Pagina 1 van 2
bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 08:53
door benjamin1979
Ik heb een probleem met bol.com...
Ik had een retour aangevraagd voor een product van bol.com. Ik kreeg een retourlabel van hun, en ik had hier een screenshot van gemaakt.
Maar ik had ook iets verkocht op marktplaats, en van PostNL label ook een screenshot gemaakt.
Toen heb ik per ongeluk de retourlabel van bol.com laten zien bij mijn marktplaats artikel. Dus ik heb mijn marktplaats artikel opgestuurd naar bol.com
Ik kwam hier al snel achter, en heb bol.com hierover geinformeerd. Ik kreeg te horen dat ik het gewoon teruggestuurd zou krijgen.
Even later ontving ik een bevestiging van ontvangst etc. Na twee weken had ik nog niks terug mogen ontvangen.
Dus ik weer contact opnemen met bol.com. Antwoord: Ze hebben nooit iets ontvangen!
Terwijl ik hun eigen retourlabel heb gebruikt, en een bevestiging heb ontvangen van ontvangst.
Nu werd mij geadviseerd het maar uit te zoeken bij PostNL.
Het product van marktplaats heeft een waarde van 150 euro. Dus dat is niet iets om zomaar te laten zitten.
Weet iemand raad?
Alvast bedankt!
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 09:10
door WeerIemandanders
Het is drukker bij PostNL en DHL, een groot algemeen probleem momenteel.
Waar is overigens het pakketje voor Bol.com, hier zal dan wel het retourlabel van Marktplaats op zitten.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 09:31
door benjamin1979
WeerIemandanders schreef: ↑18 jul 2023 09:10
Waar is overigens het pakketje voor Bol.com, hier zal dan wel het retourlabel van Marktplaats op zitten.
Nee die had ik nog thuis liggen gelukkig
WeerIemandanders schreef: ↑18 jul 2023 09:10
Het is drukker bij PostNL en DHL, een groot algemeen probleem momenteel.
Dit speelt al bijna een maand
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 12:27
door moederslink
En die koper van het MP produkt?
Heeft u daar geen gedonder mee dan?
En het product van Bol ligt nog bij u thuis?
Daarvan is de tijd van retourneren ook verstreken , denk ik.
Een retourlabel dient te worden uitgeprint en op het pakketje te worden geplakt.
Hoe kun je je daar nu toch mee vergissen?
Dat MP product ligt nu bij alle andere 10 duizenden pakketjes op de retourafdeling en zoek het dan maar eens uit.
Wat vreemd allemaal!
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 12:35
door Nevyn
Als ik de titel leek, Bol.com retour is zoek geraakt.
Hiermee wordt je een beetje op het verkeerde been gezet.
TS heeft verkeerd product op gestuurd en waarschijnlijk ligt dat nu ergens op 1 van hun magazijnen.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 13:12
door Dirkie
benjamin1979 schreef: ↑18 jul 2023 08:53
Ik heb een probleem met bol.com...
Ik had een retour aangevraagd voor een product van bol.com. Ik kreeg een retourlabel van hun, en ik had hier een screenshot van gemaakt.
Maar ik had ook iets verkocht op marktplaats, en van PostNL label ook een screenshot gemaakt.
Toen heb ik per ongeluk de retourlabel van bol.com laten zien bij mijn marktplaats artikel. Dus ik heb mijn marktplaats artikel opgestuurd naar bol.com
Ik kwam hier al snel achter, en heb bol.com hierover geinformeerd. Ik kreeg te horen dat ik het gewoon teruggestuurd zou krijgen.
Even later ontving ik een bevestiging van ontvangst etc.
Dat is de bevestiging dat er een pakket wat retour gekomen gescanned is, meer niet. De inhoud is dan niet niet gecontroleerd
Na twee weken had ik nog niks terug mogen ontvangen.
Dus ik weer contact opnemen met bol.com. Antwoord: Ze hebben nooit iets ontvangen!
Terwijl ik hun eigen retourlabel heb gebruikt, en een bevestiging heb ontvangen van ontvangst.
Dat komt omdat stap 2 (controle retour gekomen item) niet door de klantenservice (een callcenter waar U contact mee gehad hebt) wordt gedaan, maar door een veelal slecht betaalde magazijn medewerker. Die ziet dat er iets anders in de verpakking zit dan wat er in zou moeten zitten. En dan ik me zo maar voorstellen dat die denkt dit is nummer zoveel vandaag die met een nonsens retour item geld terug probeert te krijgen en dus de retour afgekeurd, artikel in de afvalbak en status retour is dan 'nog geen retour ontvangen'. En dat krijgt u vervolgens van de klantenservice te horen want die weten uiteraard niet wat er op de werkvloer gebeurd is.
Nu werd mij geadviseerd het maar uit te zoeken bij PostNL.
Het product van marktplaats heeft een waarde van 150 euro. Dus dat is niet iets om zomaar te laten zitten.
Met PostNL zult U ook niet verder komen, want zij hebben hun deel (het pakket afleveren bij Bol.com) goed uitgevoerd, alleen heeft U het verkeerde pakket meegegeven.
De waarde van het marktplaats artikel is leuk maar de medewerker van Bol.com weet dat natuurlijk niet en heeft ook geen tijd om dat allemaal uit te zoeken omdat er honderden pakketten retour komen die allemaal behandeld moeten worden
Weet iemand raad?
Alvast bedankt!
Voortaan het juiste label voor het juiste pakket gebruiken.
U kunt de barcode ook afdrukken en op het pakket plakken zodat de juiste gescanned wordt.
En verder denk ik dat U het marktplaats artikel gezien het bovenstaande wel kunt afschrijven.
En misschien komt het goed en staat PostNL binnenkort aan de deur met Uw verkeerd verzonden pakket (alhoewel ik die kans uiterst laag in schat)
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 13:18
door moederslink
benjamin1979 schreef: ↑18 jul 2023 08:53
(...)Toen heb ik per ongeluk de retourlabel van bol.com laten zien bij mijn marktplaats artikel. Dus ik heb mijn marktplaats artikel opgestuurd naar bol.com
Is dit topic een grap of zo? Wat is er zo lollig
?
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 13:32
door ZeerPrivé
moederslink schreef: ↑18 jul 2023 12:27
Een retourlabel dient te worden uitgeprint en op het pakketje te worden geplakt.
Hoe kun je je daar nu toch mee vergissen?
Retourlabel hoeft niet te worden uitgeprint. En dat heeft TS dus ook niet gedaan.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 14:18
door Dirkie
ZeerPrivé schreef: ↑18 jul 2023 13:32
moederslink schreef: ↑18 jul 2023 12:27
Een retourlabel dient te worden uitgeprint en op het pakketje te worden geplakt.
Hoe kun je je daar nu toch mee vergissen?
Retourlabel hoeft niet te worden uitgeprint. En dat heeft TS dus ook niet gedaan.
En dan nog maakt het niet uit. Ook al je 2 labels hebt en 2 dozen dan je nog steeds de verkeerde labels op de dozen plakken.
En dan heb technisch gezien is er geen bol.com retour zoekgeraakt want het artikel van Bol.com wat retour moest staat nog steeds bij TS thuis.
En eigenlijk heb je helemaal geen probleem met Bol.com want TS heeft zelf iets verkeerd gedaan.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 18 jul 2023 14:33
door ZeerPrivé
Dirkie schreef: ↑18 jul 2023 14:18
ZeerPrivé schreef: ↑18 jul 2023 13:32
moederslink schreef: ↑18 jul 2023 12:27
Een retourlabel dient te worden uitgeprint en op het pakketje te worden geplakt.
Hoe kun je je daar nu toch mee vergissen?
Retourlabel hoeft niet te worden uitgeprint. En dat heeft TS dus ook niet gedaan.
En dan nog maakt het niet uit. Ook al je 2 labels hebt en 2 dozen dan je nog steeds de verkeerde labels op de dozen plakken.
En dan heb technisch gezien is er geen bol.com retour zoekgeraakt want het artikel van Bol.com wat retour moest staat nog steeds bij TS thuis.
En eigenlijk heb je helemaal geen probleem met Bol.com want TS heeft zelf iets verkeerd gedaan.
Eens dat TS zelf iets verkeerd gedaan heeft, maar hij heeft niet zelf de label erop geplakt. Hij heeft de verkeerde code laten scannen. Ging er mij om dat een label echt niet hoeft te worden uitgeprint, daar reageerde ik op.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 03:08
door benjamin1979
Nevyn schreef: ↑18 jul 2023 12:35
Als ik de titel leek, Bol.com retour is zoek geraakt.
Hiermee wordt je een beetje op het verkeerde been gezet.
TS heeft verkeerd product op gestuurd en waarschijnlijk ligt dat nu ergens op 1 van hun magazijnen.
Ik heb een doos met een bol.com retourlabel opgestuurd. Van deze retour heb ik een bevestiging gehad dat het ontvangen was.
Later kreeg ik te horen dat de retour niet is ontvangen.
Ik heb wel een verzendbevestiging.
Zo moeilijk is het toch niet?
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 06:49
door WeerIemandanders
Feit blijft dat je zelf een vergissing hebt gemaakt. Maar DHL en PostNL zijn volop in het nieuws dat ze de afgelopen 2 maanden kampen met drukte en achterstanden. Nog even geduld dus.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 07:59
door Dirkie
benjamin1979 schreef: ↑19 jul 2023 03:08
Nevyn schreef: ↑18 jul 2023 12:35
Als ik de titel leek, Bol.com retour is zoek geraakt.
Hiermee wordt je een beetje op het verkeerde been gezet.
TS heeft verkeerd product op gestuurd en waarschijnlijk ligt dat nu ergens op 1 van hun magazijnen.
Ik heb een doos met een bol.com retourlabel opgestuurd. Van deze retour heb ik een bevestiging gehad dat het ontvangen was.
Later kreeg ik te horen dat de retour niet is ontvangen.
Ik heb wel een verzendbevestiging.
Zo moeilijk is het toch niet?
Afbeelding 1 bevestigd mijn eerdere bijdrage
Afbeelding 2 ook (de doos is ontvangen, controle moet nog gedaan worden)
Afbeelding 3 doet niet ter zake, want het pakket is immers afgeleverd (zie afbeelding 1).
Kortom geen nieuwe informatie
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 08:33
door PGros
Het is al eerder uitgelegd.
Stel je besteld een printer en zegt dat je wilt retourneren. Je vraagt een verzendlabel en stuurt een baksteen terug.
Postnl geeft aan het pakket is aangekomen.
Bol.com controleert aangekomen pakket en ziet een baksteen. In systeem komt te staan retour printer niet aangekomen. En dat laatste is wat de klantenservice ziet en ze kunnen je niet verder helpen.
De baksteen is ondertussen allang weggegooid.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 11:04
door benjamin1979
PGros schreef: ↑19 jul 2023 08:33
Het is al eerder uitgelegd.
Stel je besteld een printer en zegt dat je wilt retourneren. Je vraagt een verzendlabel en stuurt een baksteen terug.
Postnl geeft aan het pakket is aangekomen.
Bol.com controleert aangekomen pakket en ziet een baksteen. In systeem komt te staan retour printer niet aangekomen. En dat laatste is wat de klantenservice ziet en ze kunnen je niet verder helpen.
De baksteen is ondertussen allang weggegooid.
Ik heb ze direct na versturen hierover geïnformeerd, dus het verhaal was bekend dat het verkeerde product was opgestuurd. Ze zouden het terugsturen.
Maarja als meerdere mensen hier deze gang van zaken normaal vinden, heb ik duidelijk het verkeerde forum uitgezocht voor raad.
Koekkoek
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 11:11
door Nevyn
benjamin1979 schreef: ↑19 jul 2023 11:04
PGros schreef: ↑19 jul 2023 08:33
Het is al eerder uitgelegd.
Stel je besteld een printer en zegt dat je wilt retourneren. Je vraagt een verzendlabel en stuurt een baksteen terug.
Postnl geeft aan het pakket is aangekomen.
Bol.com controleert aangekomen pakket en ziet een baksteen. In systeem komt te staan retour printer niet aangekomen. En dat laatste is wat de klantenservice ziet en ze kunnen je niet verder helpen.
De baksteen is ondertussen allang weggegooid.
Ik heb ze direct na versturen hierover geïnformeerd, dus het verhaal was bekend dat het verkeerde product was opgestuurd. Ze zouden het terugsturen.
Maarja als meerdere mensen hier deze gang van zaken normaal vinden, heb ik duidelijk het verkeerde forum uitgezocht voor raad.
Koekkoek
1 voordeel uit dit alles, je maakt deze fout nooit meer.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 12:19
door Morgan le Fay
benjamin1979 schreef: ↑19 jul 2023 11:04
PGros schreef: ↑19 jul 2023 08:33
Het is al eerder uitgelegd.
Stel je besteld een printer en zegt dat je wilt retourneren. Je vraagt een verzendlabel en stuurt een baksteen terug.
Postnl geeft aan het pakket is aangekomen.
Bol.com controleert aangekomen pakket en ziet een baksteen. In systeem komt te staan retour printer niet aangekomen. En dat laatste is wat de klantenservice ziet en ze kunnen je niet verder helpen.
De baksteen is ondertussen allang weggegooid.
Ik heb ze direct na versturen hierover geïnformeerd, dus het verhaal was bekend dat het verkeerde product was opgestuurd. Ze zouden het terugsturen.
Maarja als meerdere mensen hier deze gang van zaken normaal vinden, heb ik duidelijk het verkeerde forum uitgezocht voor raad.
Koekkoek
Wat had je dan gedacht.
Het antwoord is niet wat je wil lezen maar is wel een antwoord op wat er speelt
Ohh wat zielig, wat een stel klantonvriendelijke lummels bij Bol.com en Postnl.
Jij denkt dus dat ze tussen de duizenden pakketjes de jouwe gaan zoeken.
Want wie heeft het verkeerd gedaan?
Ik weet een veel beter idee.
Ga eens een weekje draaien in een postsorteercentrum.
Succes
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 12:49
door NeoDutchio
Bol.com verwerkt wisselend 800.000 tot 1.000.000 artikelen per dag. Gemiddeld komt 5,5% weer terug. Deze cijfers zijn online te vinden. Uitgaande van het gemiddelde komen elke dag 49.500 artikelen terug. Een retour verwerken kost 15 minuten. Als ze dan ook nog eens verkeerde artikelen moeten herverpakken, een losse verzendlabel moeten aanmaken en doos daarna naar een andere locatie moeten brengen omdat het uitgaand is, dan snapt u hopelijk ook dat dat onmogelijk is.
Bol is niet verantwoordelijk voor uw fout, hoe vervelend dat voor u is.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 13:11
door Nevyn
NeoDutchio schreef: ↑19 jul 2023 12:49
Bol.com verwerkt wisselend 800.000 tot 1.000.000 artikelen per dag. Gemiddeld komt 5,5% weer terug. Deze cijfers zijn online te vinden. Uitgaande van het gemiddelde komen elke dag 49.500 artikelen terug. Een retour verwerken kost 15 minuten. Als ze dan ook nog eens verkeerde artikelen moeten herverpakken, een losse verzendlabel moeten aanmaken en doos daarna naar een andere locatie moeten brengen omdat het uitgaand is, dan snapt u hopelijk ook dat dat onmogelijk is.
Bol is niet verantwoordelijk voor uw fout, hoe vervelend dat voor u is.
Maar goed TS meldt dat Bol dit wel had beloofd.
Re: bol.com retour is zoekgeraakt
Geplaatst: 19 jul 2023 13:25
door Dirkie
Nevyn schreef: ↑19 jul 2023 13:11
NeoDutchio schreef: ↑19 jul 2023 12:49
Bol.com verwerkt wisselend 800.000 tot 1.000.000 artikelen per dag. Gemiddeld komt 5,5% weer terug. Deze cijfers zijn online te vinden. Uitgaande van het gemiddelde komen elke dag 49.500 artikelen terug. Een retour verwerken kost 15 minuten. Als ze dan ook nog eens verkeerde artikelen moeten herverpakken, een losse verzendlabel moeten aanmaken en doos daarna naar een andere locatie moeten brengen omdat het uitgaand is, dan snapt u hopelijk ook dat dat onmogelijk is.
Bol is niet verantwoordelijk voor uw fout, hoe vervelend dat voor u is.
Maar goed TS meldt dat Bol dit wel had beloofd.
Daarom schreef ik al dat de Klantenservice (hoogstwaarschijnlijk een Call Center) eigenlijk niets te maken heeft met de waarschijnlijk onderbetaalde magazijn medewerker, die de retouren verwerkt. Die heeft vanwege het grote aantal retouren (zie hierboven) helemaal geen tijd om hier verder aandacht aan te besteden.