Pagina 1 van 1

Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 31 okt 2022 12:50
door FredG
Ik ben al jaren gebruiker van Caiway Glasvezel. Door mijn relatie met de voormalige eigenaren Heb ik Caiway in het begin goed kunnen helpen op de beginproblemen op te lossen. Mede daarom heb ik besloten een GSM-abonnement te nemen bij Caiway (=T-Mobile). Ik woon “op het platteland” en daar is de dekking marginaal. Vele telefoontjes mislukken, komen niet tot stand of zijn slecht verstaanbaar, zelfs die met de Caiway HelpDesk. Toen ik vorige week weer een belangrijk telefoontjes mistte vond ik het welletjes. Dus de Helpdesk gebeld om het Contract ZSM op te zeggen. Ook dit gesprek verliep moeizaam. “Dat kan alleen na het betalen van een Afkoopsom!”. “Ja, maar jullie leveren een abominabele dekking – wanprestatie!”. “Alleen na een Afkoopsom!”

Sluit dus géén abonnement af bij Caiway / T-Mobile als je buiten de stad woont!

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 31 okt 2022 13:40
door Moneyman
Wat was er vooraf beloofd qua bereik/ dekking?

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 31 okt 2022 14:25
door 16again
Mag je dan anno nu niet uitgaan van landelijke dekking? Zeker als signaal van andere provider wel OK is.

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 31 okt 2022 14:34
door Erthanax
Heeft u de dekkingskaart van T-Mobile geraadpleegd? De dekking binnenshuis kan overigens flink lager zijn, o.a. door veel staal, beton, of hoogisolerende beglazing.

Edit: Link gerepareerd

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 31 okt 2022 15:15
door Moneyman
16again schreef:
31 okt 2022 14:25
Mag je dan anno nu niet uitgaan van landelijke dekking? Zeker als signaal van andere provider wel OK is.
Nee. Er zijn nog zat blinde vlekken, juist als je -zoals TS- "op het platteland" woont.

Wie zegt overigens dat andere providers een beter signaal leveren?

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 31 okt 2022 16:11
door 16again
Moneyman schreef:
31 okt 2022 15:15
Wie zegt overigens dat andere providers een beter signaal leveren?
Niemand. Daarom schrijf ik ook als ipv omdat.

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 31 okt 2022 16:36
door Moneyman
Helder :lol:

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 02 nov 2022 13:10
door FredG
Om aan alle discussie een einde te maken: Zowel Vodafone als KPN binnen een "goed verstaanbare" dekking. Houdt ook niet over, maar alle gesprekken zijn overal binnenshuis goed te voeren, in tegenstelling tot Caiway / T-Mobile...

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 02 nov 2022 15:58
door Moneyman
FredG schreef:
02 nov 2022 13:10
Om aan alle discussie een einde te maken...
Je hebt er meer aan als je de gestelde vragen zou beantwoorden. Wat de concurrent doet en biedt is niet zo spannend, wat voor jouw klacht relevant is, is of er geleverd wordt wat er beloofd is.

Je weet in ieder geval waar je wél moet zijn :wink:

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 03 nov 2022 09:15
door rwolters
16again schreef:
31 okt 2022 14:25
Mag je dan anno nu niet uitgaan van landelijke dekking? Zeker als signaal van andere provider wel OK is.
De dekking wordt bepaald aan de hand van het percentage mensen dat gebruik kan maken van de dienst. Er wordt niet gekekn naar oppervlakte.

Stel (even zwaar overdreven) dat in Drente 1% van de Nederlanders zou wonen en er nul dekking maar in de rest van wel, dan is er een dekking van 99%. En op zich is dat ook een veel realistischere berekening. Dekking waar niemand is, is niet zo relevant. Als een provider dekking heeft in alle uithoeken van het land maar net wat gaten heeft in een paar drukke winkelstraten, dan heb je helemaal niets aan zo'n netwerk ook al heeft dat dan 99,999% dekking.

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 03 nov 2022 15:46
door tvds
Ik heb het zelfde probleem maar dan via Delta Mobiel (= T-Mobile) had nooit nooit nooit moeten overstappen. Zat eerst bij KPN, ja is duur. Maar waar ik woon in Zeeland is het dramatisch. Zelfs een tunnel (u valt weg ik rij door een tunnel) kan T-mobile niet aan. Helaas zit ik 2 jaar vast... daarna weer hup hup hup terug naar KPN

Re: Slechte ervaring met Caiway Mobiel

Geplaatst: 10 nov 2022 14:45
door FredG
Ondertussen mag ik na lang aandringen 'gratis' overstappen (in mijn geval KPN). In eerste instantie moest ik een afkoopsom betalen (resterende abonnement)!! Caiway Mobiel heeft eieren voor z'n geld gekozen (want Wanprestatie zoals mijn advocaat het noemt)... Probleem opgelost!