Samsung & garantie voor mijn wasmachine
Geplaatst: 23 mar 2022 15:18
Eigenlijk weet ik niet eens of dit de juiste plek is om dit te melden, maar wij vragen ons af of wij de enige zijn met deze ervaring.
In 2017 kochten wij voor het eerst via de BCC een Samsung Eco Bubble wasmachine, als deze het doet is het een fijne machine, maar na 13 maanden begon de trommel te schudden. Iets met de ophanging, monteur kwam na een week, moest vervolgens een week later weer terug komen omdat er onderdelen besteld moesten worden. Maar goed, de machine deed het weer naar wens. Nog geen 3 jaar later zelfde probleem, alleen lag de trommel nu bijna op de grond. 5 jaar garantie is enkel voor de motor, dus dit was een typisch geval van pech. Geen garantie, want die was maar 2 jaar vanaf de reparatie.
Aangezien mijn vrouw het toch wel een fijne machine vond, toch weer een nieuwe aangeschaft. Via het loyaliteitsprogramma kregen wij een mooie korting. Bij de plaatsing ging het al mis, de hele muur zat onder de butsen omdat de vervoerders niet echt voorzichtig hadden gedaan, maar goed, de machine stond op zijn plek en na wat mailtjes werd de schade vergoed.
8 maanden later, een defect aan de lagers. De reparatiekosten lagen zo hoog dat de machine total loss werd verklaard. En om niet moeilijk te doen kregen wij de aanschafkosten vergoed. Lekker makkelijk toch, hoeft Samsung niet moeilijk te doen. Omdat mijn vrouw zo gehecht is aan het Add On klepje wilde zij het toch nog een keer proberen, 3x is scheepsrecht toch?
Wederom mee kunnen doen met het loyaliteitsprogramma. Machine besteld en na 2 weken konden wij weer wassen. Ook deze keer ging de bezorging niet soepel, machine mocht ineens niet uit de verpakking bij het plaatsen op zolder. Maar ja, het was een garantie verhaal, dat is dan toch niet ons probleem. Uiteindelijk toch uit de verpakking, wederom flink schade, maar nu geen vergoeding. De schade was voor eigen rekening, want de vervoerders beweren bij hoog en laag dat zij de machine in de verpakking naar boven hebben gebracht. Maar hoe dan, het trapgat is nauwelijks 64 cm en met verpakking is de machine al snel 70cm in het vierkant. Zelf dus de schade moeten betalen, daar hadden we bijna een Miele voor kunnen kopen.
4 maanden later, ook deze nieuwe machine begint lawaai te maken en wij weten het al 'de lagers', maar nee, dat konden wij zo niet zeggen. Eerst maar een monteur, het was druk dus dat duurde ruim een week. De man was nog geen 5 minuten binnen, kapotte lagers en hij ging weer zonder iets te doen terug. Na een paar dagen kregen wij te horen dat de reparatie te duur was en dat we een nieuwe machine zouden krijgen. We zijn nu bijna 6 weken verder, er is een poging gedaan om een nieuwe machine te leveren (na 4 weken, aanvankelijk zou dit vandaag pas gebeuren maar we wisten ze te overtuigen van de noodzaak). De monteurs die in opdracht van Samsung de machine zouden omwisselen zijn niet verder gekomen dan het afvoeren van de oude machine tot de eerste verdieping in ons huis. Hij staat nu tijdelijk in de weg in mijn werkkamer en wij zitten te wachten op een volgend moment waarop ze met een verhuislift komen in de hoop dat het dan wel lukt. Maar ook dat schijnt erg moeilijk te staan. Als wij niet bellen horen we ook niets over de status. Inmiddels is de muur ook al weer beschadigd, gelukkig niet zo erg als voorgaande keren, maar toch.
Snappen wij het niet of is dit gewoon heel slecht van Samsung en wat zouden wij mogen verwachten. Wij lopen al bijna 6 weken met de was naar diverse buren, niet dat die het erg vinden, maar je voelt je wel bezwaard. Wat kunnen wij doen aan dit probleem, zijn een beetje radeloos.
In 2017 kochten wij voor het eerst via de BCC een Samsung Eco Bubble wasmachine, als deze het doet is het een fijne machine, maar na 13 maanden begon de trommel te schudden. Iets met de ophanging, monteur kwam na een week, moest vervolgens een week later weer terug komen omdat er onderdelen besteld moesten worden. Maar goed, de machine deed het weer naar wens. Nog geen 3 jaar later zelfde probleem, alleen lag de trommel nu bijna op de grond. 5 jaar garantie is enkel voor de motor, dus dit was een typisch geval van pech. Geen garantie, want die was maar 2 jaar vanaf de reparatie.
Aangezien mijn vrouw het toch wel een fijne machine vond, toch weer een nieuwe aangeschaft. Via het loyaliteitsprogramma kregen wij een mooie korting. Bij de plaatsing ging het al mis, de hele muur zat onder de butsen omdat de vervoerders niet echt voorzichtig hadden gedaan, maar goed, de machine stond op zijn plek en na wat mailtjes werd de schade vergoed.
8 maanden later, een defect aan de lagers. De reparatiekosten lagen zo hoog dat de machine total loss werd verklaard. En om niet moeilijk te doen kregen wij de aanschafkosten vergoed. Lekker makkelijk toch, hoeft Samsung niet moeilijk te doen. Omdat mijn vrouw zo gehecht is aan het Add On klepje wilde zij het toch nog een keer proberen, 3x is scheepsrecht toch?
Wederom mee kunnen doen met het loyaliteitsprogramma. Machine besteld en na 2 weken konden wij weer wassen. Ook deze keer ging de bezorging niet soepel, machine mocht ineens niet uit de verpakking bij het plaatsen op zolder. Maar ja, het was een garantie verhaal, dat is dan toch niet ons probleem. Uiteindelijk toch uit de verpakking, wederom flink schade, maar nu geen vergoeding. De schade was voor eigen rekening, want de vervoerders beweren bij hoog en laag dat zij de machine in de verpakking naar boven hebben gebracht. Maar hoe dan, het trapgat is nauwelijks 64 cm en met verpakking is de machine al snel 70cm in het vierkant. Zelf dus de schade moeten betalen, daar hadden we bijna een Miele voor kunnen kopen.
4 maanden later, ook deze nieuwe machine begint lawaai te maken en wij weten het al 'de lagers', maar nee, dat konden wij zo niet zeggen. Eerst maar een monteur, het was druk dus dat duurde ruim een week. De man was nog geen 5 minuten binnen, kapotte lagers en hij ging weer zonder iets te doen terug. Na een paar dagen kregen wij te horen dat de reparatie te duur was en dat we een nieuwe machine zouden krijgen. We zijn nu bijna 6 weken verder, er is een poging gedaan om een nieuwe machine te leveren (na 4 weken, aanvankelijk zou dit vandaag pas gebeuren maar we wisten ze te overtuigen van de noodzaak). De monteurs die in opdracht van Samsung de machine zouden omwisselen zijn niet verder gekomen dan het afvoeren van de oude machine tot de eerste verdieping in ons huis. Hij staat nu tijdelijk in de weg in mijn werkkamer en wij zitten te wachten op een volgend moment waarop ze met een verhuislift komen in de hoop dat het dan wel lukt. Maar ook dat schijnt erg moeilijk te staan. Als wij niet bellen horen we ook niets over de status. Inmiddels is de muur ook al weer beschadigd, gelukkig niet zo erg als voorgaande keren, maar toch.
Snappen wij het niet of is dit gewoon heel slecht van Samsung en wat zouden wij mogen verwachten. Wij lopen al bijna 6 weken met de was naar diverse buren, niet dat die het erg vinden, maar je voelt je wel bezwaard. Wat kunnen wij doen aan dit probleem, zijn een beetje radeloos.