Verschil in gewerkte uren en uitbetalingen
Geplaatst: 19 apr 2020 21:12
Vanaf 1 augustus 2019 ben ik werkzaam als Service Engineer bij de Nederlands/Belgische afdeling van een internationaal bedrijf in apparatuur voor kritische netwerken. Aanvankelijk aangenomen met een hoger salaris, maar nu blijken de secundaire arbeidsvoorwaarden toch minder aantrekkelijk en ronduit teleurstellend te zijn als bij mijn vorige wergever; blijkbaar een kwestie van slecht onderhandelen, maar goed, het is een mooie job, dus life goes on!
Braaf vul ik elke week naar eer en geweten mijn timesheet in met alle gewerkte uren, overuren, reisuren, enz in en die worden dan door mijn supervisor goedgekeurd. So far, so good. Daarna worden deze uren verwerkt (ge-outsourced; dat is goedkoper) in Roemenië en de resultaten teruggestuurd naar de 'lokale' HR functionaris. Gaandeweg begon mij toch het gevoel te bekruipen dat er e.e.a. niet geheel klopt en ben alle uren vanuit mijn goedgekeurde timesheets gaan vergelijken met mijn loonstaten en rekening houdende dat cumulatieven een betaalperiode achter lopen, ben ik tot de ontdekking gekomen dat er over 2019 (dus 5 maanden) een wezenlijk verschil zit in het aantal uren en uitbetalingen, nl. ruim €312,-. Ik heb dit gemeld aan miijn HR functionaris en krijg het antwoord dat het uitgezocht gaat worden en dat ik er z.s.m. uitsluitsel over krijg. Na een te lange radiostilte heb ik het nogmaals opgerakeld, maar geen respons. Ik wil geen vingers wijzen en neem aan dat er een misverstand gaande is, maar ik heb geen vertrouwen in de manier hoe de salarisadministratie afgehandeld wordt; ook dat heb ik aan HR op een fatsoenlijke mainier kenbaar gemaakt.
Wat moet ik hier nou nog meer aan doen? Weer aankaarten? Hoger opzoeken bij het hoogste management? Het moet toch niet zo wezen dat ik mijn eigen salarisadministratie zou moeten controleren? Ik vrees dat dit dan tegen mij gaat werken en mijn eigen glazen ingooi.
Braaf vul ik elke week naar eer en geweten mijn timesheet in met alle gewerkte uren, overuren, reisuren, enz in en die worden dan door mijn supervisor goedgekeurd. So far, so good. Daarna worden deze uren verwerkt (ge-outsourced; dat is goedkoper) in Roemenië en de resultaten teruggestuurd naar de 'lokale' HR functionaris. Gaandeweg begon mij toch het gevoel te bekruipen dat er e.e.a. niet geheel klopt en ben alle uren vanuit mijn goedgekeurde timesheets gaan vergelijken met mijn loonstaten en rekening houdende dat cumulatieven een betaalperiode achter lopen, ben ik tot de ontdekking gekomen dat er over 2019 (dus 5 maanden) een wezenlijk verschil zit in het aantal uren en uitbetalingen, nl. ruim €312,-. Ik heb dit gemeld aan miijn HR functionaris en krijg het antwoord dat het uitgezocht gaat worden en dat ik er z.s.m. uitsluitsel over krijg. Na een te lange radiostilte heb ik het nogmaals opgerakeld, maar geen respons. Ik wil geen vingers wijzen en neem aan dat er een misverstand gaande is, maar ik heb geen vertrouwen in de manier hoe de salarisadministratie afgehandeld wordt; ook dat heb ik aan HR op een fatsoenlijke mainier kenbaar gemaakt.
Wat moet ik hier nou nog meer aan doen? Weer aankaarten? Hoger opzoeken bij het hoogste management? Het moet toch niet zo wezen dat ik mijn eigen salarisadministratie zou moeten controleren? Ik vrees dat dit dan tegen mij gaat werken en mijn eigen glazen ingooi.