Webshop wil mijn rekeningnummer voor terugbetaling
Geplaatst: 12 jan 2023 12:20
Ik heb onlangs bij een webshop een artikel gekocht en afgerekend met Ideal. Helaas beviel het artikel mij niet, en ik heb het retour gezonden. De terugbetaling bleef uit, en daarom stuurde ik een mail om te vragen wanneer ik het geld kon verwachten. De reactie (ook per mail) die ik kreeg was:
"Onze excuses dat je het aankoopbedrag nog niet teruggestort hebt gekregen. Deel ons a.u.b. schriftelijk of telefonisch jouw bankgegevens (IBAN/BIC) mee, zodat wij het tegoed zo snel mogelijk op jouw bankrekening kunnen overmaken. In verband met de gegevens bescherming van onze klanten mogen wij geen bankgegevens opslaan in ons systeem, daarom moeten we die telkens opnieuw opvragen."
Ik heb dit nooit eerder gehoord. Is dit een normale gang van zaken?
"Onze excuses dat je het aankoopbedrag nog niet teruggestort hebt gekregen. Deel ons a.u.b. schriftelijk of telefonisch jouw bankgegevens (IBAN/BIC) mee, zodat wij het tegoed zo snel mogelijk op jouw bankrekening kunnen overmaken. In verband met de gegevens bescherming van onze klanten mogen wij geen bankgegevens opslaan in ons systeem, daarom moeten we die telkens opnieuw opvragen."
Ik heb dit nooit eerder gehoord. Is dit een normale gang van zaken?