:
Ik ben dan juist bang voor verdere escalaties. Die 1% relschoppers had al veel eerder opgevoed moeten worden. Waar we nu pas achterkomen.
Volgens mij komen we daar niet nu pas achter.
Relschoppers zijn er al zo lang de mensheid bestaat volgens mij

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

En gelukkig: er is in Den Haag een bontkraagje tussen de relschoppers gevonden dus Geert Wilders gaat los op Jesse Klaver op Twitter. Ranzige bruinhemd.

sjohie

PeterPeters1966 schreef:
25 jan 2021 11:10
En gelukkig: er is in Den Haag een bontkraagje tussen de relschoppers gevonden dus Geert Wilders gaat los op Jesse Klaver op Twitter. Ranzige bruinhemd.
Je hoort 'm vrij weinig over PVV (en FvD) bolwerk Urk, of niet?

16again

angel1978 schreef:
25 jan 2021 10:39
16again schreef:
25 jan 2021 10:37
Die 1% relschoppers had al veel eerder opgevoed moeten worden. Waar we nu pas achterkomen.
Volgens mij komen we daar niet nu pas achter.
Relschoppers zijn er al zo lang de mensheid bestaat volgens mij
Ik bedoel niet het bestaan van de relschoppers , maar de aanpak daarvan.
Bijvoorbeeld altijd maar een beetje pappen en nathouden met die jaarwisselingen. Enkelbanden. Taakstrafjes etc.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
25 jan 2021 09:55
En als je het dan opzoekt, dan blijkt het iemand van de VVD te zijn. Wat heeft een burgemeester van de VVD eraan in het kader van de verkiezingen om zoiets te roepen?
Het is echt weer zo'n losse flodder, roepen om het roepen om dit verkiezingsretoriek te noemen.
Zijn voordeel: 'law & order statement' afgeven = beeldvorming. Op de vorige pagina's zie je de beeldvorming uit andere decennia terug: kampementen, hard straffen, etc. Conclusie: in zeker veertig jaar is het niet gelukt de werkelijke problemen van deze groep landgenoten op te lossen.

Elke vergelijking met een burgeroorlog gaat mank, want - het woord zegt het al - een burgeroorlog is tussen inwoners onderling, niet de staat tegenover een deel van de eigen inwoners. Door het woord in de mond te nemen, drijft deze burgemeester de onvrede verder op de spits, want aan de andere kant wordt nu gedacht 'wil je dat? dan krijg je dat!'.

Veel interessanter voor wie tijd heeft:
Jose2501 schreef:
25 jan 2021 10:26
(...) Maar zou de achtergrond van het verzet ook te maken kunnen hebben met de groeiende ongelijkheid? De rijken worden rijker en rijker en de armen zijn veel vaker slachtoffer van het coronavirus blijkt uit een rapport van Oxfamnovib. (...) Lees het rapport maar op www.Oxfamnovib.nl
Rapport is zeker de moeite waard, een grote groep economen heeft hieraan meegewerkt.

Zelf denk ik, dat Corona de ongelijkheid alleen zichtbaar maakt.

angel1978

Zijn voordeel: 'law & order statement' afgeven = beeldvorming. Op de vorige pagina's zie je de beeldvorming uit andere decennia terug: kampementen, hard straffen, etc. Conclusie: in zeker veertig jaar is het niet gelukt de werkelijke problemen van deze groep landgenoten op te lossen.
Je kletst er weer een eind omheen.

Nogmaals dan maar. Wat heeft in het kader van 'verkiezingsretoriek' een VVD-burgemeester eraan om dit te roepen?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
25 jan 2021 11:32
Elke vergelijking met een burgeroorlog gaat mank, want - het woord zegt het al - een burgeroorlog is tussen inwoners onderling, niet de staat tegenover een deel van de eigen inwoners. Door het woord in de mond te nemen, drijft deze burgemeester de onvrede verder op de spits, want aan de andere kant wordt nu gedacht 'wil je dat? dan krijg je dat!'.
Dat is een onjuiste interpretatie jouwerzijds. Ook een strijd tussen burgers en overheid is een burgeroorlog.

Gesloten