Prijsverhoging na afsluiten koopovereenkomst
Geplaatst: 13 apr 2022 16:55
Bij Roobol heb ik gordijnen besteld in oktober 2021 voor mijn nieuwe appartement. Hiervoor is een aanbetaling gedaan.
Enige weken geleden ontving ik een mail waarin Roobol aangaf dat er een te lange periode bestond tussen aanschaf en uiteindelijke levering.
De levering zou logischerwijs in april of mei 2022 plaatsvinden na oplevering van het appartement.
Ik was heel verbaasd temeer ik met meerdere bedrijven in 2021 overeenkomsten heb afgesloten voor de inrichting van het appartement. Die zijn daar tot op de dag van vandaag niet op teruggekomen.
Het lijkt mij dat we hier kunnen spreken van een ondernemersrisico. Men heeft mij er ook niet op gewezen dat een dergelijke actie van hun kant zou kunnen plaatsvinden.
Enige weken geleden ontving ik een mail waarin Roobol aangaf dat er een te lange periode bestond tussen aanschaf en uiteindelijke levering.
De levering zou logischerwijs in april of mei 2022 plaatsvinden na oplevering van het appartement.
Ik was heel verbaasd temeer ik met meerdere bedrijven in 2021 overeenkomsten heb afgesloten voor de inrichting van het appartement. Die zijn daar tot op de dag van vandaag niet op teruggekomen.
Het lijkt mij dat we hier kunnen spreken van een ondernemersrisico. Men heeft mij er ook niet op gewezen dat een dergelijke actie van hun kant zou kunnen plaatsvinden.