![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Een COOP, Plus of AH hebben deze zeer klantvriendelijke functie niet op hun site geimplementeerd (terwijl dat automatiserings technsich zeer eenvoudig is) Wat mijn inziens aangeeft dat deze grootgrutters liever niet de prijsbewuste consument van dienst willen zijn.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
De sorteren 'op prijs per ' functie wordt gebruikt door mensen die bewust zoeken naar een product dat goedkoop is en, omdat Jumbo dat weet, benadeeld zij deze clienten door er producten tussen te zetten die volgens de gevraagde sorteermethode veel verderop in de lijst zouden moeten staan.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Voorbeeld: zoek koffiebonen,
Sorteren op prijs per eenheid(laag - hoog)
Resultaat (in prijs per KG)
1 8.24/kg
2 8.99/kg
3 11.99/kg
4 8.99.kg
5 ...
Zo zijn er nog vele voorbeelden op de Jumbo-site te vinden
Aardappelen
Volgorde: 1.00 1.00 1.02 1.02 1.02 1.32 1.00 1.00 1.00
Sinas (Zitten ook foute prijzen per eenheid in!) 0.08 / ltr ipv 2.00 / ltr)
Volgorde: 0.08 0.09 2.59 0.11 0.45 0.46
Ook heeft de Jumbo rare aanbiedingen : Jumbo Kipfilet van 2.45 voor 1.99. 2 stuks voor 4 euro!!!!
En wat ook tot denken stemt : Waarom moet je bij iedere zoekvraag opnieuw kiezen voor 'sorteren op prijs per eenheid'.
De Jumbo weet op dat moment toch al dat je een prijsbewuste consument bent? Of hopen ze misschien dat je het vergeet en uit gewoonte gewoon het eerste artikel aanklikt.
Dit alles lijkt verdacht veel op gewilde misleiding en is volgens mijn iets wat onderzocht zou moeten worden.
Zijn er nog meer supermarkten die online proberen hun klanten op een of andere manier te misleiden?
Kortom Jumbo:
De functie 'Sorteren op prijs per eenheid' is van grote toegevoegde waarde voor de prijsbewuste consument en waarschijnlijk geinitieerd door een klantrelatiemanager die de klanten van de Jumbo begrijpt. Voor ons was het de doorslaggevende reden om van AH over te stappen naar de Jumbo. Het idee van met de klant meedenken stond ons zeer aan.
Helaas hebben daarna er zich een aantal zeer slechte programmeurs mee bemoeit of een marketeer met slechts dollartekens in zijn ogen of misschien wel beide.