Fietsenwinkel.nl levert fiets met gebreken, garantie bijna voorbij en geen communicatie
Geplaatst: 17 mei 2024 15:34
Ik heb een fiets gekocht bij fietsenwinkel.nl in Juni 2022 (Popal Vidar). Deze fiets bleek een (voor hun) bekend accuprobleem te hebben en moest daarom ook terug naar de leverancier voor meerdere maanden voor een sofware-update.
Nadat ik de fiets heb teruggekregen waren er des te meer gebreken, waaronder een vreemd getik/geschuur in de kettingkast, geen range meer op de display en de accu niveaus op de display en op de accu zelf kwamen niet overeen.
Maart 2023 de klachten gemeld en natuurlijk geen hulp. September 2023 valt mijn fiets volledig uit en moet ik hem naar een servicepartner brengen. Daar staat hij nu al meer dan een half jaar! zonder enig vooruitzicht dat hij gemaakt zal worden.
Mij is meermaals voorgehouden dat ze de fiets retour gaan nemen en mij een nieuwe fiets zullen geven. Echter na dat gezegd te hebben vertellen ze mij dat ze het hebben doorgestuurd naar de juiste interne afdeling en dat ik binnen 2 dagen word teruggebeld. Ik ben nog nooit teruggebeld. Volgens mij is de servicepartner ook verteld dat de fiets retour genomen gaat worden, daarnaast krijgen ze niet de goede snoer dus de reparatie ligt al stil sinds het begin.
Dit duurt nu eigenlijk al meer dan een jaar, waarvan meer dan een half jaar de fiets bij een servicepartner staat. Ik ben er redelijk zeker van dat ze proberen de garantie termijn te overschrijden.
Wat kan ik doen?
Emails reageren ze gewoon niet op, als je belt word er gezegd dat je terug wordt gebeld maar dat gebeurd nooit. Ik heb de klacht ook bij thuiswinkel.org neergelegd maar die lijken er ook niets mee te doen. Heb ik nog een kans?
Nadat ik de fiets heb teruggekregen waren er des te meer gebreken, waaronder een vreemd getik/geschuur in de kettingkast, geen range meer op de display en de accu niveaus op de display en op de accu zelf kwamen niet overeen.
Maart 2023 de klachten gemeld en natuurlijk geen hulp. September 2023 valt mijn fiets volledig uit en moet ik hem naar een servicepartner brengen. Daar staat hij nu al meer dan een half jaar! zonder enig vooruitzicht dat hij gemaakt zal worden.
Mij is meermaals voorgehouden dat ze de fiets retour gaan nemen en mij een nieuwe fiets zullen geven. Echter na dat gezegd te hebben vertellen ze mij dat ze het hebben doorgestuurd naar de juiste interne afdeling en dat ik binnen 2 dagen word teruggebeld. Ik ben nog nooit teruggebeld. Volgens mij is de servicepartner ook verteld dat de fiets retour genomen gaat worden, daarnaast krijgen ze niet de goede snoer dus de reparatie ligt al stil sinds het begin.
Dit duurt nu eigenlijk al meer dan een jaar, waarvan meer dan een half jaar de fiets bij een servicepartner staat. Ik ben er redelijk zeker van dat ze proberen de garantie termijn te overschrijden.
Wat kan ik doen?
Emails reageren ze gewoon niet op, als je belt word er gezegd dat je terug wordt gebeld maar dat gebeurd nooit. Ik heb de klacht ook bij thuiswinkel.org neergelegd maar die lijken er ook niets mee te doen. Heb ik nog een kans?