Pagina 1 van 2

geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 16 dec 2023 13:55
door Ebdekoning
Hallo iedereen,

Op 13 november 2023 heb ik 870 euro cash in een geldmaat gestopt. De automaat kwam tijdens het storten in een storing. Vervolgens kreeg ik een bon met 0 euro gestort. De automaat bleef dicht en stond op storing. Ik heb meteen gebeld naar mijn bank (de ABN), die vertelde dat er een onderzoek gestart zou worden.
Op 15 november kreeg ik bericht via de bank app dat ik voor 14 december bericht zou krijgen wat er met het geld is gebeurd.

De datum is inmiddels verstreken en het antwoord van de bank is dat ze nog steeds niks van geldmaat hebben gehoord. Na zelf weer gebeld te hebben om te vragen waar mijn geld is en blijft is het antwoord 'we hebben nog niets van geldmaat gehoord'. Ze kunnen ook niet vertellen wanneer dat wel is. Het voelt een beetje machteloos dat je niet op de hoogte wordt gehouden waar je geld blijft en wat er aan de hand is en of je het überhaupt wel terug krijgt. Heeft hier iemand ervaring mee en wat kan je hier aan doen?

Met vriendelijke groet,

E.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 17 dec 2023 22:26
door alfatrion
Je kan de bank en geldmaat een ingebrekestelling sturen.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 18 dec 2023 14:35
door Ebdekoning
Bedankt voor de tip!

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 18 dec 2023 16:07
door Een Wiskunde Student
alfatrion schreef:
17 dec 2023 22:26
Je kan de bank en geldmaat een ingebrekestelling sturen.
Wie is hier contractpartij voor de openingsposter ?
Ik zou haast denken dat je eerst het geld "geeft" aan geldmaat en dat zij het daarna doorstorten naar de bank.

Kun je meerdere partijen in gebreke stellen voor 1 probleem?

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 18 dec 2023 17:49
door alfatrion
Ik denk dat de bank de contractspartih is en geldmaat de hulppersoon. Maar schrijf ze gewoon beiden aan, dab heb je altijd een ingebrekestelling verstuurd naarcde juiste partij.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 21 dec 2023 10:39
door ABN AMRO
Beste Ebdekoning,

Wat balen dat u nog steeds geen duidelijkheid heeft over uw storting van EUR 870,- bij Geldmaat. Ik kan me goed voorstellen dat u had verwacht inmiddels wel duidelijkheid te hebben. Vooral als eerder is gecommuniceerd dat u hierover uiterlijk 14 december bericht zou krijgen.

U geeft aan dat er is aangegeven dat wij nog steeds in afwachting zijn van Geldmaat. Weet u of in de tussentijd opnieuw aan Geldmaat is verzocht de gevraagde gegevens aan te leveren?

Als u het fijn vindt zoeken wij graag uit wat de status van het onderzoek is. Om u hiermee te helpen, ontvangen we graag uw telefoonnummer en e-mailadres dat u bij ons heeft vastgelegd. Dit kunt u middels een privébericht aan ons toesturen.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 21 dec 2023 14:27
door BL2
ABN AMRO schreef:
21 dec 2023 10:39
....Als u het fijn vindt zoeken wij graag uit wat de status van het onderzoek is. ......ABN AMRO Webcare
Schat zo in dat topicstarter dit wel fijn vind !

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 21 dec 2023 15:57
door Morgan le Fay
Een pracht voorbeeld van hedendaagse Klantenservice

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 21 dec 2023 17:06
door BL2
Morgan le Fay schreef:
21 dec 2023 15:57
Een pracht voorbeeld van hedendaagse Klantenservice
Echt compleet belachelijke reactie van ABN AMRO klantenservice, topicstarter is al 6 weken op zoek naar zijn geld. Je zal het maar nodig hebben.......

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 21 dec 2023 20:21
door Morgan le Fay
Tja Klantenservice oude stijl kostte te veel geld en we mochten teveel :mrgreen:
Het enige wat ik voortaan zou doen is het hele geld opnemen verhaal filmen zodat het luid en duidelijk is wat er mis is gegaan. Echt.............

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 22 dec 2023 08:00
door crazyme
BL2 schreef:
21 dec 2023 17:06
Morgan le Fay schreef:
21 dec 2023 15:57
Een pracht voorbeeld van hedendaagse Klantenservice
Echt compleet belachelijke reactie van ABN AMRO klantenservice, topicstarter is al 6 weken op zoek naar zijn geld. Je zal het maar nodig hebben.......
En hoe zou jij dan geregeerd hebben als webcare medewerker ?

Ik denk dat abn amro graag zal leren van jouw voorbeeld hoe wel te reageren.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 22 dec 2023 08:03
door Onkruid71
crazyme schreef:
22 dec 2023 08:00
BL2 schreef:
21 dec 2023 17:06
Morgan le Fay schreef:
21 dec 2023 15:57
Een pracht voorbeeld van hedendaagse Klantenservice
Echt compleet belachelijke reactie van ABN AMRO klantenservice, topicstarter is al 6 weken op zoek naar zijn geld. Je zal het maar nodig hebben.......
En hoe zou jij dan geregeerd hebben als webcare medewerker ?

Ik denk dat abn amro graag zal leren van jouw voorbeeld hoe wel te reageren.
Ik denk om te beginnen het veel sneller als 6 werken het op te lossen. Dan zou webcare hier niet hoeven te reageren.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 22 dec 2023 16:56
door BL2
ABN AMRO schreef:
21 dec 2023 10:39

Wat balen ......

Weet u of in de tussentijd opnieuw aan Geldmaat is verzocht de gevraagde gegevens aan te leveren?

ABN AMRO Webcare
"Wat balen" lijkt wel de standaard zin welke ze op de klantenservice school leren om tegenover gerespecteerde klanten mee te beginnen. Bijna elke klantencontact begint tegenwoordig zo bij bedrijven !

Hoe moet Topicstarter weten hoe de interne afhandeling loopt tussen Geldmaat en ABN AMRO ?

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 23 dec 2023 11:22
door Morgan le Fay
Als je geld stort of opneemt dat wordt toch altijd gefilmd. Is het dan niet handig om ook diegene te benaderen?

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 23 dec 2023 13:48
door StevieNL81
Morgan le Fay schreef:
23 dec 2023 11:22
Als je geld stort of opneemt dat wordt toch altijd gefilmd. Is het dan niet handig om ook diegene te benaderen?
Nee. Die beelden zijn enkel voor strafrecht en niet op te vragen bij disputen zoals dit. Daarnaast staat de camera niet op het geld uitgifte vak gericht dus er valt niets mee te bewijzen.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 23 dec 2023 14:02
door Jannie1951
Mooi dat abn amro zo snel met een reactie komt op dit forum. Dat zie je niet vaak.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 23 dec 2023 14:07
door Morgan le Fay
StevieNL81 schreef:
23 dec 2023 13:48
Morgan le Fay schreef:
23 dec 2023 11:22
Als je geld stort of opneemt dat wordt toch altijd gefilmd. Is het dan niet handig om ook diegene te benaderen?
Nee. Die beelden zijn enkel voor strafrecht en niet op te vragen bij disputen zoals dit. Daarnaast staat de camera niet op het geld uitgifte vak gericht dus er valt niets mee te bewijzen.
thanks

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 25 dec 2023 15:32
door Albert07
Elke transactie wordt elektronisch met tijd en data geregistreerd.
Indien dit niet het geval zou zijn dan moet het duidelijk worden als de automaat gevuld gaat worden.
Dan worden de in de automaat zittende cassettes verwijderd en nieuwe in geplaatst.
De oude cassettes gaan naar de geld centrale en geteld en vergeleken met de geregistreerde opnames en stortingen.
Hier wordt dan duidelijk of het totale bedrag in en uit klopt, zo niet dan moeten ze de fout zien en is het bedrag over.

Als het geld in het transportsysteem vast zat en het was niet geregistreerd, dan moet het door de dienstdoende storingsmonteur er uit gehaald zijn. Deze lost de storing op en doet het geld, of in de cassettes of in een seal bag met het automaten nummer er op, wat naar de Centrale gaat.

Dus wees gerust je geld komt boven water, alleen het duurt wat langer tegenwoordig (bezuinigingen).

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 25 dec 2023 18:31
door AdiPit
Wie kan nog de macht positie van ABN AMRO bank en slechte klantenservice nog stopen.?
Kantoren weg, minder automaten, telefonisch en/of e-mail contact een terroir, honderden klachten en niemand doet ets.

Re: geld opgeslokt door geldmaat

Geplaatst: 25 dec 2023 19:04
door Nijogeth
Honderden klachten? Dan denk ik dat ze niet heel veel moeten veranderen. Veel beter zal het niet worden.