Defecte badkamer ventilator
Geplaatst: 28 jan 2024 10:30
Wij kochten onlangs voor onze gerenoveerde badkamer een nieuwe ventilator. De ventilator die geinstalleerd was, beviel niet we wilden een iets uitgebreidere versie. Dus hebben we via internet een nieuwe ventilator aangeschaft. Helaas kregen we hem niet aan de praat, terwijl hij goed aangesloten zat. Dus geretourneerd, en gevraagd om een creditnota of dat we konden bijbetalen voor een ander type. Om een ventilator te kunnen testen, moet je hem wel aansluiten. Dan krijg je dus minimale gebruikssporen van een schroefje in een afdekplaat.
Afijn, na 10 werkdagen was het bedrijf er uiteindelijk uit; de printplaat zat scheef, maar dat kon niet hebben veroorzaakt dat het apparaat niet werkte want bij hen deed de ventilator het wel. We krijgen dus ons geld niet terug. Aangezien we bij dit bedrijf niets meer wilden bestellen, voor een simpele vraag hang je al een half uur in de wacht, hebben we ergens anders een ventilator gekocht die ook met app te bedienen is, die is geinstalleerd en werkte gelijk perfect.
Nu is mijn vraag: bij sommige zaken is het noodzakelijk om eerst iets te kunnen testen dat je het apparaat aansluit.
Een schroef laat altijd sporen na. Is een scheve printplaat een oorzaak dat iets niet kan werken?
Bij sommige bedrijven (bijv. Coolblue) heb je ook tweede kans apparaten; dan betaal je iets minder omdat er minieme gebruikssporen zijn. Dus zo gek is dat niet.
Hebben wij nog ergens "recht"op, meer als principe vraag dan iets anders.
Afijn, na 10 werkdagen was het bedrijf er uiteindelijk uit; de printplaat zat scheef, maar dat kon niet hebben veroorzaakt dat het apparaat niet werkte want bij hen deed de ventilator het wel. We krijgen dus ons geld niet terug. Aangezien we bij dit bedrijf niets meer wilden bestellen, voor een simpele vraag hang je al een half uur in de wacht, hebben we ergens anders een ventilator gekocht die ook met app te bedienen is, die is geinstalleerd en werkte gelijk perfect.
Nu is mijn vraag: bij sommige zaken is het noodzakelijk om eerst iets te kunnen testen dat je het apparaat aansluit.
Een schroef laat altijd sporen na. Is een scheve printplaat een oorzaak dat iets niet kan werken?
Bij sommige bedrijven (bijv. Coolblue) heb je ook tweede kans apparaten; dan betaal je iets minder omdat er minieme gebruikssporen zijn. Dus zo gek is dat niet.
Hebben wij nog ergens "recht"op, meer als principe vraag dan iets anders.