LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online.nl weigert mijn abonnement stop te zetten
Online.nl weigert mijn abonnement stop te zetten
Al sinds eind februari probeer ik mijn abonnement bij online stop te zetten. Zowel telefonisch als per email heb ik dat gedaan, maar men blijft rekeningen sturen en weigert ook mijn opzegging te valideren. Het zijn vertragingstechnieken en er gebeurt niets.
Wat te doen?
Wat te doen?
-
Re: Online.nl weigert mijn abonnement stop te zetten
Als u uw overeenkomst online opzegt, dan bent u daar met 1 maand vanaf. Tenzij.... en daar zal het wel aan liggen, maar daar zegt u niets over. Er zal wel meer aan de hand zijn.
bupaul
vindt dit leuk
Of er meer aan de hand is durf ik zo niet te stellen, maar wel dat dit TS nummer zoveel is die feitelijk te weinig informatie geeft om een zinnig antwoord te krijgen. Daarom de vraag wat nu precies de reactie van online.nl is.
Op welke datum is uw abonnement ingegaan ?Jankees56 schreef: ↑25 apr 2021 16:35Al sinds eind februari probeer ik mijn abonnement bij online stop te zetten. Zowel telefonisch als per email heb ik dat gedaan, maar men blijft rekeningen sturen en weigert ook mijn opzegging te valideren. Het zijn vertragingstechnieken en er gebeurt niets.
Wat te doen?
bupaul
vindt dit leuk
Op www.online.nl/klantenservice/opzeggen/ staat hoe je je abonnement kan opzeggen.
Op dit moment worden alleen contacten van 12 maanden aangeboden. Dit houdt in dat je na 1 jaar je contact kan opzeggen.
Mocht je in de overeenkomst bent dat jij gelijk hebt, dan naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/
Op dit moment worden alleen contacten van 12 maanden aangeboden. Dit houdt in dat je na 1 jaar je contact kan opzeggen.
Mocht je in de overeenkomst bent dat jij gelijk hebt, dan naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/
Heb je al schriftelijk opgezegd?
bupaul
vindt dit leuk
-
Niet. Helemaal niet. Maar, er leven nog mensen onder een steen, die ze zelf hebben neergelegd, en die mensen zijn nog altijd van mening dat "per brief/schriftelijk" de enige officiële manier is. En dat mogen ze gewoon denken. Laat ze.NeoDutchio schreef: ↑25 apr 2021 20:07Waarom zou schriftelijk anders zijn dan per telefoon of online?
Justmeagain
vindt dit leuk
-
bupaul
vindt dit leuk
-
De reden dat ik het vroeg is niet om aan te geven dat mensen onder een steen leven, maar wellicht is er een logische verklaring voor. Maar in dat geval is het wel handig om die reden er bij te zetten.Revoked schreef: ↑25 apr 2021 20:23Niet. Helemaal niet. Maar, er leven nog mensen onder een steen, die ze zelf hebben neergelegd, en die mensen zijn nog altijd van mening dat "per brief/schriftelijk" de enige officiële manier is. En dat mogen ze gewoon denken. Laat ze.NeoDutchio schreef: ↑25 apr 2021 20:07Waarom zou schriftelijk anders zijn dan per telefoon of online?
bupaul
vindt dit leuk
-
Als TS zinnig advies wil, zal hij meer info moeten geven. Tot die tijd neem ik aan dat hij zelf iets niet snapt of fout doet.
Schriftelijk zorgt voor een paper trial. Mondeling zou niet verwerkt kunnen worden of anders verwerkt kunnen worden. Mondeling werkt ook als je daar een opname van hebt.NeoDutchio schreef: ↑25 apr 2021 20:07Waarom zou schriftelijk anders zijn dan per telefoon of online?
bupaul
vindt dit leuk
Maar per mail is net zo (rechts-) geldig. Bovendien worden gestuurde brieven tegenwoordig ingescand en in *.ocx-bestanden gezet. Net zo digitaal als mail. Niks "paper-trail".alfatrion schreef: ↑25 apr 2021 22:34Schriftelijk zorgt voor een paper trial. Mondeling zou niet verwerkt kunnen worden of anders verwerkt kunnen worden. Mondeling werkt ook als je daar een opname van hebt.NeoDutchio schreef: ↑25 apr 2021 20:07Waarom zou schriftelijk anders zijn dan per telefoon of online?
bupaul
vindt dit leuk
Mail is ook schriftelijk en duurzaam.
bupaul
vindt dit leuk
-
Je gaat uit van de onjuiste aanname dat "schriftelijk" papieren post zou moeten zijn. Dat is echter al heel lang achterhaald: er bestaan "tegenwoordig" ook digitale vormen van schriftelijke communicatie. Een "paper trail" hoeft dus al lang niet meer uit echt papier te bestaan.
alfatrion
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk
Ik kom niet met het woord "paper trail". Zou niet eens in me op komen.
Durfduidelijketaaltevragen, is een oude slogan van SIRE. Bedoel je A, dan zeg je A, en niet "Evenredig met één in de lettersymboliek"
Durfduidelijketaaltevragen, is een oude slogan van SIRE. Bedoel je A, dan zeg je A, en niet "Evenredig met één in de lettersymboliek"
De Cc bij e-mail staat voor Carbon Copy. Je weet wel dat carbonpapier onder het hoofdpapier waarop jij schrijft.Moneyman schreef: ↑26 apr 2021 09:55Je gaat uit van de onjuiste aanname dat "schriftelijk" papieren post zou moeten zijn. Dat is echter al heel lang achterhaald: er bestaan "tegenwoordig" ook digitale vormen van schriftelijke communicatie. Een "paper trail" hoeft dus al lang niet meer uit echt papier te bestaan.
En de bekende stokpaardjes zijn weer van stal, en draven rondjes op de radar-renbaan. TS geeft volstrekt te weinig informatie, that's it helaas.
NeoDutchio
vindt dit leuk