Problemen met levering raambekleding, koop ontbinden?
Geplaatst: 27 mar 2024 20:02
Goedendag,
Graag hulp gevraagd bij een langdurende kwestie.
8 maanden geleden heb ik een bestelling geplaatst voor horizontale jaloezieën (vaak luxaflex genoemd). Tot 2x toe is de verkeerde kwaliteit/afwerking geleverd, ze komen niet overeen met de staal. De vertegenwoordiger zou contact met me opnemen, dit is niet gebeurd. Omdat ook de verkoper telkens maar niet informeerde of reageerde heb ik na 2,5 week een mail gestuurd dat ik van de koop af wil. Echter 2 weken daarna reageert de verkoper eindelijk dat de jaloezieën in productie zijn genomen en met 2 weken geleverd kunnen worden.
Mijn vraag is: mag en kan de verkoper dit alsnog zomaar leveren?
Hier is ook nog veel ellende aan voorafgegaan, nl:
- verkeerd opgemeten door de verkoper
- verkeerd geplaatst door de monteur
- jaloezie die de 1e dag kapot ging
- 4x tuimelknoppen aan de verkeerde kant geplaatst zodat ze de kozijnen beschadigen
- 4x jaloezieën met draden die niet evenwijdig lopen
- bestelling omgezet naar megaview en er na 2,5 maand achterkomen dat dit qua maat niet lukt en dat de order bij de producent is blijven liggen
- gordijnen die te kort zijn
- gordijnen die te smal zijn terwijl er wel voor meer stof betaald is
- er is ook niet overlegd wat het percentage stof moest zijn met het gevolg dat de gordijnen dun en armoedig overkomen
-haakje van de gordijnen dat in de 1e week kapot breekt, waarschijnlijk omdat het gordijn dus veel te smal is
Van bovenstaande lijst zijn helaas ook nog niet alle klachten opgelost. We hebben onderhand ook al 10x vrij moeten regelen omdat er natuurlijk iemand aanwezig moet zijn.
- Meteen na levering al verschil van mening over het merk. Van het begin af doorgeven dat ik het merk Luxaflex wilde, daar is uiteindelijk verwarring over ontstaan door de kleurstalen. De verkoper heeft een ander merk besteld, er stond echter geen merk vermeld op de offerte, alleen een kleurcode. Uiteindelijk dit maar voor lief genomen, omdat ik dit zwart op wit had moeten laten zetten.
- De tuimelknoppen zitten hoog, de lichtinval kan niet geregeld worden zonder op een krukje te gaan staan. Bij Luxaflex zit er een “tuimelschuif” onderaan. Hier is helaas niks over verteld bij het inmeten. Echt heel jammer, daarvoor schakel je tenslotte een gespecialiseerd bedrijf in, voor overleg en een duidelijk advies.
Kortom, dit was eenmalig, absoluut geen aanrader.
Graag hulp gevraagd bij een langdurende kwestie.
8 maanden geleden heb ik een bestelling geplaatst voor horizontale jaloezieën (vaak luxaflex genoemd). Tot 2x toe is de verkeerde kwaliteit/afwerking geleverd, ze komen niet overeen met de staal. De vertegenwoordiger zou contact met me opnemen, dit is niet gebeurd. Omdat ook de verkoper telkens maar niet informeerde of reageerde heb ik na 2,5 week een mail gestuurd dat ik van de koop af wil. Echter 2 weken daarna reageert de verkoper eindelijk dat de jaloezieën in productie zijn genomen en met 2 weken geleverd kunnen worden.
Mijn vraag is: mag en kan de verkoper dit alsnog zomaar leveren?
Hier is ook nog veel ellende aan voorafgegaan, nl:
- verkeerd opgemeten door de verkoper
- verkeerd geplaatst door de monteur
- jaloezie die de 1e dag kapot ging
- 4x tuimelknoppen aan de verkeerde kant geplaatst zodat ze de kozijnen beschadigen
- 4x jaloezieën met draden die niet evenwijdig lopen
- bestelling omgezet naar megaview en er na 2,5 maand achterkomen dat dit qua maat niet lukt en dat de order bij de producent is blijven liggen
- gordijnen die te kort zijn
- gordijnen die te smal zijn terwijl er wel voor meer stof betaald is
- er is ook niet overlegd wat het percentage stof moest zijn met het gevolg dat de gordijnen dun en armoedig overkomen
-haakje van de gordijnen dat in de 1e week kapot breekt, waarschijnlijk omdat het gordijn dus veel te smal is
Van bovenstaande lijst zijn helaas ook nog niet alle klachten opgelost. We hebben onderhand ook al 10x vrij moeten regelen omdat er natuurlijk iemand aanwezig moet zijn.
- Meteen na levering al verschil van mening over het merk. Van het begin af doorgeven dat ik het merk Luxaflex wilde, daar is uiteindelijk verwarring over ontstaan door de kleurstalen. De verkoper heeft een ander merk besteld, er stond echter geen merk vermeld op de offerte, alleen een kleurcode. Uiteindelijk dit maar voor lief genomen, omdat ik dit zwart op wit had moeten laten zetten.
- De tuimelknoppen zitten hoog, de lichtinval kan niet geregeld worden zonder op een krukje te gaan staan. Bij Luxaflex zit er een “tuimelschuif” onderaan. Hier is helaas niks over verteld bij het inmeten. Echt heel jammer, daarvoor schakel je tenslotte een gespecialiseerd bedrijf in, voor overleg en een duidelijk advies.
Kortom, dit was eenmalig, absoluut geen aanrader.