Pagina 2 van 2

Re: Booking.com geeft geld niet terug

Geplaatst: 21 okt 2020 15:22
door Bas v E
Dank je wel Jablan.
Ja, die mails heb ik nog en daar heb ik al veel gebruik van gemaakt (zonder resultaat helaas).
Met jouw info snap ik wel beter waar het misgaat denk ik. Booking gebruikt het eigen interne mailsysteem om het hotel te contacteren en het hotel kijkt hier niet naar. Dat communicatieprobleem snapte ik niet, omdat ik van het hotel wel antwoord krijg op mijn e-mails.
Beetje wrang op zich na alle moeite, maar ik laat het voorlopig maar even zitten.
Wellicht dat ik in de toekomst nog een lumineus idee krijg / hoor.

Hartelijke groet,
Bas

Re: Booking.com geeft geld niet terug

Geplaatst: 16 nov 2020 15:24
door Teun13
Ook wij hebben een vakantie geboekt bij booking.com. Deze vakantie zou in juni van dit jaar plaats vinden maar door de corona hebben wij de vakantie geannuleerd. Van de verhuurder horen we niets en booking.com reageert niet op mails of telefoon. De bevestigingsnummer en pincode zijn verlopen dus ik krijg geen contact. Contactformulier wordt ook niet op gereageerd.
Wel kreeg ik te horen dat het geld ‘geparkeerd’ is in wallet. Maar ik heb geen creditcard en wil het geld gewoon op mijn rekening gestort hebben.
Hoe nu verder?

Re: Booking.com geeft geld niet terug

Geplaatst: 16 nov 2020 16:33
door Nijogeth
Weet je zeker dat je geld terug hoort te krijgen, Teun13? Dat is namelijk meestal niet zo als je zelf annuleert.

Re: Booking.com geeft geld niet terug

Geplaatst: 17 nov 2020 00:08
door Teun13
Ja we konden kiezen, of een voucher of het geld terug. Annuleren was kosteloos, we hadden al een deel aanbetaald.

Re: Booking.com geeft geld niet terug

Geplaatst: 21 jun 2022 10:19
door jdevrie
Booking.com heeft bij mij ten onrechte € 95,-- ingehouden voor een hotel dat altijd zelf wil afrekenen. Het hotel heeft dat bedrag ook nog een keer ingehouden. NU hebben ze mij inmiddels al 6 keer beloofd dat ik het geld terug zou krijgen maar dat hebben ze na 26 dagen nog steeds niet gedaan.
Iedere keer als ik bel wordt het weer beloofd maar stellen ze het weer met een aantal dagen uit. Nu vandaag weer duurt het eerst 5 dagen voordat de afdeling financiën het oppakt en als dat is gebeurd dan duurt het weer 12 dagen voordat het geld op mijn rekening staat.
Dit is pure oplichterij. Een bank transactie kan tegenwoordig in 5 seconden plaats vinden.
Booking.com zijn een stelletje oplichters. :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted: :x :x :x

Re: Booking.com geeft geld niet terug

Geplaatst: 21 jun 2022 11:46
door k2p
Waarom reageer je op een discussie uit 2020?
Je had ook een nieuwe discussie kunnen starten.

Re: Booking.com geeft geld niet terug

Geplaatst: 21 jun 2022 18:33
door Seinhuis
Indien u na herhaaldelijk vragen geen geld terug krijgt na 14 dagen neem dan contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of https://ec.europa.eu/info/index_nl voor hulp of advies.

Indien betaald met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.

Voor bedrijven is het minder simpel dan voor consumenten om geld terug te storten. Eerst moet uw verhaal gecontroleerd worden. Transacties worden (op steekproef) gecontroleerd. Tevens zijn er bedrijven die een vast terugbetaling moment hebben. Het kan een paar dagen duren.