Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
ZeerPrivé
Berichten: 5473
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Had van de week wat besteld en wilde het pakketje bezorgd hebben bij een Postnl punt. 's Morgens stond al vroeg in de app dat de bezorger onderweg was. Daarna wijzigde de status echter niet. Gistermorgen staat de pakketbezorger aan mijn deur met het betreffende pakketje.

Tot mijn grote verbazing vroeg hij me of ik voortaan de pakketjes thuis wilde laten bezorgen omdat hij dan per pakket betaald krijgt. Afleveren bij een Postnl punt krijgt hij maar voor 1 pakket betaald voor bijv. 100 pakketten. En of ik dat ook even aan de andere bewoners van het appartementencomplex wilde vragen (beetje verduidelijkt met gebaren, want hij spreekt slecht Nederlands).

Aan de ene kant kan ik zo'n vraag nog wel begrijpen, maar aan de andere kant vind ik zo'n vraag echt veel te ver gaan en eigenlijk te gek voor woorden. Denk ook niet dat Postnl zo'n actie zal waarderen van zijn bezorgers.
Ben wel van mening dat het schandalig is om een bezorger af te schepen met een fooitje, want meer is het in mijn ogen niet 100 stuks afleveren, 1 betaald krijgen. Rond de 30/35% betalen zou ik heel wat reëler vinden.

Ik bestel meerdere keren per week en vind het daarom erg handig om de spullen zoveel mogelijk bij een pakketpunt af te laten leveren.

Wat vinden jullie van zijn vraag?

Lady1234
Berichten: 27152
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat juist is. 100 pakketten afleveren en maar voor 1 betaald krijgen.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zou het spijtig voor hem vinden als dit waar is, maar toch kiezen voor mijn eigen gemak.
Voor problemen over zijn inkomen moet hij bij zijn baas zijn, niet bij de klanten.

Thijs124
Berichten: 704
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Zo herkenbaar!
Ik heb al vaker een verzoek van pakjesbezorgers van PostNL gehad om alsjeblieft de pakjes voor de buren in ontvangst te nemen.
Bijna onder tranen vertelden ze mij dat ze anders geen vergoedingen voor het bezorgen kregen.
Dat ging dan in zijn geheel naar de depothouder.

Moneyman
Berichten: 30139
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
12 apr 2024 17:10
Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat juist is. 100 pakketten afleveren en maar voor 1 betaald krijgen.
Ik ben bang dat het aardig in de buurt van de waarheid zit. De vraag is natuurlijk eigenlijk niet toegestaan, maar ik kan hem - zeker van een vaste bezorger- wel voorstellen.

Thijs124
Berichten: 704
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De vaste bezorger is hier een jongeman van voor in de twintig maar heel duidelijk een Nederlander. En ook zeer beleefd. Ik heb afgesproken tot ongeveer 4 deuren verder neem ik het aan. Ik controleer wel altijd of de naam van de geadresseerde klopt.

ZeerPrivé
Berichten: 5473
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
12 apr 2024 17:10
Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat juist is. 100 pakketten afleveren en maar voor 1 betaald krijgen.
Ik denk dat hij wel de waarheid spreekt. Blijkbaar wordt het dan gezien als 1 aflevering.

Thijs124
Berichten: 704
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

En dan aan honderd deuren in en uit de auto, aanbellen en wachten en nog bij de buren proberen.
Dan beter gewoon vrachtwagen chauffeur!

ZeerPrivé
Berichten: 5473
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
12 apr 2024 17:15
Ik zou het spijtig voor hem vinden als dit waar is, maar toch kiezen voor mijn eigen gemak.
Voor problemen over zijn inkomen moet hij bij zijn baas zijn, niet bij de klanten.
Kiezen voor eigen gemak neig ik ook naar, maar hij kan natuurlijk enorm gaan klieren als hij zijn zin niet krijgt. Eerder meegemaakt (in een andere woning) toen op een gegeven moment volgens de Postnl bezorger mijn buren 3 straten verderop woonden. Was er toen helemaal klaar mee en weigerde nog 1 pakketje voor de 'buren' aan te nemen. Bovendien was er inmiddels aan de overkant vd straat een Postnl punt gevestigd. Daarna had hij zo de pest in, dat pakketjes dagenlang vertraagd werden of zelfs helemaal niet afgeleverd werden.

Bovendien wil hij mij ook nog voor zijn karretje spannen door aan mij te vragen dit ook aan de andere bewoners te gaan vragen.

ZeerPrivé
Berichten: 5473
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
12 apr 2024 17:25
Lady1234 schreef:
12 apr 2024 17:10
Ik kan mij haast niet voorstellen dat dat juist is. 100 pakketten afleveren en maar voor 1 betaald krijgen.
Ik ben bang dat het aardig in de buurt van de waarheid zit. De vraag is natuurlijk eigenlijk niet toegestaan, maar ik kan hem - zeker van een vaste bezorger- wel voorstellen.
Het lijkt inmiddels een vaste bezorger te zijn (half jaartje ongeveer) en ik moet zeggen, helemaal niets te klagen wat bezorging betreft. Ik vermoed dat vanuit zijn cultuur / thuisland zo'n vraag niet vreemd is.

ZeerPrivé
Berichten: 5473
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Thijs124 schreef:
12 apr 2024 17:47
En dan aan honderd deuren in en uit de auto, aanbellen en wachten en nog bij de buren proberen.
Dan beter gewoon vrachtwagen chauffeur!
Denk inderdaad dat werken als bezorger bij bijv. Ikea of Coolblue beter betaald wordt. En minder op de minuut werken.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
12 apr 2024 18:01


Kiezen voor eigen gemak neig ik ook naar, maar hij kan natuurlijk enorm gaan klieren als hij zijn zin niet krijgt. Eerder meegemaakt (in een andere woning) toen op een gegeven moment volgens de Postnl bezorger mijn buren 3 straten verderop woonden. Was er toen helemaal klaar mee en weigerde nog 1 pakketje voor de 'buren' aan te nemen. Bovendien was er inmiddels aan de overkant vd straat een Postnl punt gevestigd. Daarna had hij zo de pest in, dat pakketjes dagenlang vertraagd werden of zelfs helemaal niet afgeleverd werden.

Bovendien wil hij mij ook nog voor zijn karretje spannen door aan mij te vragen dit ook aan de andere bewoners te gaan vragen.
Dat is helemaal het toppunt, je voelt je dan gedwongen hem zijn zin te geven. Ik weet dat het in appartementen vaker problemen geeft.
Gek genoeg gaat de bezorger bij het appartementencomplex van mijn dochter meestal gelijk door naar een afhaalpunt, zonder ergens aan te bellen.

ZeerPrivé
Berichten: 5473
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Gek genoeg gaat de bezorger bij het appartementencomplex van mijn dochter meestal gelijk door naar een afhaalpunt, zonder ergens aan te bellen.
Best vreemd dat de ene bezorger liever meteen rechtstreeks naar een Postnl punt gaat en de ander gaat lopen jengelen om het voortaan thuis te laten bezorgen.

Ik dacht 2 vliegen in 1 klap: handig voor mij, handig voor de bezorger. Twee tevreden mensen. :) Niet dus.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door riddert »

ZeerPrivé schreef:
12 apr 2024 18:20
Gek genoeg gaat de bezorger bij het appartementencomplex van mijn dochter meestal gelijk door naar een afhaalpunt, zonder ergens aan te bellen.
Best vreemd dat de ene bezorger liever meteen rechtstreeks naar een Postnl punt gaat en de ander gaat lopen jengelen om het voortaan thuis te laten bezorgen.

Ik dacht 2 vliegen in 1 klap: handig voor mij, handig voor de bezorger. Twee tevreden mensen. :) Niet dus.
Dat ligt aan de werkgever. Dit kan PostNL zelf zijn, maar ook een onderaannemer. De laatste krijgt per pakket betaald, de PostNL medewerker een uurloon. Dat is het verschil.

Thijs124
Berichten: 704
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het kan natuurlijk zijn dat sommige bedrijven anders betalen. Hier is vorige week nog een onderaannemer van PostNL failliet gegaan. Vooral bezweken onder de druk van PostNL om elektrische auto's aan te schaffen. Volgens de krant dan. Toch 32 personeelsleden op straat. Misschien doorstart. Altijd gedacht dat het PostNL zelf was. Elk bedrijf kan zijn eigen betaalmogelijkheden voor de chauffeur hebben.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Thijs124 schreef:
12 apr 2024 17:47
En dan aan honderd deuren in en uit de auto, aanbellen en wachten en nog bij de buren proberen.
Dan beter gewoon vrachtwagen chauffeur!
Daar moet je wat voor kunnen, en papieren hebben, en Nederlands spreken.
Allemaal van die kleinigheidjes waar Post.nl weinig waarde aan hecht.

rwolters
Berichten: 1559
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door rwolters »

Thijs124 schreef:
12 apr 2024 17:15
Zo herkenbaar!
Ik heb al vaker een verzoek van pakjesbezorgers van PostNL gehad om alsjeblieft de pakjes voor de buren in ontvangst te nemen.
Bijna onder tranen vertelden ze mij dat ze anders geen vergoedingen voor het bezorgen kregen.
Dat ging dan in zijn geheel naar de depothouder.
En dat allemaal omdat wij vooral bestellen bij webwinkels die "gratis" bezorgen. En het is ook niet zo dat het geld wat dan aan bezorgen wordt besteed blijft hangen bij de bedrijven. PostNL heeft voor de pakketbezorging een EBIT van slechts 2%. En dan moet de belasting er nog af. Het is echt een race to the bottom. De grote webwinkels knijpen de boel helemaal uit.

Lowieze
Berichten: 6615
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Thijs124 schreef:
12 apr 2024 17:15
Zo herkenbaar!
Ik heb al vaker een verzoek van pakjesbezorgers van PostNL gehad om alsjeblieft de pakjes voor de buren in ontvangst te nemen.
Bijna onder tranen vertelden ze mij dat ze anders geen vergoedingen voor het bezorgen kregen.
Dat ging dan in zijn geheel naar de depothouder.
Terug naar het depot is wat anders dan naar een afhaalpunt brengen.
Het gaat alleen terug naar het depot als de ontvanger heeft aangegeven dat het nergens anders dan bij hemzelf afgegeven mag worden.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door PGros »

rwolters schreef:
13 apr 2024 10:22
De grote webwinkels knijpen de boel helemaal uit.
Dat doen de postbedrijven ook zelf. Ze kunnen ook vaste prijzen hanteren en tegen grote bedrijven gewoon zeggen: dat is de prijs ga anders maar naar een ander.

ZeerPrivé
Berichten: 5473
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Postbezorger wil liever aan huis bezorgen. Vreemd?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

rwolters schreef:
13 apr 2024 10:22
Thijs124 schreef:
12 apr 2024 17:15
Zo herkenbaar!
Ik heb al vaker een verzoek van pakjesbezorgers van PostNL gehad om alsjeblieft de pakjes voor de buren in ontvangst te nemen.
Bijna onder tranen vertelden ze mij dat ze anders geen vergoedingen voor het bezorgen kregen.
Dat ging dan in zijn geheel naar de depothouder.
En dat allemaal omdat wij vooral bestellen bij webwinkels die "gratis" bezorgen. En het is ook niet zo dat het geld wat dan aan bezorgen wordt besteed blijft hangen bij de bedrijven. PostNL heeft voor de pakketbezorging een EBIT van slechts 2%. En dan moet de belasting er nog af. Het is echt een race to the bottom. De grote webwinkels knijpen de boel helemaal uit.
Houd toch eens op over dat 'wij' iedere keer. Je kan mensen niet op 1 grote hoop gooien. Ooit zijn de webshops zelf begonnen met 'gratis' verzenden. Ik maak in ieder geval geen selectie op gratis of niet-gratis bezorging. Ik vind andere criteria dan gratis heel wat belangrijker.

Plaats reactie