Pagina 1 van 2

Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 10:39
door Arnold05
Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????
Na meerder malen contact met de klantenservice gehad te hebben is er nog steeds geen oplossing.HEEL VEEL BELOVEN maar verder ????
Omdat bij 1e overnachting de airco niet werkte in het hotel en wij dit reeds betaald hadden via Booking.com deed het hotel ons een voorstel om de 2e overnachting te annuleren en bij hun rechtstreeks de kamer te boeken met een flinke korting (perfecte service van hotel).
Kamer geannuleerd en bevestiging gekregen dat geld teruggestort is.
Helaas nooit iets terugontvangen.
Zou bij mijn bank moeten navragen, maar mijn bank weet nergens van. Krijg geen bewijs van overschrijving van Booking.com dat geld gestort is. Ik zou moeten bewijzen dat ik het geld niet ontvangen heb. Uiteindelijk heeft de directrice van het hotel met hun contact opgenomen. Zij werd ook aan het lijntje gehouden door een medewerker van Booking.com.
Na het telefoongesprek van hoteldirectrice kreeg ik de melding dat het geld teruggestort was maar dat het nu tot 30 dagen kon duren eer het geld teruggestort was.
Eerst was het binnen 12 dagen. Maar helaas nog steeds niks ontvangen. Het begint naar oplichting te ruiken. We hebben nu rechtstreeks bij het hotel geboekt.
Uiteindelijk dus dubbel betaald. Dure overnachting. Het hotel kan hier niks aan doen. Ze hebben hun uiterste best voor ons gedaan.
Afbeelding
Ze blijven je maar aan het lijntje houden met steeds dezelfde beloftes.
Op Andere fora staan veel van deze berichten met het zelfde probleem, ze kunnen hier toch niet zomaar mee wegkomen.
Afbeelding

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 11:48
door Dirkie
Arnold05 schreef:
13 jul 2023 10:39
Omdat bij 1e overnachting de airco niet werkte in het hotel en wij dit reeds betaald hadden via Booking.com deed het hotel ons een voorstel om de 2e overnachting te annuleren en bij hun rechtstreeks de kamer te boeken met een flinke korting (perfecte service van hotel).
Perfecte service zou volgens mij zijn dat ze vanaf de eerste overnachting U een kamer met werkende airco aangeboden aanbieden want daar hebt U voor betaald. Dat is niet gedaan. Daarna zou het goede service zijn om U het prijsverschil tussen wel en geen airco terug te betalen voor die ene nacht en voor de volgende nacht U een andere kamer met airco aan te bieden. Nu hebben ze het probleem bij U neergelegd want U hebt nu dubbel betaald.
Ik hoop dat Booking.com mee gaat werken maar gelukkig heeft het hotel ook al contact opgenomen.
Ze geven zelf ook toe dat er iets mis gegaan is lees ik in de chat. En de 12 (werk)dagen zijn nog niet voorbij als die chat op 3/4 juli plaats gevonden heeft.

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 12:45
door BL2
Direct bij het hotel boeken zorgde ervoor dat er geen afdracht aan Booking.com hoefde plaats te vinden.
Vandaar dat ze jou lieten annuleren, dan bleef er gelijk wat ruimte over voor een iets gunstigere kamerprijs....

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 13:00
door kuklos
Arnold05 schreef:
13 jul 2023 10:39
Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????
Voor nu is het afwachten of ze binnen de beloofde tijd geld gaan terugboeken. Voor de toekomst kan je ze het beste aanpakken door nooit meer bij ze te boeken. Als iedereen dat doet gaan ze vanzelf pijn lijden.

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 13:13
door Nevyn
Eigenlijk heb ik alleen maar erg goede ervaringen met booking,com.
Onder weg van Italië nog snel even een overnachting hotel opzoeken en boeken.
Als je op tijd afzegt geen kosten.
Maar dan moet je wel goed lezen en weten wat je doet en je aan hun regels houden.

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 13:22
door J. Deltoer
U boekt een kamer via booking en vervolgens boekt u deze terug (voor 1 nacht) en boekt bij het hotel rechtstreeks.
Ik vind dat niet zuiver. Het hotel had u rechtstreeks moeten compenseren, en niet op deze manier, over de rug van booking.

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 13:39
door Arnold05
Dank voor jullie snelle reactie.
Het hotel kon mij niet terug betalen omdat ik niet in het hotel betaald had maar al in december contant bij booking.com betaald heb en zij het bedrag alweer terug betaald hadden aan booking.com.
Verder speeld dit al vanaf juni.
Tot op heden ook nooit problemen gehad maar omdat ik in het verleden bij een annulering ook weer iets nieuws bij booking.com boekte.

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 14:05
door jochemd
Arnold05 schreef:
13 jul 2023 13:39
Het hotel kon mij niet terug betalen omdat ik niet in het hotel betaald had maar al in december contant bij booking.com betaald heb
Over het algemeen moet er terugbetaald worden via de zelfde betaalwijze als er betaald is. Als je contact betaald hebt bij Booking zou je dus eigenlijk contact terugbetaald moeten worden. Dan is het ook niet zo gek dat het iets langer duurt als ze via een overschrijving terugbetalen.

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 14:23
door Bezorgdeburger
Arnold05 schreef:
13 jul 2023 13:39
Dank voor jullie snelle reactie.
Het hotel kon mij niet terug betalen omdat ik niet in het hotel betaald had maar al in december contant bij booking.com betaald heb en zij het bedrag alweer terug betaald hadden aan booking.com.
Contant betalen bij booking.com? Dat klinkt beetje vreemd. Misschien direct aan booking betaald? Maar wel digitaal neem ik aan.

En wat voor bewijs heb je dat het hotel het geld voor de eerste nacht wel correct heeft terug betaald?

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 14:49
door BL2
Arnold05 schreef:
13 jul 2023 13:39
.......en zij het bedrag alweer terug betaald hadden aan booking.com.
.......
Dus je staat wat moeilijk te doen aan de hotelbalie over compensatie. En hopla a la minuut boekt het hotel hun geld terug naar Booking.com en vraagt je bij het hotel te boeken.

Ik geloof veel, maar dit niet....

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 15:25
door NeoDutchio
Hoe onoverkomelijk was het probleem van de niet werkende airco? Als u niet had kunnen slapen had u direct aan de bel getrokken en had u direct een andere kamer kunnen krijgen.

Het is vervelend dat het niet werkt en uiteraard hoort daar een compensatie bij. Maar waarom zo omslachtig om opnieuw te boeken en het geld terug te halen? Het hotel had zelf ook een creditering kunnen maken of u kunnen blij maken met een gratis lunch of diner. Minder moeite, goed resultaat.

En wanneer staat die tweede overnachting op de planning en had u flexibel geboekt? Oftewel, had u wel recht op geld terug bij annulering?

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 15:29
door Arnold05
Moeilijk doen . Het was een aanbieding van het hotel waar wij niet om gevraagd hebben.
Verder waren het 2 verschillende boekingen.
De eerste is gewoon doorgegaan en ook betaald en de betalingen an booking.com zijn via digitale weg gedaan. Er is door booking.com een bevestiging naar mij gestuurd dat het bedrag op 18 juni betaald is.
Lees ook de bijlage maar eens goed.

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 15:40
door Arnold05
Voor de duidelijkheid

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 16:27
door WeerIemandanders
Ik zie op de foto op 18 juni terug betaald. Kan aan mij liggen..

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 16:38
door Arnold05
Klopt helemaal dat is ook het probleem maar nooit iets van hun ontvangen.
Lees nog maar eens de berichten van mij wellicht dat het duidelijkheid geeft .
Ze proberen me aan het lijntje te houden .
Het is teveel om hier op het forum te delen.

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 17:14
door Seinhuis
Neem contact op met uw creditcard maatschappij indien u met uw creditcard geboekt hebt (aflevering garantie).

Ook kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Zonder rechtsbijstandverzekering kunt u naar een incassobureau of deurwaarder gaan.

Al is dit een rare manier van oplossing aanbieden.

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 17:19
door kuklos
Seinhuis schreef:
13 jul 2023 17:14
Neem contact op met uw creditcard maatschappij indien u met uw creditcard geboekt hebt (aflevering garantie).
Op de afbeelding zie je toch dat er met iDeal betaald is?

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 17:22
door Lady1234
Een bedrijf dat betaalt met Ideal?

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 17:34
door WeerIemandanders
Arnold05 schreef:
13 jul 2023 16:38
Klopt helemaal dat is ook het probleem maar nooit iets van hun ontvangen.
Lees nog maar eens de berichten van mij wellicht dat het duidelijkheid geeft .
Ze proberen me aan het lijntje te houden .
Het is teveel om hier op het forum te delen.
Een iDeal is een link om een ander te laten betalen maar waarom zullen zij nu een betaal link aan maken voor een betaling aan u terwijl ze het zo kunnen overmaken?

Re: Hoe kunnen we Booking .com aanpakken?????

Geplaatst: 13 jul 2023 18:09
door juliomariner
kuklos schreef:
13 jul 2023 17:19
Seinhuis schreef:
13 jul 2023 17:14
Neem contact op met uw creditcard maatschappij indien u met uw creditcard geboekt hebt (aflevering garantie).
Op de afbeelding zie je toch dat er met iDeal betaald is?
Ach, dit is het vaste riedeltje van Seinhuis. Alleen juridish loket ontbreekt.