Getest Philips of Samsung
Geplaatst: 19 jan 2021 18:45
3 jaar geleden heb ik een topic gestart lees hier.
televisie-f60/archief-samsung-of-philips-t156765.html
Ik heb destijds gekozen voor de Philips Ambilight in combi met een Philips soundbar alles gekocht via Cool.
Vanaf het begin hat ik gemerkt dat de Philips tv in mijn netwerk niet goed functioneerde, had vaak dat de TV niet gevonden werd of kon simpele AVI bestanden niet normaal streamen omdat de TV dat niet herkende. Had maar genoegen genomen met wat ik had, daarnaast had ik ook een Soundbar van Philips, man wat een drama product! vanaf het begin werkt bluetooth niet en moest alles terug sturen, best lastig zo een groot apparaat inpakken, maar gelukkig hadde ze bij mij in het bedrijf inpakkers die dat hebben gedaan, wel na reparatie weer terug en ik blij testen met Bluetooth en helaas werkt niet goed, verbinding was op 3 meter afstand al belabberd en hoorde een dof geluid alsof de bits en bytes vast liepen, ik weer terug sturen, even in het kort na 3x terug sturen was het eindelijk iets beter, helaas nog steeds op 3 meter afstand triest voor woorden en hield mijn telefoon dan op 2 meter afstand als ik muziek wilde afspelen via mobiel, had er dan ook maar genoegen mee genomen. Totdat mijn Philips tv het na 3 jaar en 3 maanden dienst had begeven, het begon al 2 jaar later met wegvallende beelden, moest toen stroom eraf halen en toen werkte het weer. Op gegeven moment kwam ik thuis en front zei dat de TV niet werkte ik weet stroom eraf halen even wachten en weer erop, helaas ik kreeg geen beeld maar wel geluid
Na flink wat stoeien met ervaring die ik heb, moest ik toegeven dat de TV kaduuk was, ik contact opnemen met Cool en alles uitgelegd en TV mocht weg voor reparatie op eigen kosten want er was geen garantie meer. Ik heb toen mijn TV laten ophalen en mee laten nemen naar een bedrijf in Ijburg op aanwijzing van cool en heb ook rond de EU 500 betaald voor onderzoek en reparatie, ze zeiden dat ze meestal voor dat geld konden maken. Prima laat maar maken dan, enkele weken later heb zelf enorm vaak contact moeten opnemen om te vragen of er wal meer bekend is, pas veel later kreeg ik een mail dat de TV niet meer te maken was en dat ik een nieuwe kon kopen voor EU 550 tegen coulance regeling van Philips. Ik heb toen gezegd zoek het maar uit met je 550 en stuur mijn tv terug en betaal mijn geld maar terug, tv heb ik weer terug gekregen, maar van de EU 500 had ik maar EU 80 terug ontvangen!!! Reden waren de onderzoekskosten, ik heb dit toen op kantoor tijdens de koffie besproken en toen zei een collega geef die tv eens aan mij en hij is toen met zijn metertje aan de slag gegaan, hier de conclusies.
* TV was nooit geopend alle verzegeling was nog intact! ( of hebben zelf nieuwe geplakt geen idee)
* Mijn collega kwam erachter dat alles nog goed was, maar dat de backlight soort rij met leds stuk waren, niet allemaal maar 6 van de X waren stuk, hij heeft die 6 eraf gehaald en doorverbonden en we hadden weer beeld!!! Intussen nieuwe leds besteld en terug erin gedaan en die Philips werkt tot op de dag van vandaag GOED en heeft een collega mij mij in bedrijf gemaakt.
Ik op 10 januari 2020 een nieuwe TV besteld maar deze keer een Samsung, damn had ik maar direct een Samsung gekocht, ik heb helaas geen Ambilight, maar de technologie van Samsung maakt alles goed. Ik heb vanaf het begin geen enkele issue met netwerken, alles gaat lekker vlot en kan vanaf elke apparaat streamen naar de Samsung TV en vrijwel alle bestanden worden herkend en afgespeeld, behalve MKV maar deze kan ik streamen via me laptop en VLC speler. Ik ben zo tevreden met Samsung dat ik onlangs de Philips aan me zoontje heb gegeven en een nieuwe soundbar heb gekocht ook van Samsung, werkt heerlijk op de Samsung app en kan alles nu bedienen via mijn google home. Dus als je mijn advies wilt, ga voor Samsung werkt toch echt veel en veel fijner vind ik. Nog 1 ding tot op heden nog geen 1x de stroom eraf moeten halen en geen rare issues meegemaakt![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
televisie-f60/archief-samsung-of-philips-t156765.html
Ik heb destijds gekozen voor de Philips Ambilight in combi met een Philips soundbar alles gekocht via Cool.
Vanaf het begin hat ik gemerkt dat de Philips tv in mijn netwerk niet goed functioneerde, had vaak dat de TV niet gevonden werd of kon simpele AVI bestanden niet normaal streamen omdat de TV dat niet herkende. Had maar genoegen genomen met wat ik had, daarnaast had ik ook een Soundbar van Philips, man wat een drama product! vanaf het begin werkt bluetooth niet en moest alles terug sturen, best lastig zo een groot apparaat inpakken, maar gelukkig hadde ze bij mij in het bedrijf inpakkers die dat hebben gedaan, wel na reparatie weer terug en ik blij testen met Bluetooth en helaas werkt niet goed, verbinding was op 3 meter afstand al belabberd en hoorde een dof geluid alsof de bits en bytes vast liepen, ik weer terug sturen, even in het kort na 3x terug sturen was het eindelijk iets beter, helaas nog steeds op 3 meter afstand triest voor woorden en hield mijn telefoon dan op 2 meter afstand als ik muziek wilde afspelen via mobiel, had er dan ook maar genoegen mee genomen. Totdat mijn Philips tv het na 3 jaar en 3 maanden dienst had begeven, het begon al 2 jaar later met wegvallende beelden, moest toen stroom eraf halen en toen werkte het weer. Op gegeven moment kwam ik thuis en front zei dat de TV niet werkte ik weet stroom eraf halen even wachten en weer erop, helaas ik kreeg geen beeld maar wel geluid
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
* TV was nooit geopend alle verzegeling was nog intact! ( of hebben zelf nieuwe geplakt geen idee)
* Mijn collega kwam erachter dat alles nog goed was, maar dat de backlight soort rij met leds stuk waren, niet allemaal maar 6 van de X waren stuk, hij heeft die 6 eraf gehaald en doorverbonden en we hadden weer beeld!!! Intussen nieuwe leds besteld en terug erin gedaan en die Philips werkt tot op de dag van vandaag GOED en heeft een collega mij mij in bedrijf gemaakt.
Ik op 10 januari 2020 een nieuwe TV besteld maar deze keer een Samsung, damn had ik maar direct een Samsung gekocht, ik heb helaas geen Ambilight, maar de technologie van Samsung maakt alles goed. Ik heb vanaf het begin geen enkele issue met netwerken, alles gaat lekker vlot en kan vanaf elke apparaat streamen naar de Samsung TV en vrijwel alle bestanden worden herkend en afgespeeld, behalve MKV maar deze kan ik streamen via me laptop en VLC speler. Ik ben zo tevreden met Samsung dat ik onlangs de Philips aan me zoontje heb gegeven en een nieuwe soundbar heb gekocht ook van Samsung, werkt heerlijk op de Samsung app en kan alles nu bedienen via mijn google home. Dus als je mijn advies wilt, ga voor Samsung werkt toch echt veel en veel fijner vind ik. Nog 1 ding tot op heden nog geen 1x de stroom eraf moeten halen en geen rare issues meegemaakt
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)