Garantie?
Geplaatst: 10 nov 2022 07:48
Ik heb bij Vodafone een GSM aangeschaft waarbij ik maandelijks een x bedrag betaal voor het toestel.
Nu heb ik vanaf het begin problemen dat ik soms geen wifi verbinding heb. Daarvoor ben ik ook terug geweest naar de winkel. Daar werd me verteld dat ik eerst wat andere zaken en instellingen moest proberen. Dat heb ik gedaan maar geen succes.
Dus ik ben weer terug gegaan om het toestel te laten repareren. Het blijkt namelijk een bekend probleem te zijn. Dit werd me verteld door een reparatie bedrijf die ik toevallig sprak in verband met iets anders.
Ik kom bij de Vodafone winkel en nu blijkt dat er een barst zit in de achterkant van het toestel. Dit wist ik niet omdat het toestel in een hoesje zit. Toen ik de eerste keer bij Vodafone was zat het toestel niet in een hoesje en zat er ook geen barstje in.
Nu wordt er gezegd dat ik geen garantie meer heb omdat de achterkant van het toestel defect is. Het mooie is dat de achterkant voor reparatie eraf moet en dat kan alleen door deze kapot te breken.
Maar, Vodafone blijft bij het standpunt dat het defect aan de Wifi mogelijk is veroorzaakt door de val (?) die ook de barst heeft veroorzaakt, dus geen garantie. Gezien de reparatie kosten is het toestel dus eigenlijk total loss.
Het gaat om een toestel van ongeveer €450.
Ik heb geen extra verzekering afgesloten.
Wat kan ik nog doen om het toestel onder garantie te laten repareren?
Nu heb ik vanaf het begin problemen dat ik soms geen wifi verbinding heb. Daarvoor ben ik ook terug geweest naar de winkel. Daar werd me verteld dat ik eerst wat andere zaken en instellingen moest proberen. Dat heb ik gedaan maar geen succes.
Dus ik ben weer terug gegaan om het toestel te laten repareren. Het blijkt namelijk een bekend probleem te zijn. Dit werd me verteld door een reparatie bedrijf die ik toevallig sprak in verband met iets anders.
Ik kom bij de Vodafone winkel en nu blijkt dat er een barst zit in de achterkant van het toestel. Dit wist ik niet omdat het toestel in een hoesje zit. Toen ik de eerste keer bij Vodafone was zat het toestel niet in een hoesje en zat er ook geen barstje in.
Nu wordt er gezegd dat ik geen garantie meer heb omdat de achterkant van het toestel defect is. Het mooie is dat de achterkant voor reparatie eraf moet en dat kan alleen door deze kapot te breken.
Maar, Vodafone blijft bij het standpunt dat het defect aan de Wifi mogelijk is veroorzaakt door de val (?) die ook de barst heeft veroorzaakt, dus geen garantie. Gezien de reparatie kosten is het toestel dus eigenlijk total loss.
Het gaat om een toestel van ongeveer €450.
Ik heb geen extra verzekering afgesloten.
Wat kan ik nog doen om het toestel onder garantie te laten repareren?